Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt viral "Fuck Holger" - Er du iværksætter? Så hjælp os!

Side 13 ud af 14 (139 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt hoppe ud i en skov og gemme mig et par dage med chokoladekiks, hvis det gavner en højere sag. Wink

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej, dette er til alle og ikke kun Martin Thorborg (Jeg kan ikke gennemskue hvordan man skriver en generel besked i tråden)

Jeg kan rigtigt godt lide Amino som debat fora, og jeg kan også rigtigt godt lide at læse med herinde - Martin Thorborg har skabt en forum hvor man både bliver klogere og underholdt på samme tid. Dette tror jeg b. la. er en af Amino's store succeser. 

Til pointen: Jeg har siddet og læst tråden igennem, og har flere ankepunkter:

1. Vi er enige om at det er hul i hovedet at der skal til at betale gebyr for at oprette Aps og A/S selskaber, MEN jeg nægter at tro på at dette tiltag på nogen som helst måde vil fraholde folk fra at oprette et af disse typer selskaber. 

For anpartselskab gælder det at der indskydes ca. 80.000 kr, ved A/S 500.000 (125.000) Kilde: http://www.advodan.dk/erhverv/stiftelse-af-selskab-og-etablering-af-virksomhed.aspx#2439

Det er derfor vigtigt at vi fokuserer på det reelle problem, som en så rigtigt nævner, at de nuværende politikere prøver at lappe hullerne ved at indføre ugennemtænkte gebyrer mm. Danmark står overfor nogle store problemer fremadrettet, hvoraf 700 kr. for at oprette noget hvor man i forvejen skal lægge 80.000, er et af de mindre.

2. Her kommer min hovedanke: Min opfattelse er, at mange af Amino's brugere mener at fordi de er iværksættere, så er det de med til at skabe velstand og velfærd fremadrettet i Danmark, og at det er iværksættere der skal drive det danske samfundet ud af krisen og dets problemer. 

2.1 Min påstand er at langt de fleste på Amino er enkeltmandsvirksomheder, dvs. folk der blev træt af at arbejde 37 timer og ville prøve noget for dem selv. 

Tænkt eksempel: Efter 4 år som iværksætter får de nu 40.000 før skat, hvor de før fik 30.000. Iværksætteren har uden tvivl fået større værdi på nogle punkter, MEN skaber de mere værdi for landet danmark, end hvis de havde blevet i deres gamle job? Svært at sige. 

"I Danmark er der ca. 305.000 virksomheder. De danske virksomheder er kendetegnet ved mange små firmaer og kun få store firmaer. 92 procent af de danske firmaer har under ti ansatte, mens under 2 procent af firmaerne har over 50 ansatte.

Alligevel arbejder næsten 1,4 milioner fuldtidsansatte – eller 61 procent af det samlede antal fuldtidsansatte – i de største firmaer med 100 eller flere fuldtidsansatte." Kilde: http://www.ug.dk/job/artikleromjobogarbm/omarbejdsmarkedet/erhvervsstruktur/virksomheder_i_danmark.aspx#fold3

2.2 Min anden påstand er at de fleste firmaer på Amino af gode grunde er netbaserede. Her synes jeg også der er en tendens til at være en del firmaer der laver SEO, Tekstforfatning eller hjemmesider. Blandt disse "iværksætter" firmaer er min påstand igen at meget få reelt leverer noget, som bidrager med væksten og fastholdensen af velfærdssamfundet. Derudover synes jeg også jeg ser en tendens til at de folk der er succesfulde med netbaserede virksomheder begiver sig ud i verden for at bo. (Ikke et ondt ord om det, jeg havde gjort det samme.)

2.3 Mange af Amino's virksomheder skaber ikke noget nyt. De tager noget eksisterende (Påstand: 99% af firmaer, opererer de på det danske markede) og ændre værdi tilbuddet overfor kunderne, hvilket gør det mere attraktivt at vælge dem, frem for de eksisterende udbydere. DOG mener jeg ikke at dette skaber vækst eller velstand, da firmaerne egentligt bare tager de andre firmaers kunder. Der er selvfølgelig undtagelser, men jeg synes der er langt imellem dem.

 

Mit håb er at mit indlæg vil blive modtaget kritisk, men at min mening vil blive respekteret og at vi kan forsætte med holde debatten sober. Derudover vil jeg gerne tilføje at min hensigt ikke er at nedgøre folks forretninger eller professioner, hvis jeg havde evnerne/lysten så var jeg også blevet it-mand og flyttet til et mildere klima. Min hensigt er at åbne øjnene for den "selvfedhed" jeg synes der hersker på Amino.

Mvh.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

2.2 Min anden påstand er at de fleste firmaer på Amino af gode grunde er netbaserede. Her synes jeg også der er en tendens til at være en del firmaer der laver SEO, Tekstforfatning eller hjemmesider. Blandt disse "iværksætter" firmaer er min påstand igen at meget få reelt leverer noget, som bidrager med væksten og fastholdensen af velfærdssamfundet. Derudover synes jeg også jeg ser en tendens til at de folk der er succesfulde med netbaserede virksomheder begiver sig ud i verden for at bo. (Ikke et ondt ord om det, jeg havde gjort det samme.)

Vækst er en underlig størrelse. Husk på, at mange af os også køber varer og ydelser af andre, og bidrager til den overordnede samfundsvækst på den måde. Derudover betaler vi moms, ligesom vi svarer skat af den løn, vi hiver ud af vores virksomheder. Det handler med andre ord ikke kun om hvad vi leverer, men om hvordan vi som iværksættere bidrager til samfundet hele vejen rundt - både i forretningsmæssig og privat sammenhæng.

Jeg kan selvfølgelig kun svare på egne vegne. Men det korte og det lange er, at jeg bidrager langt mere til samfundet nu, end jeg gjorde, da jeg var lønmodtager. 

Det er meget muligt, at kun én ud af 1.000 virksomheder vokser sig stor og går internationalt - eller ansætter 50 medarbejdere. Men alle de gebyrer og afgifter er på sigt med til at sørge for, at færre har råd og lyst til at starte virksomhed. Og dermed falder sandsynligheden også får, at en dansk iværksætter starter den næste Just-Eat, Dell, eller whatever.

Og du har helt ret - 700 kroner betyder ingenting i den store sammenhæng. Men det er jo et spørgsmål om en glidebane, der på sigt vil påføre potentielle iværksættere flere kvaler. Se også det såkaldte renovations- og administrationsgebyr. Som faktisk er en ekstraskat, jeg skal betale, selvom jeg ikke producerer affald. Nu er det 700 kroner - men hvad bliver det næste?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Ja jeg skal ikke stille mit ego i vejen for virkeligheden.

Det ville heller ikke ligne dig :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det ville heller ikke ligne dig :-)

Hård som en ninja det ene øjeblik, føjelig som et siv i vinden det næste.

Det er mig :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke de fangede Martins budskab inde paa BT, Holger er igen top story Big Smile

http://www.bt.dk/danmark/derfor-ville-alle-laese-om-holger

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

#BZR

Vi er enige om at afgiften burde væk, men som en også nævner, tænk på alle de selskaber de bliver lavet og som egentligt ikke bliver brugt til noget ud over lidt moms fiks-fakseri så man kan tage i Metro og handle. Hvis man pålagde 700 kr i gebyr på enkeltmandsfirmaer, så ville man måske sortere nogle af de mest useriøse firmaer væk. 

Dog tror jeg ikke at folk der har visioner og ideer ala. Just-Eat og Dell ville lade sig skræmme af 700 kr.;-)

Er der et sted hvor man kan se hvor mange enkeltmandsfirmaer der hvert år konvertere til at blive et Aps eller A/S? Jeg har en mistanke om at 99% af alle firmaer starter med at være et enkeltmandsfirma o. lign.

 

Mvh. 

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev der sat fokus på det i P3 nyhederne kl 9. Hvor man også fik et lydklip fra Martins video. Der er da ihvertfald blevet sat fokus på det. 

 

Jeg stod overfor at registrere CVR, er da ked af jeg skal af med penge nu. Har ikke nogen som studerende.

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

fsh93a:

Så blev der sat fokus på det i P3 nyhederne kl 9. Hvor man også fik et lydklip fra Martins video. Der er da ihvertfald blevet sat fokus på det. 

 

Jeg stod overfor at registrere CVR, er da ked af jeg skal af med penge nu. Har ikke nogen som studerende.

Hvilken virksomhedsform havde du tænkt dig?

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at det her er for fedt! Jeg fik tæsk på facebook for et par uger siden, fordi jeg brokkede mig højlydt over denne nye beskatning ved start af selskaber. Nu hvor hr. Thorborg er med på vognen, har piben fået en anden lyd!

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 13 ud af 14 (139 indlæg)