Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan behandler du opkald fra telefonsælgere?

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sidder selv med telemarketing, og kunne godt tænke mig at høre jer, hvad I gør når I får et opkald fra en telefonsælger. Lytter I til hans/hendes tilbud, lægger I på, gør I nar :-), prøver I at forhandle eller gør I noget helt tredje?

Vi søger i øjeblikket dygtige sælgere, og det er derfor meget interessant for os (samt andre Aminoer) at lære mere om hvordan man sælger bedst over telefonen.

Jeg glæder mig til at høre hvad I gør, når I bliver ringet op af en telefonsælger. Hvilke sælgere lytter I til, og hvilke vil I ikke tage seriøst?

De Bedste Hilsner,
Rune Jensen 

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger om nummer og BH størrelse, og så siger jeg, at det kan være jeg ringer tilbage. 

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Prøver at behandle dem med respekt, lytter og håber de kan finde ud af at respektere et nej.

Syntes dog det er ved at være trivielt altid at blive ringet op inden for samme varegruppe hver gang. Det er altid telefoni, SEO eller nogen der vil bygge en ny hjemmeside til os.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter til hvad de vil, men så snart jeg hører f.eks. at de ringer fra en fond eller forening og prøver at sample penge sammen, så siger jeg ellers tak og lægger på. Men er det en seriøs virksomhed der ringer med henblik på at sælge et produkt, så lytter jeg og tager først stilling til hvad jeg vil når sælgeren har talt ud.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Det er afgørende, at et nej er et nej. Ellers har de forspildt chancen senere. Men jeg ringes sjældent op af nogen, som kan tilbyde mig noget interessant, da jeg ikke har det store behov.

Man bør dog altid lytte til telefonsælgerne, da de måske har nogle interssante tilbud eller produkter/ydelser, de vil sælge.

Michael

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør flere ting, afhænger af mit humør og tid på dagen :)

1. Ligger på.

2. Lader dem snakke færdig og fortæller så jeg ikke har nogen interesse i deres produkt. Fortsætter de så med at prøve, ligger jeg på.

 

Men kunne aldrig drømme om at købe noget fra en telefon sælger. Kan de ikke sende tilbudet på brev, så er det for useriøst for mig.

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

Hej Aminoer.

Jeg sidder selv med telemarketing, og kunne godt tænke mig at høre jer, hvad I gør når I får et opkald fra en telefonsælger. Lytter I til hans/hendes tilbud, lægger I på, gør I nar :-), prøver I at forhandle eller gør I noget helt tredje?

Hej Rune,

Hvis jeg med det samme kan høre at det er noget jeg ikke har brug for, så prøver jeg at stoppe sælgeren så hurtigt som muligt for at spare både hans og min tid.

Hvis det er et produkt jeg kunne finde interesse for, så har jeg ikke noget imod at lytte og eventuelt få tilsendt noget materiale, så længe det er uforpligtende.

Jeg bliver faktisk aldrig sur over at blive kontaktet af en telefonsælger, da jeg gerne vil have et godt tilbud, eller blive gjort opmærksom på produkter jeg ikke anede fandtes.

Der hvor jeg kan blive træt, er når man næsten kan høre det tilbagestrøgede hår, solbrillerne og det funklende smil gennem telefonen. De der overfriske og supersmarte sælgere der prøver at fedte sig ind ved at sige alle de rigtige ting har den helt omvendte effekt på mig og selvom jeg måske havde interesse i det han / hun sælger, så takker jeg hellere nej.

Den oplagte sælger for mig, er en der går direkte til sagen og fortæller om det der skal sælges, uden noget lir eller salgsgas.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver at lukke dem på noget crap...

/JG

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg siger til folk at de kan sende mig en mail hvis de vil mig noget :)
På den måde kan jeg sidde i ro og fred, på et tidspunkt jeg selv bestemmer og bedømme og tilbudet overhoved har nogen relevans for mig.

Det kan jeg kun anbefale.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Irritere mig over den danske spam-lovgivning gør at jeg skal modtage opkald hele tiden i stedet for en lille mail, og beder derfor sælgeren om at sende mig noget på e-mail i stedet for, så jeg i et tidshul kan se nærmere på det...  Smile

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)