Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der ingen, der har haft succes med Just-Eat.com efterligning?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik:

Jeg er udemærket klar over, at der ikke er meget gods i de to nævnte sider -- Og det er netop det der undrer mig!

For mig at se er det en opgave at lave en solid konkurrent til Just-Eat, men bestemt ikke umuligt med en håndfuld kontanter..


Selv projekter der bliver pumpet med penge kan kuldsejle pga mangel på viden og mangel på den rette indsats. Det har helt sikkert hjulpet Just Eat, at der står ildsjæle bag - som har erfaring og kendskab til det de laver. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De var marketing first movers, lavede et fedt produkt, og er i top of mind hos stortset alle danskere hvis man siger bestilling af take away online.

Selvfølgelig kan alle bekæmpes, men de står virkelig stærkt.

Og ja, så er der det unikke system de har udviklet til kommunikation imellem deres egen side, og printere direkte i restauranten.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik:

Karsten Madsen:
En der forresten lige kan fortælle mig hvad deres forretningsmodel er overfor restauranterne (hvad og hvordan betaler restauranterne for at være med?)

De betaler månedligt et 'abonnement' og skal dernæst betale knap 10% af den omsætning der laves gennem Just-eat.dk (Sum: EN HELVEDES MASSE PENGE!)

Tak for det Ulrik, jeg tror stadig pizzariaer har fordel af at have egen hjemmeside så, man kunne ihvertfald forestille sig at de hellere vil have kunder over telefonen.

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

De var marketing first movers, lavede et fedt produkt, og er i top of mind hos stortset alle danskere hvis man siger bestilling af take away online.

Selvfølgelig kan alle bekæmpes, men de står virkelig stærkt.

Og ja, så er der det unikke system de har udviklet til kommunikation imellem deres egen side, og printere direkte i restauranten.

Jamen jeg er helt enig. Mit spørgsmål ligger mere i - hvorfor er der ingen der har været i stand til at bekæmpe dem? -- Eller i det mindste give dem lidt konkurrence?

Deres software i sig selv, er jeg ikke imponeret af. Den har eksisteret længe før Just-eat kom online.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik:
De betaler månedligt et 'abonnement' og skal dernæst betale knap 10% af den omsætning der laves gennem Just-eat.dk (Sum: EN HELVEDES MASSE PENGE!)

Sidst jeg snakkede med min lokale pizza pusher :) omkring dette, fortalte han at man skulle betale 15% af en order fra Just-eat.dk det er dog nogle år siden, om det er 10% og fast abonnoment i dag skal jeg ikke kunne sige.

Men hvis vi siger de får 10% af hver bestilling og en sådan i gennemsnit er 200kr (passer meget godt her hjemme) og i det sidste dog har de haft 169080 bestillinger (står på deres side)

Så har de haft 200*169080 * 10% = 3.381.600kr :) Shit det er meget...

Så jeg vil påstå at der skal mange penge til under opstart for at kunne lave et site som kan konkurere med deres side :) og bliver du en trussel så køber de dig nok bare :)

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen årsagen til at de intet konkurrence har fået, er fordi at de er så store, og så kendte.

Og så er markedet svært. Hvis det var en webshop der solgte tøj, så kunne man start en lille shop op og udvide. Det kan man bare ikke helt på samme måde her, her gælder det om at have noget volumen på, og det er svært. I skrivende stund har Just-eat 1586 restauranter, det er satme mange.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik:
amen jeg er helt enig. Mit spørgsmål ligger mere i - hvorfor er der ingen der har været i stand til at bekæmpe dem?

Jeg tror du kan læse noget af forklaringer her.

Hvis der kom et seriøst modstykke til Just-Eat, er det mit indtryk at rigtigt mange "madsteder" med glæde skiftede Just-Eat ud. Men det kræver en ret stor opstartskapital, og der skal arbejdes utroligt hurtigt og målrettet, hvis man skal have en chance. Det er e-takeaway et godt eksempel på.

Der er selvfølgelig rigeligt med plads til et par spillere mere, men der er åbenbart endnu ikke nogen der har villet det nok :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

De køre brand og atter brand af sig selv . de står stærkere og stærkere på markedet , da konstant brander sig .

De har flere penge og penge hjælper en frem .

De har passion iver og den rette viden der står bag og har valgt det rettet domæne og startet på det rettet tidspunkt 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke helt korrekt, at konkurrenter ikke også er lykkedes på markedet. e-takeaway har haft pænt succes samtidig med Just-Eat.

Jeg tror faktisk, at der fint er plads til endnu et brand på markedet. Just-Eat har meget slået sig op på og identificeres derfor med fastfood og billige priser. Men rent strategisk er de ved at bevæge sig mere og mere over imod de lidt bedre spisesteder, fordi der dels ligger mere indtjening der og dels er færre problemer med sproglige barriere, manglende betalinger fra samarbejdspartnerne etc.

Men området for niche-portaler indenfor f.eks. sushi, italiensk/fransk-mad og lignende er i mine øjne bestemt uudnyttet. Det kræver selvfølgelig kapital, tid og tålmodighed, men muligheden ligger der bestemt. Og strategien er naturligvis ikke mindst den, som Just-Eat folkene siden har brugt til at lave en pendant indenfor tøj (Miinto) - nemlig at lade partnerne både betale en kommission OG markedsføre portalen via deres butikker. Godt tænkt er det.

OG: Hvem ved om der på et tidspunkt ikke kommer et lignende koncept for:

- friskbagt morgenbrød (der er nogle, men lavet på samme måde som Just-Eat setup'et)
- sund fastfood (landsdækkende).

Det burde være muligt i hvert fald :-) 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at komme med information til dette så er just-eat.dk ikke first mover, konceptet har været prøvet før uden succes.

Men er der nogen der overvejer at starte en seriøs forretning som pizza formidler, vil jeg gerne hjælpe jer lidt på vejen, da jeg har lidt kendskab til de forskellige led i branchen.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)