Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I Fagforening som iværksætter eller?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jannieN...Nej..der er kæmpeforskel mellem lønmodtager og selvstændig.

Hvis du skal have dagpenge som selvstændig, skal du afmelde CVR.nr., købe dine

egne aktiver mv.

A-kasserne fortier, hvor besværligt det er som selvstænding, når de skal punge ud.

 

MvH

Peter 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter, jeg tror du misforstår mig. Jeg mener at BEGRUNDELSEN for at stå i a-kasse uanset om du er selvstændig eller lønmodtager er den samme.

Er du lønmodtager risikerer du at blive fyret, og dermed få brug for dagpenge.

Er du selvstændig risikerer du at kunderne er væk, så du lukker og har brug for dagpenge.

Ja selvfølgelig skal du lukke din virksomhed i de fleste tilfælde for at få noget... du kan jo heller ikke passe dit lønmodtager-job og få dagpenge samtidig. Bliver du syg er det jo en anden snak, der er der den anden forsikringsmulighed.

I min verden giver det god nok mening. Om man vil have det eller ej må da være op til den enkelte.

Jeg kan godt høre hvad du hælder imod her, men min mening er helt klart den at i opstartsfasen hvor man ikke rigtig ved med sikkerhed hvad vej vinden blæser, er det er god ide at stå i a-kassen endnu. Se på hvor mange der starter firma op, der er lukket igen inden der er gået 1 år, 2 år 3 år .....   Har de så alle et job når de lukker, eller ville det være meget rart at kunne lukke helt ned, og få dagpenge?  Det må man jo overveje om man har råd til at undvære inden man melder sig ud af a-kassen. Så.. det kommer vel egentlig an på udgangspunktet inden man starter op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie..det er jo et holdningsspørgsmål....og jeg vil helt klart spare disse penge ved

opstart.

Personligt ville jeg gå på dagpenge og samle flasker, hvis en lukning skulle ske.

Jeg har desværre mange uheldige eksempler på de horrible regler, som de selv-

stændiges A-kasser praktiserer, og som politikerne har skabt.

Har en sag, der lige har rundet 2 år..ligger øverste sted nu....og den dagpengeberettigede

har indtil videre ikke set en krone...selvom har har betalt kontingent i næsten 30 år.

Tja...man bør tænke sig om.

 

MvH

Peter

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du kan nok høre at min holdning er lidt en anden Smile Men det er jo kun godt der kommer flere meninger frem -jeg formoder det er det trådstarter efterspørger.

Men nu bliver jeg lidt nysgerrig... ville du heller ikke stå i a-kasse hvis du var lønmodtager?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

Hvis du frygter at blive langtidssygemeldt er det en god ide at være i en A-kasse (ikke nødvendigvis fagforening), for eksempel KRIFA el.l. Dertil bør du tegne en dagpenge forsikring hos kommunen, der sikrer at du får penge fra første sygedag. Dette koster eksakt 4.038 DKK/år. Ligeledes bør du selvsagt have en ulykkeforsikring.

Min svigermor er socialrådgiver hos Århus Kommune og ser rigtig mange selvstændige der kommer i problemer, fordi de ikke har sikret sig ordentligt.

Hilsen Daniel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som at sammenligne bolcher og bananer.

Det er en helt anden sag at få dagpenge som selvstændig.

For det første - som der nævnes skal du afvikle virksomheden.

For det andet kan du jo kun få dagpenge, hvis du har haft et ( stort ) overskud i virksomheden. Jo det er jo langt fra de fleste der kan fremvise netop det i de første år som selvstændig.

Du kan få omkring 90% af overskuddet de to bedste ud af de seneste 5 år, maximalt omkring dkk 16.000,- om måneden.

Det kan du også få ved at løbe med aviser/reklamer.

Spild af penge efter min mening.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Er det ikke i et forsikringsselskab, man tegner en forsikring mod sygdom - har ikke hørt det er hos kommunen.

Mvh Karina

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Nej..det er hos kommunen.

 

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Hvis du er medlem af en A-kasse nu så ville jeg anbefale at du fortsætter dette da du har følgende mulighed:

Du aftaler med din A-kasse at du vil starte selvstændig virksomhed og at du forventer at anvende eks. 2-4 timer/uge (mere eller mindre - din vurdering) i starten og får så modregnet disse timer i din A-kasse forsikring.

Men der skal du så søge jobs du skal møde til møder og således stå til rådighed for arbejdsmarkedet i de resterende timer !

Denne model er begrænset til ca. 1 år derefter skal du beslutte om du vil fortsætte eller droppe.

Det er måske en god løsning for dig da du så ikke sætter alt på et bræt fra starten. Men hvis du mener at du har så gode indtjeningsmuligheder fra starten af og dermed god fortjeneste så meld dig ind i arbejdsgivernes kasse:

Se mere her  Yes

 http://www.ask.dk/A-kasser/Professionel/~/link.aspx?_id=703A52D6C14549379C5A9786B81D4069&_z=z

Se også her om ASE – arbejdsgivernes forsikring (A-kasse)

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har derimod meldt mig ind i den offentlige sygeforsikring. Læs evt. mere her: http://www.oes.dk/Statens-Administration/Forsikringsordningerne

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)