Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jubii-stifter amok på youtube

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:
Martin Thorborg:

Øhhh nå og hvad så???

De bedste hilsner

Martin

Arrgghh M, den kommentar kan du nå at rette og det synes jeg ville klæde dig.

Ingen kommentar havde været det perfekte.

Enig med Per Krabbe. Martin, du sagde igår, at du var overrasket over, at det var på Amino, du mødte den største modstand.

Ja, men du må også hellere få modstanden her internt på Amino, sålænge Amino udadtil fremstår som en samlet enhed. Hvis du havde ladet din video rundsende til høring, inden du "releasede" den, var du nok kommet igennem med en video, men aldrig i dens nuværende udformning!

Med Amino har du skabt et stærkt forum, og det er DIG, der står i spidsen med generals-distinktionerne på. Hvis du vil igennem med dit budskab overfor offentligheden, er du nødt til at rette ind til højre og finde en tone, der accepteres i det politiske liv. Din video er mere græsrodspræget: Den er idealistisk og inderlig, ja, uha-uha, men det tog også mange år for Greenpeace at vinde offentlig respekt - og en ændret fremgangsmåde, så det ikke bare var "nej til alting". At du går amok er helt fint, men det må du gøre i en lydtæt gummicelle, og når du kommer ud igen, skal slipset sidde ordentligt.

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Møn:

>MARTIN...... nogen skal jo betale når de som er modvillige til at betale skatter i DK flytter udenlands. Kender ikke dine grunde til at bo i USA, men ud over klimaet kunne det jo have noget med skatten at gøre. Så når du flytter til USA forsvinder nogen af indtægterne og et sted skal pengene komme fra.....   Lidt ligesom på AMINO, -Bliv PLUS medlem for at få adgang til alt på sitet...

Og som en lille Bonus oplysning, så gider jeg ikke se X-faktor og følger heller ikke med i aviser, på nettet osv.  Synes faktisk ikke rigtigt der er så meget X-faktor over hende der vandt efter at dømme efter hendes sang !.....

Ang. Holger, så tror jeg ærlig talt at den brede befolkning var mere bekymrede for Holger end for skallede 700 kr. som en iværksætter skal af med som startgebyr....

Vi kan jo sætte det lidt i relief: Hvor mange firmaer har Du, Martin startet ? og hvor mange penge har du tjent ? og hvormeget sparer du i skat ved at bo i USA ?

Men ellers så tilslutter jeg mig dit synspunkt omkring statens evne til at påføre erhvervslivet ekstra omkostninger, men metoden og det at sætte det op mod Holger tilslutter jeg mig altså ikke....

(og ja, hvis jeg havde/tjente rigtigt mange penge boede jeg måske heller ikke i DK)

hvis du havde gidet at sætte dig ind i tingene ville du vide at  hans firmaer Spamfighter og Amino begge ligger i Danmark OG betaler skat i Danmark

det er ved at være trættende at læse om folk der har mere travlt med at misforstå og lægge ord i Hr.Thorborgs mund

/Rasmus

 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skaber meget mere værdi samfundsmæssigt, end at Holger er blevet fundet...

 

Om 14 dage er Holger glemt, uden at det har skabt nogen værdi for samfundet, det er jo ikke sådan at det skaber et firma som ikke var blevet skabt, hvis han ikke var blevet væk.

Hvor i mod bare det at ET firma ikke bliver skabt pga. de 700 kroner, så har samfundet tabt værdi.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg bliver lidt træt i koderne, når det hele handler om Martin. Jeg kommer på Amino for indholdets skyld og jeg synes, her til tider er rigtig meget godt indhold. Jeg er bare så inderligt træt af at læse om Martin, som nu gør dit og nu gør dat og bør være præsident og nu har lavet en video og og og. Deruodover er der 2-3 nyhedsbreve fra ham hver uge og på hver tråd er der et kæmpe banner foroven og forneden med Martins billede.

Kan der ikke komme lidt mere fokus på sagerne fremfor på personen?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Møn:

>MARTIN...... nogen skal jo betale når de som er modvillige til at betale skatter i DK flytter udenlands. Kender ikke dine grunde til at bo i USA, men ud over klimaet kunne det jo have noget med skatten at gøre. Så når du flytter til USA forsvinder nogen af indtægterne og et sted skal pengene komme fra.....   Lidt ligesom på AMINO, -Bliv PLUS medlem for at få adgang til alt på sitet...

Og som en lille Bonus oplysning, så gider jeg ikke se X-faktor og følger heller ikke med i aviser, på nettet osv.  Synes faktisk ikke rigtigt der er så meget X-faktor over hende der vandt efter at dømme efter hendes sang !.....

Ang. Holger, så tror jeg ærlig talt at den brede befolkning var mere bekymrede for Holger end for skallede 700 kr. som en iværksætter skal af med som startgebyr....

Vi kan jo sætte det lidt i relief: Hvor mange firmaer har Du, Martin startet ? og hvor mange penge har du tjent ? og hvormeget sparer du i skat ved at bo i USA ?

Men ellers så tilslutter jeg mig dit synspunkt omkring statens evne til at påføre erhvervslivet ekstra omkostninger, men metoden og det at sætte det op mod Holger tilslutter jeg mig altså ikke....

(og ja, hvis jeg havde/tjente rigtigt mange penge boede jeg måske heller ikke i DK)

Mange hilsner og God vind

Søren

Sæt dig ind i tingene....

Thorborg betaler tonsvis af skat og har valgt at lade sine store firmaer blive i Danmark fordi han elsker Danmark.

Han har samtidig skabt en masse arbejdspladser i Danmark og har gjort mere for Danmark end 99.9% af befolkningen.
Så inden du går igang med at sige han bor i skattely eller lignende, så bor han i USA, fordi det er en fed oplevelse og dejlig klima.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej, NU MÅ I SGU SPÆNDE HJELMEN og komme ind i kampen......

>anders..... du bragte på bane hvad der tilførte DIG en værdi.... jeg oplyste om hvad den brede befolkning får tilført ved at iværksættere (I selskabsform) får ved at der skal betales 700 kr. ? INGEN værdi.....

>Og nej hvorfor skulle der dog forsvinde bare EN iværksætter ved at der skal betales 700 kr ved at registrere et selskab ? start dog som enkeltmandsfirma......

>Martins skat / Misforståelser ? Jo, Jo Firmaerne betaler da selvfølgelig skat i DK, -men det skulle da undre mig at Martin betaler personlig skat i DK.. Og nej jeg er hverken misundelig eller antager noget som helst. Hvis du læste mit indlæg endnu engang ville du se at jeg sikkert ville gøre det samme, altså flytte udenlands og gerne til et sted der er varmere end herhjemme, men venterr lige til det bliver vinter ;-)

Iøvrigt er jeg da helt sikker på at Hr. Thorborg og diverse firmaer indgår i en eller anden selskabsopbygning, der nedsætter virksomhedsskatten for disse firmaer, alt andet ville jo være DUMT....

 

Venlige hilsner

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:
Jeg bliver lidt træt i koderne, når det hele handler om Martin. Jeg kommer på Amino for indholdets skyld og jeg synes, her til tider er rigtig meget godt indhold.

Der ER meget godt på Amino - det er da derfor, vi kommer her! Jeg er blevet positivt overrasket over at se erhvervsfolk lave tonsvis af handler her.

Vi prøver bare lige at tage fat i Martin, køle hans reaktor lidt ned, pudse ham lidt af her og sige til ham: Pråliåhøheer! Det stopper alligevel snart.

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Pråliåhøheer!

Jysk?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Poul Madsen:
Pråliåhøheer!

Jysk?

Jeg tror det er fynsk. Jeg har det fra Rikke på brokkebloggen.dk, og jeg er helt vild med hendes brandskægge brokkeri! Hold kæft, hvor hun ka' brokke sig!

Det ærgrer mig gul og blå, at jeg ikke selv fandt på det.

 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

>LASSE,,,,,,,    jo jo den med klimaet og oplevelsen ville jeg da også fyre af...... Men igen lur mig om ikke der også er en skattemæssig fordel.....

Og til jer alle, så læg mig ikke meninger til sinde, som i ikke ved noget om....

Som jeg vidst gør helt klart:

Ja, jeg ville også gerne have oplevelsen og det gode klima...

Ja, jeg ville også gerne betale mindre i skat....

Nej, jeg er ikke misundelig på Hr. Thorborg.

Ja, Hr. Thorborg gør det godt

Nej, jeg tror ærlig talt ikke der forsvinder en eneste seriøs iværksætter ved at der skal betales 700 kr....

TIL GENGÆLD finder jeg det spøjst at flere af debatørerne anser Hr. Thorborg for GUD og blindt tilslutter sig den omtalte video, som rimeligvis støder den almindelige "dumme" dansker der bekymrede sig for Holger, ved Hr. Thorborgs ordvalg og Metaforer... Måske man engang imellem skal tænke sig om inden man taler..... på sigt kunne det jo give bagslag i den brede befolkning at folk i "skattely" udtaler sig med uheldige metaforer...

Prøv at tænke over at denne debat går på holger og ikke på x-faktor kællingen. Ingen bekymrer sig om at Hr. Thorborg kalder hende for en f*cking kælling... så den metafor er såmænd god nok, men hvorfor støde den brede befolkning, hvis du ønsker deres opbakning med at bringe Holger på banen..... x-faktor er et eller andet meningsløst tv-show, som ikke rigtigt har folks personlige følelser involveret, hvorimod Holger bringer folks følelser i spil...

Og hvad er så pointen: Hvis du vil have befolkningens opbakning skal du nok ikke skide på deres følelser....

 

Med venlige hilsner

Søren

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)