Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udgifter må fratrækkes ved udlejning af ejerlejlighed ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra randers
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har købt en mindre lejlighed som skal bruges til udlejning. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg må trække fra.   Hvad der er indeholdt i fællesudgifterne ? Kan jeg trække udgifter til antenneforening og trappevask fra ?Håber der er en som kan hjælpe mig ?   mvh jan

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som væsentligste kriterie for hvad der kan trækkes fra er jo hvad der RELATERER til udgifter i forbindelse med udlejningen. Forbedringer af selve ejendommen er investeringer, som derefter kan afskrives lineært - over en årrække.

Trappevask vil almindeligvis være en normal driftsudgift, og ligeledes udskiftning af en elmåler, varmemåler og andre "normale" ting der relaterer til udlejningen.

Hvis du er i tvivl så er det altid en god idé at hyre en bogholder/revisor som kan rådgive dig helt præcist. :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er du nu sikker på at forbedringerne kan afskrives (Jeg tænker skattemæssigt idet der spørges til hvad der kan fraatrækkes) hvis der evt. er tale om udlejning af bolig som er meget sandsynligt? Desuden er det ikke udlejning til al slags erhverv der berettiger skattemæssig afskrivning.

Hvis du har stor gæld vedrørende lejligheden kan det evt. betale sig at anvende KAO. Ellers kan VSO benyttes det kræver dog revisor eller anden rådgiver som allerede anført ovenfor.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Trappevask kan godt trækkes fra

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Hårlev
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  CykelRevisoren Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

De udgifter som relatere sig til indtægter kan fratrækkes dvs at trappevask og antenneforeningen godt kan

Hvis du køber nye ting til lejligheden - er det ejertiden som afgør hvormeget du kan fratrække

fx. vindue - levetid 20 - du har ejet den i 2 år

2/20 - kan fratrækkes i årets resultat - resten skal tillægges købesummen

OBS - de første 3 år kan du dog fratrække 25% huslejen som vedligeholdelse (forudsat der har været udgifter til vedligeholdelse)

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et tillægsspørgsmål til dette emne vedr. vedligeholdelsesudgifter :)

Skal alt i denne forbindelse kunne dokumenteres? tænker på hvis man selv står for udførsel af spartel/maler arbejde, afslibning af gulve mm. Kan dette på nogen måde fratrækkes uden kvittering? Svaret giver nok sig selv = "NEJ er du  svimmel mand":) men kunne jo være der var en slags bagatelgrænse.

 

Mvh

Thomas

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Fra  DM Revisionsfirma af 1993 Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Nej ingen bagatelgrænse

Bilag = fradrag

Ingen bilag = Ingen fradrag

Egen arbejdstid ved eks spartling er interesse tid

Hvis der skulle være fradrag, skulle du selv beskattes af arbejdslønnen! Det giver ikke mening.

Regl nr 1 som "selstændig" Gem alle bilag, det kunne være at der var fradrag. Heller aflevere for meget til revisor end for lidt. Revisor har nemmere ved at sortere ud i bilag, end skulle efterspørge bilag der ikke findes. Du spare også en masse ærgelser ved at have alle bilag, da du aldrig kommer til at sidde i situationen at skulle sige til revisor, "det bilag har jeg desværre ikke"

I langt største tilfældende med den type udlejning som du har vil en beskatning efter VSO, være den klart mest fornuftige. HVis du ikke selv har 100% styr på den, vil en anvendelse af revisor være en fornuftig ting.

mvh

 

Dennis Malle

dmrevision.dk

 

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt og præcist svar og giver fint mening når du pensler det ud på den måde:)

Mvh

Thomas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Malle:

I langt største tilfældende med den type udlejning som du har vil en beskatning efter VSO, være den klart mest fornuftige. HVis du ikke selv har 100% styr på den, vil en anvendelse af revisor være en fornuftig ting.

mvh

 

Dennis Malle

dmrevision.dk

 

Nu ved jeg ikke hvad du specifikt hentyder til men kapitalafkastordningen er ofte mere fordelagtigt at bruge når vi taler om udlejning af fast ejendom.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)