Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 2 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er ikke altid lige til og enkelt med fordelingerne og der tages mange hensyn til planlægningerne for skoleåret og hvor det ikke altid er det mest praktisk men ancienniteten der er afgørende for hvem der får de nemmeste skemaer. Dette er ofte styret af lærere der er 45-50+

Der er så den udfrodring at alle fastansatte arbejder efter, jeg mener det er 1924 timer, per skoleår og så justeres der lidt her og der i forhold til antallet af timer man får og på nogle af skolerne er man kreative forstået derhen af man så lige for nogle tildelte timer, f.eks. på bibliotek, i dansk som anden undervisning, en it funktion osv osv osv.

Og som systemet er, så er det ikke entydigt at det er de bedst egnede der får nogle af loppetjanserne, men som skrevet dem der har de bedste venner og anciennitet.

Det giver udslag i, at det kan synes som om en del lærere ikke "arbejder" 37.50 timer - og det er faktisk også sandt - for mange af dem der har de mindste klasser og har været lærer i en menneskealder, de kører den af på rutinen, og har langt fra samme arbejdsbyrde som dem med de større klasser.

Spørgsmålet er så: Arbejder en lærer 37,5 timer om ugen som andre i almindelighed?

Svaret er: NEJ - og heller ikke inkl. forberedelse.

I ualmindelighed finder man så den gruppe af lærere der har f.eks. 22-24 reelle undervisningstimer om ugen og de når op på de 37,5 timer med forberedelser og rettelser osv osv.

Er folkeskolelærere forkælede? - Ja helt bestemt, for de har nogle helt ualmindelige frie vilkår og en usædvanlig stærk fagforening - og det giver de ikke slip på uden kamp.

Som en 12-årig elev ovenfor anfører, så er ophold på skolen på ingen måde at foretrække, og det er sandt at der ikke er kvalitativ undervisning i de sene undervisningstimer - hverken på heldags- eller alindelige skoler, generelt set.

Humlen består så derfor lidt i, at man har givet en vis portion tid til en forberedelse til en undervisningstime, og jeg erindrer ikke om den er ens for alle klassetrin, men hvis man skulle gøre noget, så kunne man faktisk graduere dette så det reelt svarede til det tidsmæssige forbrug, og helt ærligt er der ikke de samme forberedelser til alle klassetrin.

Derfor er det ikke helt så enkelt at ratificere undervisningstiden, og lærerne vil utvivlsomt se sig angrebet krafitgt på deres frihed ved regulering og jeg tror de er klar til at gå hele vejen til et regeringsindgreb.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Før pralte mine bekendte som er folkeskole lærer med at de mødte kl. 8.20 og havde fri kl. 13

De hånede os andre for at arbejde 37 timer om ugen når de for 35.000kr pr måned kunne nøjes med 65 timer.

Som den ene sagde, idag har vi det hele liggende på et fælles drev så begrænset forberedelses tid, men meget fritid. kun 165 arbejds dage pr år.

Men selvfølgeligt gør det ondt når deres røde venner, vil ødelægge denne for dem gode aftale.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Det går i al sin enkelhed ud på at KL vil opsige lærernes arbejdstidsaftale, men de kommer ikke med at bud på, hvad der så skal være i stedet!?

Det betyder at skolernes ledere kan bestemme fuldt over lærernes arbejdstid og kræve at de underviser flere timer og forbereder sig i færre.

Det betyder så at en lærer er dårligere forberedt til hver lektion, fordi der er flere lektioner om ugen, men stadig den samme tid til forberedelse.

Det giver i sidste ende dårligere undervisning for den enkelte elev.



Det betyder, at skolernes ledere KAN bestemme over arbejdstiden, ligesom vi kender det fra almindelige arbejdspladser.

Det kan undre mig, at man maler fanden på væggen. Skolerne har ikke interesse i en dårligere skole, men en mere effektiv skole. Måske man i højere grad burde sikre sig, at man belønner de skoler, som i højere grad imødekommer de ønskede resultater.

Hvis den enkelte arbejdsgiver mener, at man opnår et større udbytte ved omlægning af timerne, så skal der da være plads til det. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel35:
Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Det er ikke en gennemsnitlig opgørelse for antal timer på skolen. Det kan allerhøjst snige sig hen til at være antallet af undervisningstimer. Hvis din påstand skulle være korrekt svarer det til at en lærer er der lidt over 3 hele timer i gennemsnit pr. dag. Der er USANDT, uanset hvilken side af forhandlingsbordet man sidder på.

 

Køb ren argan olie her

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel35:

Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Før pralte mine bekendte som er folkeskole lærer med at de mødte kl. 8.20 og havde fri kl. 13

De hånede os andre for at arbejde 37 timer om ugen når de for 35.000kr pr måned kunne nøjes med 65 timer.

Som den ene sagde, idag har vi det hele liggende på et fælles drev så begrænset forberedelses tid, men meget fritid. kun 165 arbejds dage pr år.

Men selvfølgeligt gør det ondt når deres røde venner, vil ødelægge denne for dem gode aftale.

Aoutch Embarrassed



Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er megasvært lige præcis at ramme 1924 timer pr år, som lærer.

Personligt lå jeg 80 timer over, pga af lidt ekstra materiale udvikling i ferien osv. Dvs. Den ferie på 6 uger, folk tror lærere har... Det har man ikke. Man har 3 ugers ferie i industriferien præcis som alle andre. De andre uger bruger man på bl.a materiale udvikling, Forberedelse til det nye år, gennemgang af nye elever, som måske har diagnose eller lignende, går til møder og eventuelt et kursus.

Desuden har man aldrig fri. Jeg har aldrig arbejdet så meget som nu, hvor jeg er fuldtids underviser.

Jeg kunne da godt tænke mig at arbejde 37,5 time pr uge og få udbetalt overarbejdsbetaling for de møder osv. der ligger udover den normale arbejdstid.

Det er bare ikke altid at man lige kan udvikle materiale på skolen mellem 8 og 16.

Nogen gange arbejder jeg i stedet 4 timer onsdag og torsdag aften, som selvfølgelig skal regnes med i de 37,5 timer.

Eleverne er bedre stillet med en lærer der kommer forberedt og veloplagt til en lektion, end en der ikke lige havde tid til at læse noget færdigt, fordi klokken var blevet 16 og de skulle hjem.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Det betyder, at skolernes ledere KAN bestemme over arbejdstiden, ligesom vi kender det fra almindelige arbejdspladser.

Nej det kan de ikke, kun i forhold til overenskomsten. Og der er så nogle stærke skoleledere der forventer tilstedeværelse og kræver det og andre gør ikke. Det er forskelligt fra skole til skole. Og lærere justerer urimeligheder med sygedage, der så blot udfyldes af en vikar, hvortil der gives et rådighedsbeløb pr. år pr. skole.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vi snakker om lærer og arbejdstider 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:

mikkel35:
Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Det er ikke en gennemsnitlig opgørelse for antal timer på skolen. Det kan allerhøjst snige sig hen til at være antallet af undervisningstimer. Hvis din påstand skulle være korrekt svarer det til at en lærer er der lidt over 3 hele timer i gennemsnit pr. dag. Der er USANDT, uanset hvilken side af forhandlingsbordet man sidder på.

Nej kan godt ske du ikke tror på, det gjorde læreforeningen heller ikke til at starte med, da der blev fremlagt dokumentation var også de overrasket over at de ikke underviste mere end 16 timer om ugen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt.

Jeg forklarede bare hvad det gik ud på.

Jeg tror faktisk ikke at det er helt dårligt og kan godt se mange gode elementer ved det.

Fx. at kunne holde fri når man kommer hjem eller få udbetalt overarbejde i den måned hvor man arbejder over, 3 gange om ugen.

Problemet er bare at gode lærere er dårlige til at forvalte deres fritid. Der er altid lige et eller andet man lige kunne gøre for at hjælpe sine elever eller gøre deres dag bedre i morgen... Tro det eller lad være, sådan er lærere flest.

Tror du ikke at lederne rundt om på skolerne på en eller anden måde vil udnytte det?

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 2 ud af 22 (216 indlæg)