Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulæmper ved ApS/privat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt 3 erhvervsejerlejligheder, de skal bruges til udlejning, og måske senere salg, formentligt enkelvis

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage besværet og oprette et ApS, eller jeg skal udleje det i privat regi, hvad er fordelene og ulæmperne ??

De er betalt kontant, dvs. der skyldes intet i dem

Det ene lokale er i rimelig stand, og kan benyttes til lager, showroom, klinik, kontor mv.

Det andet lokale er i dårlig stand, og kan benyttes til lager, håndværker mm.

Det tredie lokaler er et butikslokale som er i dårlig stand, dette kan pt. anvendes til lager, håndværker, men ved istandsættelse kan lokalet bruges til butik, cafe, take away, pizza, kontor, klinik osv.

Jeg har en md. udgift på 4100 (ejerforening + ejendomsskatter)

Som lokalerne er nu vil jeg kunne udleje det til lagerformål for ca. 8000 md

Købsprisen er kr. 475.000

Ved istandsættelse af butikslokalet vil den samlede leje kunne hæves til min 15.000 -16.000 måske mere, jeg vil anslå at det kræver en omkostning på 100.000 -150.000 at sætte butikslokalet i stand (med håndværker udgifter)

Hvad er fordele og ulæmper ved at købe dem privat eller i et ApS og udleje (skat, avance ved salg, evt. renoveringsomkostninger, osv)?

Venlig hilsen

Klaus

 

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm fordele ved privat selskab (går ud fra når ud siger privat så er det stadig med CVR nr osv.):

*Super let og hurtigt at komme igang

*Næsten omkostsningsfrist at komme igang

ApS:

*Du fremstår mere professionel

*Ansvar begrænset til de værdier der står i selskabet (de kan aldrig komme efter dig personligt)

*Mulighed for opsparing af værdier/likviditet

Hvis du har pengene, og dem har du, og i øvrigt forventer en fornuftig omsætning så vil jeg sige at ApS er en meget god ide. Kan ikke rigtig se hvorfor du ikke skulle køre det som ApS. Man kan, i dag, oprette et ApS næsten uden udgifter (nede i få tusinde kroner).

Personligt har jeg et ApS, det er primært for at opnå begrænset ansvar og for at kunne spare op i selskabet (jeg har en fuldtidsstilling ved siden af).

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Fra Greve
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BjarneL

Tak for dit svar, jeg var begyndt at blive lidt bekymret for om der kom noget

Det var nu privat jeg mente, dvs. uden CVR

Det jeg tænker er at det jo langt nemmest er at udleje og på sigt sælge disse ejendomme privat ejet uden cvr. så slipper jeg for momsregnskaber osv.

Men er det en dum ide rent økonomist, der er jo den chance at jeg rent faktisk ikke kan leje ud til de priser jeg havde forestillet mig, omvendt så tror jeg det er rimeligt realistisk og med lidt knofedt og lidt investeringer i lokalerne kan de blive OK og trække en rimelig leje, således at der kommer over 10.000/md i indtægt efter udgifter - ligesom et salg af en eller flere af lejlighederne kan bidrage med et rimeligt overskud.

Så lad os antage at jeg har gjort en god forretning og jeg kan leje lokalerne ud med overskud, og på sigt sælge med overskud, hvordan er jeg så bedst stillet mht. skat i privat regi eller med et ApS, man kunne jo også tage den 3. model med dvs med et personligt firma (enkelmandsfirma med cvr)

Venlig hilsen

Klaus

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der kan også opspares i en personlig virksomhed via VSO..så Bjarne dette argument holder ikke.

 

MvH

Peter

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Jeg tror det vil være en fornuftig ide, at få en kompetent revisor til at lave lidt forskellige konsekvensberegninger til dig - herunder hvad det vil koste at etablere og drive et selskab. Mange revisorer er meget forelskede i selskaber og holdingselskaber, men ofte er det slet ikke nødvendigt, hvis ikke man har problemer med risikoen og ikke er alt for begejstret for revisionsregninger :-)

Jeg har mine aktiviteter i både personlig og A/S regi, men skulle jeg vælge i dag, ville jeg køre det hele personligt. Muligvis synes nogle, at et selskab ser mere professionelt ud, men jeg har nu også meget respekt for folk, der hæfter med hud og hår. At andre heller ikke kan kigge dig i kortene, kan måske også opleves som en fordel.

I den del af landet, hvor jeg kommer fra, plejer folk at sige, at ApS står for "A prøver sgu" - og det er ikke noget kompliment til selskabsformen, skulle jeg hilse og sige :-) For mig er det A/S eller ingenting, men det er jeg helt sikker på, der findes mange andre holdninger til.

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mulawin:

yeah I do agree to you. Nice one!

______________________________________

Sofaborde | Kontorinventar | Furniture Joinery

Hva' sker der for Xrumer spam?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være nødvendigt med et selskab. Der er trods alt ikke nogen decideret risiko, som du skal forsøge at dække ind under en selskabskonstruktion.

VSO, som Peter nævner, er et ganske udmærket alternativ til et selskab. I dit tilfælde har du dog sandsynligvis ikke engang brug for at anvende VSO, da du ikke har nogen renteudgifter, som du skal have fuldt fradrag for i virksomheden (kontra delvist fradrag som privatperson).

Dog kan der evt. blive tale om opsparing af overskud i VSO til 25% acontoskat. Det afgørende i dét spørgsmål, er hvordan dine andre indkomstforhold er.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)