Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening - Opstart af indie tøjmærke "T-shirt"

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas hansen:
Jeg synes du skal sætte din pris en del højere. Med dine egne tal ser din forretning ud til at give underskud. Der kommer sandsynligvis også andre udgifter end den direkte  udgift til indkøb af t-shirts, f.eks hosting af website, betalingsløsning til webshop og ikke mindst fragt når du sender varer ud til dem som køber.

Jeg er helt enig, du kan ikke drive en forretning med så lille en fortjeneste, med mindre du sælger voldsomt meget! Udover de overstående omkostninger ^^ så skal du betale 25 % moms af de 70 kr. du skal have et regnskabsprogram (ca. 200- 300 kr. om måneden) Og en revisor

Din ide er fin nok, bare klø på!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Inden du går videre, så skal du lige tænke dig alvorligt om!

Du køber dine tshirts til 40 kr pr stk + moms. Du vil sælge dem til 70 kr inkl moms. Det efterlader dig med en fortjeneste på sølle 16 kr pr solgt enhed!!!

Benytter du Paypal eller andre betalingstjenester, så skal du betale et transaktionsgebyr. Du skal have papkasser eller forsendelsesposer. Du skal bruge tape, papir mm. Dertil kommer din tid.
Og når uheldet er ude, og du ik kan sælge et design, fordi interessen er lav, så er du nødtil at give et tilbud med 30-70% rabat på den oprindelig pris...

Med andre ord, så hænger økonomien bag projektet slet ik sammen... Sorry to say it, men du sælger dem alt for billigt i forhold til dine omkostninger + risikoen...

Var det måske ik en ide, at sælge dem til 150 kr? Det er altså stadigvæk røvbilligt for en herre tshirt, hvis kvaliteten er god og printet er fedt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i !
Meningen med 70 kr var at jeg for alt i verden ikke ville starte for dyrt ud, men havde også måske tænkt at sælge dem til 120 ?
Mvh. Freddy. 

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed idé - men jeg mener også, at du skal tænke primær-marked igennem i forhold til kvalitet og pris... et anti-brand der formidles via mund-til-mund er jo eksklusivt ;-)

Kommunikativt er idéen fin - men kræver klart, at du løber den nødvendige kommunikative maraton :-)

mvh

Anne Kathrine

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke ødelægge noget for dig men har du tænkt over hvordan du vil sende dem til andre lande. Vi bor i DK og der er bare ikke noget gode firmaer til dette. Eller gode er de nok men de er meka meka dyre i forhold til hvis du køber hos et firma i eks. england. 

Eks se denne side http://www.threadless.com/ godt nok fra usa men se lige deres fragt priser :( 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det allerede bliver påpeget, så sælger du dine T-Shirts ALT for billigt, - du har allerede fået hjælp til at se din "fortjeneste" fra "Trend".. Ydermere skal du tænke på evt. reklamationer, - det skal din fortjeneste jo også dække. - Og da det er dig der er "producenten", kan du herller ikke her rigtig give "aben" videre...

Husk også på at din pris også har en "signalværdi", - billigt=skrammel, dyrt=noget bedre - men selvfølgelig skal pris og kvalitet også hænge sammen,,, Men se lidt på, hvad koster en tilsvarende T-Shirt ude i den store verden, -og læn dig lidt op af det..;-)

/Ulrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Freddy.

Bare klø på!

Jeg har faktisk en fra mit studie der netop har startet et tøj mærke også - http://www.lakor.dk

Men din pris er altså for lav. Du har udgifter til markedsføring, tryk, webhotel, domæne m.m. og så er et dækningsbidrag på 30 kr ikke nok. Ved mindre du mener du kan spytte 100.000 t-shirts afsted om måneden :-)

Har du overvejet 149 el. 249?

Kender også til nogle andre der har startet et tøjmærke, Risa, http://risa.dk/ de sælger deres til omkring 260-270kr/stk.

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Men helt ærligt tror jeg ikke folk gider at købe noget de ikke ved kvaliteten på til 249,-

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Folk der køber t-shirtsne skal selv betale for fragt

Mvh. Freddy 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
:) den er jeg med på men Porto til England vil nok koste 200 kr det er lidt meget for en t-shirt til 70 kr ik

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)