Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor flytter jeg til Thailand

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over de ting du nævner, men der skulle efter sigende være en anden måde at gøre det på.

For vores vedkommende er der heller ikke noget, som ligger fast endnu, da vi også overvejer en anden mulighed, hvor vi kan få visum i et år af gangen, hvis vi arbejder for nogen dernede, studerer eller deltager i konferencer og lignende.

Om 5 måneder er vi dernede, og så kommer der nok et blog indlæg om, hvilken løsning vi valgte.

Jo mere input jo bedre, tak for det i allerede har bidraget med :)

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes andre virksomhedstyper som ikke koster noget, men de inkluderer så ikke arbejdstilladelsen.
I øvrigt kræver det at i gifter jer for at din kæreste for opholdstilladelse, men det er jo heller ikke det værste :-)

Jeg er sikker på i finder en løsning, det kan være der viser sig muligheder dernede i slet ikke havde tænkt på :-)

Glæder mig til at høre fortsættelsen..

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis,

Som jeg skrev på Antphilosophy bloggen, så er der mange der kører med Education Visa. Hvis ikke du laver forretning i Thailand er der meget lille sandsynlighed for at det skulle være et problem. Et Education Visa (ED) har den fordel at det først gives for 3 måneder og derefter forlænges pr. år. Klart en bedre løsning end turistvisa.

Du kan også starte virksomhed, men her skal du have 4 Thai ansatte for hver udlænding. Det er der selvfølgelig veje udenom med advokater der opretter profoma firmaer, men pas på.

Få et ED visa først er mit råd. Det kan fåes fra sprogskoler, universiteter, massage undervisning, thai boksning og sikkert også andet.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Education Visa ville være en super løsning, men vi har desværre ikke kunnet finde noget undervisning på Koh Chang.

Ved du om der er nogle skole eller andet på Koh Chang, som giver mulighed for Education Visa?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeres eventyr lyder virkelig spændende.

Er selv for 1.5 måned siden taget til Bangkok med min kæreste. Hun arbejder og jeg tænker.

Som der bliver anbefalet er et studievisum meget attraktivt. Jeg har fået et gennem Thaiwalen og prisen er ca. 5.000 for et år + 1.000 kr. i gebyrer til fornyelse (+ du kan blive i landet). 4 timer om ugen, men så vidt jeg har forstået fra nogle bekendte hernede så er der ingen opsyn med dette.

Skriv endelig hvis du en dag befinder dig i Bangkok :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Kjærgaard:

Hej Erik

Education Visa ville være en super løsning, men vi har desværre ikke kunnet finde noget undervisning på Koh Chang.

Ved du om der er nogle skole eller andet på Koh Chang, som giver mulighed for Education Visa?

Godt spørgsmål! Koh Chang er jo ikke vildt stor, så jeg tvivler lidt på at der skulle være skoler osv. Jeg tror løsningen må være at lave noget fodarbejde i Thailand. Prøv eventuelt at høre dig frem på Thaivisa.com eller Ajarn.com.
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Hej Dennis

Jeres eventyr lyder virkelig spændende.

Er selv for 1.5 måned siden taget til Bangkok med min kæreste. Hun arbejder og jeg tænker.

Som der bliver anbefalet er et studievisum meget attraktivt. Jeg har fået et gennem Thaiwalen og prisen er ca. 5.000 for et år + 1.000 kr. i gebyrer til fornyelse (+ du kan blive i landet). 4 timer om ugen, men så vidt jeg har forstået fra nogle bekendte hernede så er der ingen opsyn med dette.

Skriv endelig hvis du en dag befinder dig i Bangkok :)

Hej Philip

Det lyder spændende, hvor længe regner i med at bo i Bangkok?

Desværre har Thaiwalen ikke noget på Koh Chang, så vi må på udkig efter andre steder, hvor man kan få undervisning.

Vi ses måske i Bangkok :)

Erik Hamre:
Godt spørgsmål! Koh Chang er jo ikke vildt stor, så jeg tvivler lidt på at der skulle være skoler osv. Jeg tror løsningen må være at lave noget fodarbejde i Thailand. Prøv eventuelt at høre dig frem på Thaivisa.com eller Ajarn.com.

Vi kan jo netop lide Koh Chang, fordi den ikke er så stor :)

Jeg vil prøve at søge råd på de 2 hjemmesider, som du henviser til. Tak for tippet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Planen er indtil videre ét år, men man ved jo aldrig.

Håber i får det ordnet, det er betydelig lettere med et ED.

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)