Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 3 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Jacob:
Det betyder, at skolernes ledere KAN bestemme over arbejdstiden, ligesom vi kender det fra almindelige arbejdspladser.

Nej det kan de ikke, kun i forhold til overenskomsten. Og der er så nogle stærke skoleledere der forventer tilstedeværelse og kræver det og andre gør ikke. Det er forskelligt fra skole til skole. Og lærere justerer urimeligheder med sygedage, der så blot udfyldes af en vikar, hvortil der gives et rådighedsbeløb pr. år pr. skole.



Læs hvad jeg quoter på :-) ... Såfremt man tillader skolelederne, "at lede og fordele arbejdet", så var min pointé blot at man ikke behøvede male fanden på væggen. På selvsamme måde som en fri lønregulering på arbejdsmarkedet ikke nødvendigvis betyder, at arbejdsgiver påtvinger alle at arbejde til mindsteløn.

Sygdom findes på alle arbejdspladser, men det er et helt andet kapitel. Synes det er en farlig måde, at skære alle lærere over en kam. 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Nu er lærer heller ikke noget normalt arbejde, det er ikke det samme som af gå og hygge på et lager eller andet.

Syntes bare vi skal være glade for at de gider tage den tjans, jeg har overhoved ikke ondt i r.... over deres arbejde og fritid og det skønne i det her land er jo at dem som har bare kan blive lærer.

Syntes vi skal stoppe den der danske klage kultur og stoppe med at have så travlt med andre når vi reelt ikke kan udtale os om deres arbejde mv.

Vi er så super kloge så snart det kommer til at fortælle andre hvad de skal gøre.

Skal alle have lige store huse, kører i lille små biler, samme løn, samme arbejdstid og lige små sko.

Det er et tegn på vi har det alt for godt i vores lille bobble kaldet danmark, du kan gøre lige hvad du vil så er du ikke glad lav noget andet.

Hvis alle folk passede deres egen lille fabrik ville det hele kører meget bedre, men generalt må folk jo have for meget fritid siden der er tid til at bruge så meget tid på det.

Vi mangler folk til at styrer det her land, som har noget realitetsans i stedet for at bruge tid og penge på at fortælle danskerne løgne, vi tror jo bare på det og er pludselig en del af deres lille forskurede virklighed bygget af spindoktore.

Det er skræmmende og nej er ikke lærer :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

quote user="mikkel35"]Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Det er ikke en gennemsnitlig opgørelse for antal timer på skolen. Det kan allerhøjst snige sig hen til at være antallet af undervisningstimer. Hvis din påstand skulle være korrekt svarer det til at en lærer er der lidt over 3 hele timer i gennemsnit pr. dag. Der er USANDT, uanset hvilken side af forhandlingsbordet man sidder på.

Sådan ser en lærers arbejdsdag ud
Timer pr. dag
Undervisning i
folkeskolens fag
3,3
Opgaver i tilknytning til
undervisningen, bl.a.
forberedelse
3,8
Andre opgaver, bl.a.
møder
1,3
Sum 8,4
En lærer skal arbejde ca. 5 timer mere om ugen når arbejdet udføres på skoledage. En lærer skal
arbejde ca. 1 time mere om dagen, når arbejdet udføres på skoledage.

www.kl.dk/ImageVault/Images/id_60978/scope_0/ImageVaultHandler.aspx?n=1

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad nu være med at tro at alle lærere får 35000 kr om måneden. Det har meget at gøre med deres tidligere uddannelse, tillæg og anciennitet.

Jeg får sgu ikke i nærheden af det beløb.

Jeg er nu heller ikke folkeskolelærer, men underviser på teknisk skole.

Man kan ikke regne et gennemsnit ud, udfra en gruppe lærere. Det er meget forskelligt i forhold til alder osv.

Hvor mange timer arbejder en politiker så? Kun når de sidder på deres fine stol i folketinget eller hele tiden?

Hvad med læger? De er der jo aldrig, når man sidder og venter på en diagnose! Mon ikke det er fordi de lige forbereder sig, ved lige at kigge i journal og se på andre ting i forhold til ens symptomer?

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel35:

BusinessMaroc:

mikkel35:
Så en opgørelse idag, der viste at en lærer i gennemsnit underviser 16 timer om ugen. 16 timer ??

Det er ikke en gennemsnitlig opgørelse for antal timer på skolen. Det kan allerhøjst snige sig hen til at være antallet af undervisningstimer. Hvis din påstand skulle være korrekt svarer det til at en lærer er der lidt over 3 hele timer i gennemsnit pr. dag. Der er USANDT, uanset hvilken side af forhandlingsbordet man sidder på.

Nej kan godt ske du ikke tror på, det gjorde læreforeningen heller ikke til at starte med, da der blev fremlagt dokumentation var også de overrasket over at de ikke underviste mere end 16 timer om ugen.

Du skal lige læse hvad jeg skriver :)

Der er ingen lærere der har 16 timers arbejdsuge, ikke efter 1924 fordelingen. Der findes lærere der har 16 timers undervisning, det er korrekt, men det er ikke det samme som 16 timers arbejdsuge.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jens

Hvorfor er gode lærere dårlige til at forvalte deres fritid? Jeg mener bestemt, at der findes andre faggrupper, som har de samme udfordringer, men ikke bliver holdt i hånden på samme måde af deres overenskomst.

Mine oplevelser med skolesystemet er ret enkelt, at lærerne ikke forbereder sig synderligt meget, når de først har haft nogle år med undervisning. Samme pensum og samme notater går mere eller mindre ukritisk igen år efter år.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke 16 timers arbejds uge, men 16 timers undervisning pr uge, var vist også hvad jeg skrev før ?

Så ca. 21 timer til forberedelse pr uge, det syntes jeg er meget.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@jacob

Gode lærere tænker meget på deres medmennesker og gør som regel lidt ekstra for andre.

Det er der også mange andre der gør. Vi kender vel allesammen hende der aldrig diger nej til at tage en ekstra vagt eller lige hjælpe til efter et møde eller måske lige rydde lidt op efter andre der "glemmer" det.

Det ville sgu være fair hvis hun fik ekstra ud af det, men det gør hun ikke.

På samme måde gør de fleste lærere, der er engagerede, det samme for deres elever. De giver den lige en ekstra skalle for elevernes skyld. Ikke for deres egen.

Det vil kunne blive udnyttet groft af de ledere der ved at, lige præcis hende dér er let at få til at gøre lidt gratis arbejde.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel35:
Så ca. 21 timer til forberedelse pr uge, det syntes jeg er meget.

Det er rigtigt meget, taget i betragtning af, at vi ikke får vores prøver tilbage hos vores matematik lærer.

Jeg ved ikke hvor de får de 21 timer fra, jeg vil sige 5-10 timer/uge.....

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at sætte dig og rette en blækregning. Se hvor lang tid det tager at se alle opgaverne igennem for fejl og skriv derefter en brugbar evaluering.

Gang den tid du brugte med antallet af elever i klassen (der har afleveret opgaven) og se så hvor meget tid du har tilbage til resten af ugens 37,5 timer.

Jeg vil skyde på at det tager ca. 20-30 minutter pr. opgave og lad os sige at 16 ud af 22 har afleveret. Så er det 8 timer.

Så er der 29,5 timer tilbage af ugen. Der er måske noget forberedelse til de 16 lektioners undervisning.

37,5 - 8 til at rette opgaver, minus 16 lektioners undervisning.

Så er der 13,5 time tilbage til forberedelse.

At rette opgaver er IKKE det samme som forberedelse.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 3 ud af 22 (216 indlæg)