Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil købe et firma med salg af kontorartikler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne undersøge mulighederne for at sælge kontorartikler. Jeg vil gerne købe et allerede etableret firma. Tror ikke, at jeg har råd til Lyreco, men kender du et sådan firma, som kunne være til salg eller kender du nogen med indblik i den verden, vil jeg meget gerne høre fra dig.

Michael

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet nogen alternativt, som f.eks. agentur fra tyskland, holland, Polen eller lign, som måske gerne vil ind på det danske marked.

Pt. fylder bl.a. Scanoffice (tidligere CJC-gruppen), Lomax, CC & Co rigtig meget

 

mvh.

Michael

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Red Office

Zap In

 

For lige at nævne nogle lokale med et forholdsvis stort opland. Har selv handlet med Red Office i mange år, solidt firma tror jeg, men om det er til salg?! - mon ikke det meste er det hvis prisen er rigtig.

 

Held og lykke

 

J Schultz

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Nej, det har jeg ikke. Jeg vil gerne købe mig til den goodwill, varelager, leverandørkontakter, kundegruppe og erfaring som et eksisterende firma har.

Ja, der er nogle store kæder at slås med og herovre på Vardeegnen har vi også Lohse, som sidder på en god bid.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Schultze

Ja, alt er selvfølgelig til salg til den rette pris. Vil dog gerne have fat i en lille lokal forhandler, som nærmer sig pensionsalderen og være med i et generationsskifte. Jeg ved godt, at de ikke hænger på træerne, men man kunne da være heldig.....

Når min omsætning som bogholder er begrænset i timer, vil jeg gerne forsøge mig med salg af produkter for at lære det og forhåbentlig tjene en lille ekstra skilling.

Michael

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu er så heldig at bo tæt på grænsen, var det da værd at se på hvad der er lige dernede i det nordlige tyskland. Et eksisterne virksomhed i tyskland med blot at ligge kontor i DK, men driften i tyskland - om der ligefrem er fordele heraf er kun et positivt gæt fra min side, uden dog at kende til de økonomiske facts. 

- hvem er leverandør til SKI, inden for nævnte branche (dig i fremtidenBig Smile )

mvh.

Michael.

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Ahh ja, du søger lokal virksomhed, det indskrænker jo mulighederne væsentligt. Er ikke bekendt med nogle på Varde egnen. Og meget ambitiøst at købe virksomhed for at "fylde timer ud". Det er god spirit. Håber du finder det helt rette.

God weekend

Jesper

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det var egentlig et sjovt og anderledes bud. Måske man skulle finde en samarbejdspartner dernede. Den tygger jeg lidt på.

Jeg havde faktisk en papirleverandør for 3-4 år siden, som var klar til at levere kopipapir på en dropshipping-aftale, men jeg sprang fra. Det er jeg lidt ærgerlig over, men dengang var der fuld skrue på at finde bogføringskunder.

SKI - de kan bare komme an med deres rammeaftaler Stick out tongue

Michael

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

SKI - de kan bare komme an med deres rammeaftaler Stick out tongue

 

hmmm - det er vist det modsatte der skal til.... Men det er p....  fedt når aftalen er i hus.

 Det kræver blot lidt a la frieri  - dvs. kreativitet

 

mvh.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hej Schultze

Ja, alt er selvfølgelig til salg til den rette pris. Vil dog gerne have fat i en lille lokal forhandler, som nærmer sig pensionsalderen og være med i et generationsskifte. Jeg ved godt, at de ikke hænger på træerne, men man kunne da være heldig.....

Når min omsætning som bogholder er begrænset i timer, vil jeg gerne forsøge mig med salg af produkter for at lære det og forhåbentlig tjene en lille ekstra skilling.

Michael

Hvilken fantastisk ide !!! :-)

Jeg selv valgte at sælge it-udstyr - og det er jeg glad for - for det tog 2-3 år at få kunder nok til at kunne fylde bogen op !

Ulempen ved ovenstående strategi er at det kan være svært at komme af med varelager og goodwill, hvis du en dag står og har rigeligt og lave i din regnskabsvirksomhed - ja for ikke at sige umuligt ! :-) Måske i en tid hvor man helst ville beholde fokus på regnskabet, hvis det er det der er ens kald.

 

Der var en tid hvor jeg gerne ville være købmand - men banken ville ikke være med. Det kunne ellers have været smart at have en lille sparbutik i et lokalområde - en butik der kan bære sig selv og en lille smule løn til direktøren - og når der ikke er nogen kunder og butikken ser fornuftig ud - så går man ind i baglokalet og knokler med klientregnskaber !!! :-)

Hvorfor bliver du ikke købmand i stedet? Dem er der da større udbud af end kontorartikelforretninger.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)