Det lyder superspændende. Altså du vil både have lave priser, ofte udsalg (endnu lavere priser), fri fragt? Planlægger du at trykke dine penge selv? :-) |
Det er svært ikke at komme til at skyde dine ideer ned - men de fordele du snakker om - har flertallet af børnetøjsbutikker.
En de ofte bruger: Opret en profil og meld dig til vores nyhedsbrev - så får du 10-15% på ALT
Derfor er de fysiske butikker sindsyg ramt - for de kan slet ikke hamle op med dette!
Producenten har altid en forventning om en salgspris, som alt andet, for at prøve at styre sit mærke på markedet.
Skal man drive fysiskbutik i DK med de omkostninger de nu har, ganger butikkerne altid indkøbsprisen med 3.(Generalt for tekstil vare)
Og når man ved dette - er prisen generalt ens over alt.
Da vi var på CIFF messen - havde vi prislister med forventet indkøbspris og salgspris, så alt gerne skulle være ens.(Det har de alle)
Så snart webbutikkerne meldte sig - var tingene straks sværre. De køber nemlig til samme pris som butikken i gågaden - men har slet ikke samme omkostninger.
Derudover køber de ofte kæmpe partier hjem - så vi havde svært ved at sige noget til dem. Da de uden tvivl var de bedste kunder.
Vi fik dog brok fra vores fysiske butikker - som slet ikke sælger i samme mængder.
Vi begrænsede os så - og havde kun 3-4 webbutikker. Men det var svært at sige nej til de næste.
Mit bedste svar på dit første spørgsmål må være... Undersøg markedet, find dine konkurenter via producenternes hjemmeside, sammenlign og find noget de andre ikke har, produktsammenhæng, tilbudsordninger, services osv.
Men igen... du finder ud af de andre er lige så kreative og markedet er mættet!