Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stenrig udlandsdansker: Danmark stinker

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skræmmende man skriver sådan noget på nettet, en side som Amino - hvor man skal fremstå professionel og gøre god reklame for sin virksomhed. Og så er hun endda terapeut, jøsses. Jeg ærlig talt rystet.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Hansen:
Og så er hun endda terapeut

Ja, Ja. Et tastatur kan gøre en til meget.

Venlig hilsen  Rum-Astronauten Wink

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

hej

 

eh i er altid så alvorlige......

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

hej

eh i er altid så alvorlige......

Hej,

Nej bestemt ikke :) Vi tager det skam med et smil, dog må jeg indrømme at jeg var lidt blank overfor hvad du forsøgte at fortælle.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaere Thomas Rosenstand

Jeg er helt enig i alt du skriver og hvad du udtaler paa din Vidio, Jeg har selv som udenlands dansker fulgt denne udvikling. Nu er jeg pensionist, udenlandsdansker i over tyve aar.

Jeg solgte min virksomhed, helt som vi havde planlagt det, gav vores to born en uddannelse, osv.

Jeg maa desvaerre sige at som sevstaendig har men (jeg) taget risikofyldte investeringer og set muligheder. Nogle ikke vellykkede, andre med realativ god gevinst.

Saadan er livet, var der ikke mennesker som var villige til at tage en risiko, var det jo intet ehverv.

Desvarerre for mig, og min dejlige hustru, saa investerede jeg den kapital vi fik ved salg af vores virksomhed, i banker, vores pension, vores opsparing til at blive gamle.

Vi mistede ALT, i global krise, to banker gik ned, en i Dk, og en i UK.

Da jeg ikke var paa det Danske arbejdsmark i de opligatoriske 40 aar, har vi ikke ret til fuld pension.

Hvad nu? Jeg fik et cock, og er aldrig rigtig kommet over det. Faktisk har jeg vaeret paa vej til at ta mit eget liv, men hvad saa med min husytru?

Vi er fortvivlede og uvisse om fremtiden.

Heldigvis skylder vi ikke nogen noget, men det var jo ikke lige det liv vi havde planlagt.

Vi er ikke i stand til at bede om -Bail out- for getting back on our feet.

Men nye CEO'er er paa plads i de banker som "stjal" vores og andres pension, og opsparing gennem hele livet. De faar gigant bonus for at lave profit, billige aktier osv. Dette er vanskeligt at se paa.

Min plan nu er. Vi ejer et dejligt hjem, og vi vil gerne blive hvor vi nu bor, et t fe bedste lande i verden, og et attraktiv omraade.

Kunne jeg saelge f.eks, hele herligheden til 50 % af vurderingen til en person, som ville investere i en sikker pensions opsparing, mod at vi blev boende, passede huset saa vaerdien blev holdt. F.eks i 15 til 20 aar. Saa ville en person, som ejer, have en enestaaende, og skattefri "pensionsopsparing" og vi fik fred.

Dette er en tanke, men skal det lade sig gennemfore, maa en Advokat, eller Notar ind i projektet.

Men en ting er sikkert, vi vil ikke tilbage til Danmark, til det er skuffelsen for stor.

Ok, dette er forste gang jeg lufter denne tanke offentilg, maaske der er nogen derude som har en kommentar.

Venlig hilsen

ANONYM

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke dog en tragisk historie! Jeg håber virkelig for jer, at I finder en god og brugbar løsning på den kattepine, I er landet i.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget trist historie.

Imidlertid ser jeg ingen link i det skete til at Skat har præciseret reglerne for hvornår man er udenlands dansker.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hi Per Krabbe

Det har du ret i, beklager. Da jeg gik gennem alle de problemer der med at drive virksomhed i Danmark, og de problemer som mange har, dersom de flytter ud, og ikke faar, ja rent ud sagt, annerkendelse, til at drive virksomhed i det afgift og skatteplagede Danmark, saa fik jeg lyst at skrive "lidt om mig selv". Jeg har vaeret udenlandsdansker, paa fuld tid de sidste 24 aar, og kommer nok aldrig tilbage.

Men tak for dit svar.

Hilsen Udenlandsdansker og anonym.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med den rejste debat er jo,
at den stinkende rige udlanddansker (Thomas)
tager helt fejl.

Men der er mange andre problemstillinger,
som ikke debatteres.

Min artikel om  Lina, Helle, Skat, kunstnere, selskaber
tabte sit oprindelige link, saa her er en anden.

Hvis nogen er interesseret udbygger jeg gerne mine betragtninger.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Ejler

Kan du så ikke sige, hvorfor han tager fejl fremfor bare at konstatere, at han tager fejl? 

Jeg synes, det virker som om, at folk har ondt i en vis legemsdel over et eller andet i forbindelse med denne video. Jeg ser en mand, der er frustreret over, at han ikke har råd til at betale dobbelt personskat i to lande og må frasige sig enten sine virksomheder i DK eller lade være med at besøge det fædreland (som han elsker). Det kan jeg da godt forstå gør ham ked af det og frustreret - det ville jeg også blive.

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)