Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan behandler du opkald fra telefonsælgere?

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

Det er spændende at høre, at der er så stor forskel på, hvordan folk behandler telefonsælgere.

Til alle jer der bare smækker røret på eller giver de sælgere der ringer jer op "klovneroller"... hvorfor gør I dette?

Der er mange virksomheder i dag, som er meget pressede og derfor faktisk har nogle rigtig gode tilbud. Er det ikke værd at lytte til hvad de har at tilbyde, siden de jo mener det er godt nok til at de vil betale en telefonsælger for at bruge tid på at ringe til jer?

Mange af jer taler om at "tage virksomheden seriøst". Seriøst eller useriøst... bullshit. Det hedder et godt eller dårligt tilbud. Punktum.

Sæt nu man kunne spare nogle hundrede kroner om måneden på at skifte teleselskab, og det hverken ville være bøvlet for jer eller pådrage jer unødvendige omkostninger. Så er det da ærgeligt hvis I lægger på før I hører tilbuddet, eller siger "nej" bare fordi de ikke vil sende det på skrift.

Der er nu også stor forskel på hvordan telefonsælgere er, 75% af dem er ganske flinke og fornuftige mennesker, der respekterer et nej, uden at man er nødt til at smække røret på eller give dem en "klovnerolle"

Jeg har den holdning, at uanset af hvilken  årsag nogen ringer, så skal de modtages høfligt og korrekt, men jeg anerkender også blankt, at jeg er bare et menneske og når den dersens smarte sælger ringer op og ikke til at slippe af med og samtidigt forsøger at sælge mig TVpakker jeg aldrig alligevel har tid eller lyst til at se... så har jeg kun to muligheder tilbage

1. Smække røret på

2. give den gas og give sælger en alternativ salgsoplevelse

Nr 2. er naturligvis sjovest, jeg har bare aldrig tid til det, desværre! Så jeg vælger den sjældne gang at cutte forbindelsen hårdt og brutalt, enkelt men effektivt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu får jeg omkring 10-20 opkald om ugen, fra forskellige suspekte firma'er, lige fra telefoni over websider/SEO til rengøringsmidler.

Fælles er at de ikke er inde i deres produkter, eller kender mine behov, og de er enda så flabet at påstå at jeg ikke kender mine behov.

Personligt så synes jeg det er djævlens værk. Og gider dem ikke. Jeg væksler fra at være flabet, til at give dem en skideballe. Det er tit sådan at de ikke forstår at jeg skal drive firma, og det handler ikke om hyggesnak, men om cool case. Og når de så ringer, så forringer de mine indtjenings muligheder.

Og så længe at de tele marketingsfirma'er ikke vil betale en ordentlig løn, så får de bunden af fødekæden, som vitterligt er useriøs. Og det er faktisk her det største problem ligger. De sidder med et fint stykke papir, med et manuskript, og følger man ikke det, så er de fortabt. Og man kan værken få det ene eller andet ud af dem.

Og med den mode der er idag med telemarketing, nok grundet de gode tilbud, fra teleudbyder, så kommer der flere og flere til, mere og mere suspekt. Og det gør så også at dem der kan være interressant, egentligt bare ryger i bunken af no go. Og ja jeg har lister over alle de firma'er som ringer mig op, og om jeg så skal betale det dobbelte, så vælger jeg ikke de firma'er.

/Kenneth

Ps overvejer virkelig seriøst at få reklame beskydtelse, da det efterhånden har taget overhånd.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

At dem der vil sælge mener det er værd at bruge tid og penge på er langt fra det samme som at det er værd at bruge tid og penge på for mig.

Dit eksempel på at kunne spare "nogle hundrede" kroner på at skifte teleselskab viser det meget godt. For det første har jeg endnu tilgode at se en reel besparelse for nøjagtig den samme ydelse. En del af vore kunder har forsøgt og enten har de fået et andet produkt, ellers har den samlede pris vist sig at være den samme når alle omkostninger er lagt sammen. Det er muligt at prisen pr. minut er billigere, men så er der et andet og højere gebyr på fakturaerne etc..

For mig er det heller ikke interessant at spare et nogle hundrede kroner om måneden på eks. teleabonnement. Alene den tid vi skal bruge internt på skiftet, stillingtagen til tilbud, forsøg på at gennemskue tilbud/løsninger, afvise sælgerens mersalgsforsøg, problemer i forbindelse med omlægning, telefonsamtaler med det selskab vi nu skifter fra osv.. Der skal mange måneder/år med et par hundrede kroner i besparelse til, for at den er tjent hjem igen, det bliver sælgerne bare nødt til at acceptere istedet for at spørge mig om jeg da er dum.

Helt generelt synes jeg at mange telesælgere gør den fejl at de starter med at stille mig spørgsmål om min virksomhed, uden at fortælle hvad de vil - og det er forhåbentligt de færreste af os der udlevere oplysninger om udgiftsniveau, anvendte søgeord osv. til vildt fremmede i telefonen. Jeg har ikke tid til gættelege, hvis du har et godt tilbud på forsikringer så sig det, istedet for at begynde og udspørge mig om mine nuværende forsikringsforhold. Og når jeg så siger det ikke har interesse så tro på mig, jeg er virkelig ikke interesseret.

Så bør sælgerne også bruge bare 20 sek. på at sætte sig ind i hvem de ringer til, vi er flere gange om måneden ude for at der bliver ringet til vores hotline om aftenen for at sælge vaskemidler osv. - det holder bare ikke, ring til hovednummeret. Som bonus kan jeg også informere jer om at chancen for et salg ikke bliver større af at I ringer til alle numre i virksomheden, jeg har selv været så heldig at blive ringet op tre gange samme dag af samme sælger, bare på forskellige numre.

Håber det kan bruges
/Brian

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

Det er spændende at høre, at der er så stor forskel på, hvordan folk behandler telefonsælgere.

Til alle jer der bare smækker røret på eller giver de sælgere der ringer jer op "klovneroller"... hvorfor gør I dette?

Der er mange virksomheder i dag, som er meget pressede og derfor faktisk har nogle rigtig gode tilbud. Er det ikke værd at lytte til hvad de har at tilbyde, siden de jo mener det er godt nok til at de vil betale en telefonsælger for at bruge tid på at ringe til jer?

Mange af jer taler om at "tage virksomheden seriøst". Seriøst eller useriøst... bullshit. Det hedder et godt eller dårligt tilbud. Punktum.

Sæt nu man kunne spare nogle hundrede kroner om måneden på at skifte teleselskab, og det hverken ville være bøvlet for jer eller pådrage jer unødvendige omkostninger. Så er det da ærgeligt hvis I lægger på før I hører tilbuddet, eller siger "nej" bare fordi de ikke vil sende det på skrift.

Hej Rune

jeg startede egentlig med og synes dette emne havde kød på og der var essens i det du skriver, men dette indlæg viser blot at du er lidt mavesur over behandlingen af dine sælgere.

Jeg er selv sælger og snakker med mange mennesker hver dag, vi bruger også ind i mellem telemarketing bureauer, vores erfaring med sådanne er at de ikke vil arbejde under de præmisser der er i salg, men det er en anden snak.

Jeg kan som dig ikke helt forstå den opførsel fra flere der vælger og lægge på, eller være uhøflige over for en sælger på telefonen, jeg tror de har glemt hvordan deres egen virksomhed startede, hvordan de selv fik de første kunder, og hermed mener jeg at ikke alle der vil sælge dig noget via telefonen, sidder i et telemarketing bureau.

Salg er en profession, som vores samfund ikke kan være for uden, det er salg der gør at I har de priser på de varer I handler i dag, om det salg eller indkøb er underordnet, vigtigst er at I lever af salg hvad enten I vil det eller ej, og metien "salg på telefonen" er blot et af værktøjerne, som gør at sælgerne, konsulenterne, AM'er, KAM'er etc. kan komme i kontakt med potentielle nye kunder.

Vend den om, hvordan vil det være at din egen profession ikke blev respekteret?

Når alt det er sagt skal der også lyde en opsang til sælgerne, respektér et nej, vær seriøs og er det et dårligt tidspunkt aftal evt. et tidspunkt og vende tilbage, hold aftaler, vis kompetence og viden om produkt og interesse i kunden.

De bedste hilsner MJ

 

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om I bliver ringet op meget mere end os Big Smile Vi har ikke modtaget et eneste opkald fra en sælger i minimum 8 måneder. 

Jeg er dog tidligere blevet ringet op og jeg er altid høflig og fortæller med det samme at det ingen interesse har, det får de fleste sælgere til at afslutte samtalen på en pæn måde.

Hvis sælgeren insisterer på at snakke videre arbejder jeg bare imens og når han igen spørger om han kan sælge noget fortæller jeg at jeg allerede har gjort opmærksom på at det absolut ingen interesse har.

Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe noget som helst af en telefonsælger. Hvis jeg skal købe en service spørger jeg mit netværk om anbefalinger.

/Thomas

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe noget som helst af en telefonsælger. Hvis jeg skal købe en service spørger jeg mit netværk om anbefalinger.

/Thomas

Lyder som en hyggelig lille osteklokke-tilværelse. Du er vidst ikke den store trendsetter !!! :-)

 

Jeg synes forøvrigt godt om din metode, som sætter en kæp i hjulet for dårlige sælgere der kun vil høre sig selv snakke - også uden at det er til ulempe for dig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Thomas Frost:

Jeg kunne personligt aldrig finde på at købe noget som helst af en telefonsælger. Hvis jeg skal købe en service spørger jeg mit netværk om anbefalinger.

/Thomas

Lyder som en hyggelig lille osteklokke-tilværelse. Du er vidst ikke den store trendsetter !!! :-)

 

Jeg synes forøvrigt godt om din metode, som sætter en kæp i hjulet for dårlige sælgere der kun vil høre sig selv snakke - også uden at det er til ulempe for dig.

Osteklokke? Ikke trendsætter?  Vi sidder lige pt og udvikler et community til en dansk kirke i WordPress multisite med buddypress lagt ovenpå med comminity, forum, diskussionsgrupper, vennelister etc etc, der er sms service til brugerne og senere skal der være live gudstjenester.

Vi er i gang med et system så vi centralt kan styre og holde øje med versioner af alle vores kunders wordpress løsninger og vi udvikler løbende vores egne plug-ins som kun vores kunder kan gøre brug af. 

Jeg mener nu nok vi er en del mere fremme i skoene end mange af de nybegyndere der sidder og sælger wordpressløsninger bl.a. her på Amino.

Fordi man ikke gider købe noget af en telefonsælger betyder altså ikke at man lever i en osteklokke. Tværtimod bruger jeg hellere tiden på at læse de +10 nyhedsbreve jeg får om dagen med alt der rør sig inden for facebook, SEO, social media generelt etc etc. 

Men en telefonsælger har det oftest med ikke at tilføre vores virksomhed noget som helst af værdi. De sælger stort set altid noget vi kan købe andre steder, og de har oftest ikke forberedt sig på hvad de mener vi har brug for.

Jeg vi langt hellere handle med folk der giver en individuel behandling fremfor en telefonsælger med en masse autosvar.

Det er vist dig der skal åbne din horisont lidt og lave være med at bedømme folk på om de gider høre på en telefonsælger eller ej Big Smile

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvis man ikke ønsker den slags opkald, kan man som virksomhed blive markedsføringsbeskyttet i CVR.

Ja men det hjælper ikke skulle jeg hilse og sige :-(

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Anders Christensen:

Hvis man ikke ønsker den slags opkald, kan man som virksomhed blive markedsføringsbeskyttet i CVR.

 

Ja men det hjælper ikke skulle jeg hilse og sige :-(

 

Heller ikke fremadrettet?

Folk der har købt ringelister tilbage i tiden som de arbejder med vil naturligvis stadig ramme ind i dig, - men det må da være et spørgsmål om tid.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Anders Christensen:

Hvis man ikke ønsker den slags opkald, kan man som virksomhed blive markedsføringsbeskyttet i CVR.

 

Ja men det hjælper ikke skulle jeg hilse og sige :-(

 

Heller ikke fremadrettet?

Folk der har købt ringelister tilbage i tiden som de arbejder med vil naturligvis stadig ramme ind i dig, - men det må da være et spørgsmål om tid.

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)