Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af kinesisk leverandør

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

bluesmile:

Ps. Den anvendte email adresse til fup nummeret var hzgoosedown@hotmail.com

Account and Reciewer Bingrong Tang



lad vær' med at købe fake varer fra Kina :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

bluesmile:

Ps. Den anvendte email adresse til fup nummeret var hzgoosedown@hotmail.com

Account and Reciewer Bingrong Tang



lad vær' med at købe fake varer fra Kina :) 

Det var heller ikke lige en adresse jeg ville anbefale - ville bare advare mod at tro, at hvis en Kineser hed Obama, Gates eller Cliff - så var han snyder og boede i USA eller England - det er langt fra tilfældet :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en af de ting der kan redde ens lille virksomhed, men ”believe it or not is totally up to you”.

Her taler vi om EFTERNAVN, IKKE fornavn. Mange Kineser har amerikansk fornavn, men Kinesisk mand folk skrifter meget sjældent efternavn, fordi efternavn er deres identitet, forspring og mandlige side.

Man må gerne kalde man selv James Bond en gang i mellem når man er sammen med venner, men normalt bruger man James Wang, James Wu, James Zhou osv..

Den link du giver: Kontakt person hedder: Andy Shen (ikke Andy Obama)

og din ven hedder Bensimon Dong (heller ikke Bensimon Gates).

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

vist findes der masser der kalder sig Obama og gates i Kina?? http://www.chinainfo.org/comp/4192065/OBAMA+SUZHOU+WEDDING+DRESS+FACTORY.html 

Ikke at jeg garanterer lige dem, men jeg har rejst i Kina i masser af år, og der er fyldt med Amerikanske navne som bruges i tillæg til deres kinesiske og ofte internationalt som deres eneste navn

Jeg har en god ven Bensimon Dong - Han har nappet det fra en amerikansk bog om Ben Simon - og Tony med Tony labels - ikke lige et rent kinesisk navn, så sig ikke at der i Kina ikke er nogen der hedder obama og gates i al international korrespondance  - der er fyldt med amerikanske navne - i det folk bruger over for vesten og i firmanavne - så det er ikke i sig selv en advarsel

 

Det er en af de ting der kan redde ens lille virksomhed, men ”believe it or not is totally up to you”.

Her taler vi om EFTERNAVN, IKKE fornavn. Mange Kineser har amerikansk fornavn, men Kinesisk mand folk skrifter meget sjældent efternavn, fordi efternavn er deres identitet, forspring og mandlige side.

Man må gerne kalde man selv James Bond en gang i mellem når man er sammen med venner, men normalt bruger man James Wang, James Wu, James Zhou osv..

Den link du giver: Kontakt person hedder: Andy Shen (ikke Andy Obama)

og din ven hedder Bensimon Dong (heller ikke Bensimon Gates).

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skulle købe ens jakker til fodboldholdet og jeg var jo smart at sige, at jeg nok skulle stå for det. Jeg ville købe dem hjem samlet, så vi fik den bedste pris :) Det endte med at jeg måtte købe nogle andre her i Danmark, da jeg ikke kunne fortælle drengene den sande historie før for kort tid siden. De hylede af grin :( Nu var det et "lille" beløb og det var også derfor jeg tog chancen, men det til trods gik jeg rundt længe irriteret over situatioen, så ja det var lærerrigt. Jeg er vant til faste pålidelige leverandører i Italien, så var desværre ikke opmærksom nok :) Håber det lykkes for dig nu det er et noget større beløb. Held og lykke. Mvh. Bluesmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:
Her taler vi om EFTERNAVN, IKKE fornavn. Mange Kineser har amerikansk fornavn, men Kinesisk mand folk skrifter meget sjældent efternavn, fordi efternavn er deres identitet, forspring og mandlige side.
helt korrekt - men de bruger ofte - i sammenhæng med kontakt til vesten kun deres amerikanske navn. Ex Tony Labels  Ikke Shen labels osv - så jeg vil bare advare mod, at alle nu tror, at hvis en kineser skriver til en, og hedder Obama eller Bill - så er han svindler, det er ikke tilfældet. Det er mere reglen end undtagelsen, at de hedder noget amerikansk

Man skal meget længere ind i historien med personen, og min klare opfattelse er, at man skal besøge folk helt personligt hvis det er større handler, eller skal ha en lokal (gerne europæer) man stoler 100% til at besøge personen, De checks der kan laves fra Danmark, kan understøtte, og der kan du bestemt ha en god funktion -  men det rækker ikke som "stand alone" i forhold hvor man vil være sikker på, at det er den egentlige ejer, den egentlige producent - som har en pæn og ordentlig produktion - der svarer til det man forventer/kræver

Som eksempel havde jeg lang god email kontakt med en i Beijing, som havde leverancer i vævede etiktter. Jeg besægte ham på hans Beijing kontor, hvor der sad en enkelt dame og han havde skuffer fyldt med etiketter. Han var leverandør og som person absolut ægte nok, men jeg havde jo bedt om at se hans fabrik, og han gik med til det næste dag. Den tilbragte vi ved at køre rundt i udkanten af Beijing i 4-5 timer på de samme små veje, rundt og rundt - ofte tilbage i samme distrikt uden han opdagede det selv - medens han ledte efter vej. Han ANDEDE ikke hvor fabrikken lå, og det var så hans onkels (samme efternavn faktisk), og og og. Næh næh, han købte fra dem og var som sådan grossist

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu lige firmaer i Shenzhen !
Hvor mange firmaer der består kun af 1-2 personer, et lille kontor i handels mekkaet og ikke andet ?
Så opretter de en profil på Alibaba eller nogle af de andrer sider, når de så har solgt et produkt, så smutter de ned i en af boderene og køber det, får det pakket ind i en anden bod og over til en af shipping agenterene og får det sendt !
Her er der jo tusindvis af udlændinge imellem !
Desuden bruger mange Kineserer Latinske navne, om en er så dum at bruge Obama skal man sgu ikke sige nej til !
Jeg har mødt mange Kinesiske piger som hef Simon, Pete osv. de glemmer åbenbart og tjekke om det pige eller drenge navne !

Man skal ikke handle i Kina hvis man ikke ved noget om hvordan man ser om et firma er rigtigt eller ej, man skal vide noget om produkterene og måden der handles på !

Pas på kopierene, Shenzhen kopieres alt, de havde Iphone 5S få dage efter at den var lanceret og man kan ikke sådan lige se forskel !
Samme med at andet med Brand names, Man kan IKKE få mærkevarer utroligt billigt i Kina, hvis nogle tilbyder utrolige lave priser, så er det kopier !
Et Samsung fjernsyn i Kina koster ikke meget mindrer end i Danmark når man ser bort fra Momsen.
Ikke at man bliver snydt med kopier, men man bliver også kriminel, da det ikke er lovligt at importere sådanne til vidersalg.

 

Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Fra  www.Vandklar.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Trist historie, håber, at du overleverer.

Vi handler selv med kinesiske leverandører, når vi køber ind i www.Vandklar.dk 

Vi er en mindre virksomhed, så vi har ikke selv mulighed for at rejse til Kina og se, om sælgerne har en virksomhed eller ej. 

Nogle af de andre aminoer, har nævn firmaet escrow, er der nogle, der har erfaringer med dette firma og vigtigt, kender kinesiske virksomheder firmaet og vil de bruge det?

MVh 

www.vandklar.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:
Det er en af de ting der kan redde ens lille virksomhed, men ”believe it or not is totally up to you”.

Tak for de gode råd =)

Jeg ved det er en gammel debat, men ikke desto mindre alligevel interessant, eftersom det er meget svært at gennemskue de leverandører der er i Kina og sørligt på Alibaba.com

:)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)