Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes I at denne idé er go' ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

min forretningsidé;

En hjemmeside hvor man kan bestille montering af sin fladskærm mm.

Alt i alt, så er konceptet, at man kan bestille en montør som kommer og hænger ens tv op til f.eks 599,- incl beslag..
Alt efter hvor meget der skal sættes til osv, vil prisen self. stige..

Konceptet er enkelt, og der vil være et sortiment af beslag til alle formål, flat, med drej, med motor osv.

Min baggrund med dette er 3 års erfaring inde for montering og installering af Tv og div tilbehør, samt min tidligere chef's 25 års erfaring inde for branchen..


Mit spørgsmål er..

Tror I det kan lade sig gøre?

Hvis nej, er det ideen der er dårlig, eller skal den justeres i en anden retning?
Er åben for forslag, og lige nu, er det kun på " Idé stadiet " og ude og lufte tanken..

MVH

Mads

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg aldrig selv haft behov for dette da jeg behersker den ædle kunst at fremtrylle huller i mure ved hjælp af en boremaskine. Men er det typisk ikke muligt at tilkøbe sig denne service ude i butikken hvor man køber varen, og også til en lavere pris? Hvad tager f.eks. "Peter" fra Leasy for samme service?

Dit problem er jo nok at få kontakt til folk der lige har købt et nyt fladskærms-TV. Og hvorfor skulle de lige vælge dig, fremfor noget andet? Hvorfor skulle de overhovedet vide at du eksisterer?

Jeg tror at du har bedre chancer hvis du/I på en eller anden måde får et samarbejde op med en shop, f.eks. en webshop der handler med billige fladskærme.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ideen om at hjælpe med at monterer fladskærme for et overkommeligt beløb er rigtigt god. Det kunne jeg sådan set selv være kunde til!

Udover en hjemmeside, ville jeg supplerer med aftaler med alle de Radio/TV forhandlere som jeg kunne komme i nærheden af. Jeg ville sørge for at der provision til butikken, det er oplagt at sælgeren lige spørger om kunden skal havde monteret skærmen i forbindelse med købet.

Hvis du kan få aftalerne i stand, vil jeg næsten vædde på at du får mere omsætning fra dem end hjemmesiden.

God vind!

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man køber et beslag hos L'easy, så hænger " Peter " det også op, men " Peter " fæstner ikke kabler, eller forlænger/forkorter kabler, hænger højtaler op, og derved synes jeg ikke " Peter " gør det komplet.

Jeg synes jeg har været ude ved mange folk, som har fået hængt deres fladskærm op, også lader kablerne hænge ned langs væggen..
Tror de fleste folk, når de køber en fladskærm, drømmer om at få det til at ligne " Dét på billedet ! ", det er DEN oplevelse jeg vil tilbyde kunden.

Ligeså med højtaler, surround systemer osv..
Idéen er også at gøre det i aftentimerne, hvor kunden ( Manden ) er hjemme, så han kan følge med i forløbet, og " vær med til at bestemme ".

en videreudvikling er også at komme i kontakt med f.eks Wupti, hvor man får mulighed for at tilkøbe sig denne service direkte fra hjemmesiden. Tror det bliver svært at få denne service ind i f.eks Expert, eftersom de har deres egen folk til den salgs, og det er en relativ go avance de har på dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

kører min navnebror ikke først når det virker?

hvis ikke du kan lave aftaler med kæderne så tror jeg ikke så meget på idéen, da det oftest er noget de tilbyder oveni prisen ( de fleste gør). Det eneste argument jeg kan se er at du vil tilbyde den komplette pakke, hvilket jeg ikke ved om de andre gør pt. Dernæst skal du overveje hvordan du vil kunne servicere en kæde der er landsdækkende... ved godt at det er lidt ekstremt men kender selv en der har et servicefirma indenfor montage til detailkunder. Han er godt nok vokset meget, både omsætningsmæssigt og i antal af ansatte. Den montage han udfører er dog noget der kræver certificeringer, og derfor er der ikke mange private der kan klare det selv.

jeg vil ikke skyde din idé ned, men synes at du skal overveje om du har noget ekstra at tilbyde og så skal du finde argumenter for hvorfor en kæde eller en privatperson skal bruge dig fremfor den ydelse der kommer fra forhandleren..

mvh Peter

Fra Gentofte
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MJBC:
min forretningsidé;

En hjemmeside hvor man kan bestille montering af sin fladskærm mm.

Alt i alt, så er konceptet, at man kan bestille en montør som kommer og hænger ens tv op til f.eks 599,- incl beslag..
Alt efter hvor meget der skal sættes til osv, vil prisen self. stige..

Konceptet er enkelt, og der vil være et sortiment af beslag til alle formål, flat, med drej, med motor osv.

Min baggrund med dette er 3 års erfaring inde for montering og installering af Tv og div tilbehør, samt min tidligere chef's 25 års erfaring inde for branchen..


Mit spørgsmål er..

Tror I det kan lade sig gøre?

Hvis nej, er det ideen der er dårlig, eller skal den justeres i en anden retning?
Er åben for forslag, og lige nu, er det kun på " Idé stadiet " og ude og lufte tanken..

MVH

Mads

Hej Mads

Jeg kan godt lide din idé ,men som de andre siger så har de fleste kæder deres egen service

Men jeg kunne måske forstille mig at der er et marked uden for kæderne på f eks. DBA og Gul & Gratis osv.

Altså steder der ikke har sådan en service tilknyttet Smile

/Rasmus

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men..

Tror I ikke det er muligt at matche disse firmaer.. Nu har jeg selv en fortid hos Expert..
Hos Expert koster det min. 1299,- for at få hængt sit tv op.. Excl Beslag..
Det er over dobbelt så dyrt som min idé..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

MJBC:

Men..

Tror I ikke det er muligt at matche disse firmaer.. Nu har jeg selv en fortid hos Expert..
Hos Expert koster det min. 1299,- for at få hængt sit tv op.. Excl Beslag..
Det er over dobbelt så dyrt som min idé..

 

Ideen er sgu ikke dum

Kan du lave det til halv pris af hvad Expert kan lave det til, og leverer et pænere slutresultat

 har du så nok også Expert som kunde ?

 

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Få en aftale med store flyttefirmaer om at få en folder med i deres flyttemapper.

Jeg flytter hjem til Dk senere på sommeren og til den tid skal mit tv op at hænge.

F.eks. Møbeltransport Danmark laver internationale flytninger for firmaer. Der må være nogle expats eller hjemstationerede, der gerne vil slippe for besværet. Måske kan du også få lov at hænge billeder og andet op for folk. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

kæderne tjener godt på denne service, dvs. leverandøren ( hvis de bruger eksterne) tjener minimalt.

Der skal også tages udgifter i betragtning. Kørsel (evt. en mindre varevogn), annoncering, timeløn, etc...

1299 er måske ikke vildt mange penge når prisen brydes ned.

mvh Peter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)