Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt viral "Fuck Holger" - Er du iværksætter? Så hjælp os!

Side 14 ud af 14 (139 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken virksomhedsform havde du tænkt dig?

 

Creativt webbureau

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er valgkampen skudt  i gang.

Hørte lige i Radioavisen at S (hørte ikke hvem fra S), selvfølgelig synes at det sender et forkert signal, og vil fjerne denne afgift hvis de kommer til magten.

Man bliver bare så træt når man hører den slags. Hvorfor er det først nu, at det sender et forkert signal?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Hej, dette er til alle og ikke kun Martin Thorborg (Jeg kan ikke gennemskue hvordan man skriver en generel besked i tråden)

Jeg kan rigtigt godt lide Amino som debat fora, og jeg kan også rigtigt godt lide at læse med herinde - Martin Thorborg har skabt en forum hvor man både bliver klogere og underholdt på samme tid. Dette tror jeg b. la. er en af Amino's store succeser. 

Til pointen: Jeg har siddet og læst tråden igennem, og har flere ankepunkter:

1. Vi er enige om at det er hul i hovedet at der skal til at betale gebyr for at oprette Aps og A/S selskaber, MEN jeg nægter at tro på at dette tiltag på nogen som helst måde vil fraholde folk fra at oprette et af disse typer selskaber. 

For anpartselskab gælder det at der indskydes ca. 80.000 kr, ved A/S 500.000 (125.000) Kilde: http://www.advodan.dk/erhverv/stiftelse-af-selskab-og-etablering-af-virksomhed.aspx#2439

Det er derfor vigtigt at vi fokuserer på det reelle problem, som en så rigtigt nævner, at de nuværende politikere prøver at lappe hullerne ved at indføre ugennemtænkte gebyrer mm. Danmark står overfor nogle store problemer fremadrettet, hvoraf 700 kr. for at oprette noget hvor man i forvejen skal lægge 80.000, er et af de mindre.

2. Her kommer min hovedanke: Min opfattelse er, at mange af Amino's brugere mener at fordi de er iværksættere, så er det de med til at skabe velstand og velfærd fremadrettet i Danmark, og at det er iværksættere der skal drive det danske samfundet ud af krisen og dets problemer. 

2.1 Min påstand er at langt de fleste på Amino er enkeltmandsvirksomheder, dvs. folk der blev træt af at arbejde 37 timer og ville prøve noget for dem selv. 

Tænkt eksempel: Efter 4 år som iværksætter får de nu 40.000 før skat, hvor de før fik 30.000. Iværksætteren har uden tvivl fået større værdi på nogle punkter, MEN skaber de mere værdi for landet danmark, end hvis de havde blevet i deres gamle job? Svært at sige. 

"I Danmark er der ca. 305.000 virksomheder. De danske virksomheder er kendetegnet ved mange små firmaer og kun få store firmaer. 92 procent af de danske firmaer har under ti ansatte, mens under 2 procent af firmaerne har over 50 ansatte.

Alligevel arbejder næsten 1,4 milioner fuldtidsansatte – eller 61 procent af det samlede antal fuldtidsansatte – i de største firmaer med 100 eller flere fuldtidsansatte." Kilde: http://www.ug.dk/job/artikleromjobogarbm/omarbejdsmarkedet/erhvervsstruktur/virksomheder_i_danmark.aspx#fold3

2.2 Min anden påstand er at de fleste firmaer på Amino af gode grunde er netbaserede. Her synes jeg også der er en tendens til at være en del firmaer der laver SEO, Tekstforfatning eller hjemmesider. Blandt disse "iværksætter" firmaer er min påstand igen at meget få reelt leverer noget, som bidrager med væksten og fastholdensen af velfærdssamfundet. Derudover synes jeg også jeg ser en tendens til at de folk der er succesfulde med netbaserede virksomheder begiver sig ud i verden for at bo. (Ikke et ondt ord om det, jeg havde gjort det samme.)

2.3 Mange af Amino's virksomheder skaber ikke noget nyt. De tager noget eksisterende (Påstand: 99% af firmaer, opererer de på det danske markede) og ændre værdi tilbuddet overfor kunderne, hvilket gør det mere attraktivt at vælge dem, frem for de eksisterende udbydere. DOG mener jeg ikke at dette skaber vækst eller velstand, da firmaerne egentligt bare tager de andre firmaers kunder. Der er selvfølgelig undtagelser, men jeg synes der er langt imellem dem.

 

Mit håb er at mit indlæg vil blive modtaget kritisk, men at min mening vil blive respekteret og at vi kan forsætte med holde debatten sober. Derudover vil jeg gerne tilføje at min hensigt ikke er at nedgøre folks forretninger eller professioner, hvis jeg havde evnerne/lysten så var jeg også blevet it-mand og flyttet til et mildere klima. Min hensigt er at åbne øjnene for den "selvfedhed" jeg synes der hersker på Amino.

Mvh.

Du har fuldstændig ret,dog med to kommentarer.

For det første, ville nogle af dem der er små selvstændige være arbejdsløse, da de ikke passer ind på nogen jobhylde. De er utilpassede og har fundet ud af at de kun kan arbejde for sig selv. Alternativt ville de ligge samfundet til last med bistandshjælp eller det der er værre.
Nu har de job, et godt liv og ligge ingen til last, dejligt!

Den anden kommentar, er man med samme argumentation, også kunne droppe alt træning af lilleput fodbold, fordi ingen af dem er på landsholdet.
Et eller andet sted skal talent komme fra og mange store virksomheder er startet af en der solgte limonade ved vejen til en start. Jeg ved godt at det ikke er så meget tilfældet i Danmark, fordi vi altid har været ligeglade med iværksættere. Men prøv at følge nogle af de unge Amino'er og se på hvor meget succes de har. Nogle af dem skal nok lave den næste Skype, Giga, Vestas etc. og så begynder det at ligne noget.

Så nej, ikke alle iværksættere ender med at bidrage super positivt til samfundet. Men lad dog folk prøve og giv dem den moralske opbakning og irriter dem så lidt som muligt.

Og de nye gebyrer på oprettelse af selskaber, er bare et skridt i den forkerte retning.
En ting er at man ikke får tilskud, det syntes jeg er fint. Men skulle vi ikke i det mindste prøve at gøre det lettere og billigere at starte et firma, i stedet for at tænke i flere afgifter og besværligheder?

De bedste hilsner

Martin


Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Og de nye gebyrer på oprettelse af selskaber, er bare et skridt i den forkerte retning.
En ting er at man ikke får tilskud, det syntes jeg er fint. Men skulle vi ikke i det mindste prøve at gøre det lettere og billigere at starte et firma, i stedet for at tænke i flere afgifter og besværligheder?

Hvis man tager vores høje skatter, afgifter og moms med i betragtningen, så er vi allerede langt i den forkerte retning.

Jeg kan sagtens følge holdningen omkring, at det er et lille beløb som ikke har den store betydning for ApS og A/S stiftere, men det er, ifølge mig, endnu en skridt ned af en vej, hvor vi for længst skulle have vendt om.

Jeg er selv ung iværksætter og har et netværk af unge iværksættere, som er vidt forskellige på mange punkter. Dog deler vi én fælles ting - vi vil alle ud af Danmark om nogle år, fordi landet er et af de mest utiltalende for iværksættere. 

Det burde ikke være sådan, for personligt holder jeg også enormt meget af at bo her, men det kan prisen værd.

Mvh

Mikkel Dusi - Skypro.dk

 

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første, ville nogle af dem der er små selvstændige være arbejdsløse, da de ikke passer ind på nogen jobhylde. De er utilpassede og har fundet ud af at de kun kan arbejde for sig selv. Alternativt ville de ligge samfundet til last med bistandshjælp eller det der er værre.
Nu har de job, et godt liv og ligge ingen til last, dejligt!

Du har fat i en interessant pointe som jeg egentligt havde overset. Der er selvfølgelig nogen der bare ikke passer ind, og hvis vi kan få dem til at bidrage istedet for at bare at modtage, så er det jo helt kanon. Her er vi helt enige og jeg beklager at jeg overså dette aspekt tidligere. Jeg må dog indrømme at jeg tror det er et fåtal af Amino's brugere.

Den anden kommentar, er man med samme argumentation, også kunne droppe alt træning af lilleput fodbold, fordi ingen af dem er på landsholdet.
Et eller andet sted skal talent komme fra og mange store virksomheder er startet af en der solgte limonade ved vejen til en start. Jeg ved godt at det ikke er så meget tilfældet i Danmark, fordi vi altid har været ligeglade med iværksættere. Men prøv at følge nogle af de unge Amino'er og se på hvor meget succes de har. Nogle af dem skal nok lave den næste Skype, Giga, Vestas etc. og så begynder det at ligne noget.

Vi er enige om at hvis man ikke skyder, så scorer man heller aldrig. Det er også en befriende ting ved Amino, at folk tør sætte deres ambitioner højt! 

Nu har jeg kun været bruger/med på en kigger herinde et års tid - Amino har så vidt jeg kan se eksisteret i en fem års tid, right? Hvad er de største (erhvervsmæssige) succeser været? Menneskelige succeser svømmer det jo herinde med dagligt, så det er ikke så meget det jo leder efter. :-)

Mvh.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg ved at mange af de succesfulde iværksættere jeg kender, bruger Amino uden at debattere.
De bruger Google til at finde svar på spørgsmå og finder dem meget ofte på Amino.
Dertil mister vi jævnligt Amino brugere, der "vokser" fra amino og nu kan klare alting selv, men som har fået godt netværk, har fundet investorer, har fået inspiration og viden fra Amino.

Jeg tror ikke du kan finde en yngre succesfuld iværksættere, der ikke på et tidspunkt har brugt debatter på Amino eller Ekspertblogs til at fremme deres forretninger.

Prøv evt. selv at Google et eller andet du gerne vil vide vedr. Erhverv. Chancen for du finder et godt "Amino Svar" i søgeresultaet er vel tæt på 50 %.

De bedste hilsner

Martin

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du nok ret i, jeg synes ihvertfald tit jeg støder på Amino når jeg søger rundt på nettet.

Tak for svarene.

Mvh.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Larsuth:

At du blæser den her sag op, om at det koster 700 kr at starte et firma, er jo noget af det mest ligegyldige i hele verden jeg vil næsten mene. Det er idiotisk, at det har været gratis, for er du gal, hvor er der mange cvr nummer i Danmark, som folk og fæ bare har oprettet, om ikke andet fordi så kan de handle i Metro, og langt fra alle sammen bliver brugt til noget seriøst. Det pålægger jo stadig nogen administrations omkostninger til staten, hver gang nogen gør det. Jeg syntes, at det er helt fint, det koster 700 kr nu.

Har man ikke 700 kr., så skal man ikke starte firma.

Enig Yes

Det er en latterlig lille ting at bruge så meget tid på at blæse så stort op.

Man kunne fejlagtigt gå hen og få den opfatttelse, at hvis iværksætterne ikke har andre problemer end et gebyr på 700 kr., så går det da meget godt.

Og hvorfor skal det egentlig ikke koste noget. Førhen tog det evigheder at få oprettet et nyt selskab. Til glæde for iværksætterne er det blevet meget nemmere - og hvorfor skal der ikke være brugerbetaling på det? Det er jo ikke gratis at administrere.

Men hvis Martin og Co ønsker at afskaffe al form for brugerbetaling, så lad os lige høre, hvad og hvem - der skal beskattes højere.

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Enig!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 14 ud af 14 (139 indlæg)