Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I Fagforening som iværksætter eller?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Jeg har skrevet lidt om det du spørger om i min iværksætter-guide, som du finder på www.1264.dk (på fanebladet Iværksætter).

Her står bl.a. også noget om sygeforsikring.

Hvis du er syg, vil du få sygedagpenge fra din kommune ... men ikke for de første 14 dage!

Her bliver du nødt til at tegne dig en sygedagpengeforsikring, og det er ikke igennem kommunen, det er derimod igennem Statens Administration (www.statens-adm.dk) (tidligere Økonomistyrelsen).

Her kan du tegne dig for at blive forsikret enten fra 1. eller 3. dag og for hver af de 2 forsikringer er der en høj og en lav dækning, så der er 4 forskellige priser. De koster årligt fra ca. 1.800 kr. - 4.000 kr.

Du kan derudover også tegne separate sygeforsikringer (som intet har med sygedagpenge at gøre). Det er igennem forsikringsselskaber, og de er så du fx kan springe køen over ved fx operation osv.

Hvad angår A-kasse og fagforening, så meldte jeg mig selv ud af HK og ind i ASE. HK-damen påstod overfor mig, at det var en rigtig god idé at stadig være medlem af en fagforening ... pladder siger jeg! For jeg kommer vist aldrig op og diskutere med mig selv omkring løn og arbejdsvilkår :o)

Jeg var selv i tvivl om jeg skulle melde mig helt ud af A-kassen også, men valgte så at blive overført til ASE. Jeg betragter A-kassen som en forsikring ... som jeg aldrig håber, at jeg får brug for - fuldstændig som en indboforsikring.

God fornøjelse med din virksomhed,

Susan :o)

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg havde engang en kunde som havde lidt ondt i økonomien, hvorfor han ikke fik betalt sin fagforening (ASE)

Det endte med han blev smidt ud.

Jeg kontaktede så fagforeningen for at se om det kunne redes, og den flinke mand jeg talte med kunne godt forstå situationen og vi blev eninge om at han betalte alt hvad han skyldte og så genoptog de medlemsskabet.

Det var dejligt og vi snakked så lidt løst og fast og jeg kom ind på at kunden boede i Sverige hvorefter jeg fik at vide at så vil han ikke få en krone, hvis uheldet var ude.

Jeg spurgte så om han har betalt til noget som han aldrig ville få noget ud af - ja .

Et ægtepar startede et IS på deltid, og derfor meldte de sig ind i en fagforening for selvstændige, samtidig med de bibeholdet den gamle fagforening.

Desværre blev konen ramt at nedskæring på jobbet, og måtte gå arbejdsløs (i 2 MD).

Hun forventede at få understøttelse, men nej - hun havde selvstændig virksomhed, så der er ikke noget at hente.

Om det var korrekt eller forkert sagsbehandling ved jeg ikke, men da hun hurtigt fik lovning på et job, lod hun det være.

Dog er hun ikke i fagforening længere.

 

Fra Thisted
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Netseo Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 3 (23 indlæg)