Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besværligt eller nemt at åbne put & Take sø?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Hej Amino.

Har gået med ideen om at åbne en put & Take sø, og kunne derfor godt tænke mig St vide om det er til eller om det kræver mange tilladelser osv. Kunne være rart at vide hvoran evt. Kan Geneve de sig og få Info inden man kigger efter en god plads/location. :-)

Mvh

Dennis
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Formentlig har du skrevet dette indlæg fra en Ipad eller Iphone, for kan se at den alt ødelæggende Apple ordbog har været på spil..

Skriv gerne dit spørgsmål igen, så giver det hele mere mening.

Men hvis jeg skal prøve, at hjælpe dig så tror jeg desværre ikke Amino kan hjælpe så meget, da det mest er for webshops (desværre).

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til en Put & Take i et område som ikke ligger i det samme som du vil åbne og så hører om de kan fortælle dig mere. Ellers kontakt din kommune, de burde vide hvilke tilladelser du skal have.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenn.

Du har helt ret, dette er skrevet fra en iPhone. :-) man skal være vågen når man skriver fra sådan stykke multimedie værktøj.

Men mange tak for svar, og ved nærmere efter tanke tror jeg også at jeg skal søge svar anden sted ra. :-)

Men tak for hjælpen alligeel.

Mvh Dennis
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Men hvis jeg skal prøve, at hjælpe dig så tror jeg desværre ikke Amino kan hjælpe så meget, da det mest er for webshops (desværre).

Kenn, det var noget af en hjælp! Den påstand er ikke helt fair ;)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Hej Dennis,

Formentlig har du skrevet dette indlæg fra en Ipad eller Iphone, for kan se at den alt ødelæggende Apple ordbog har været på spil..

Skriv gerne dit spørgsmål igen, så giver det hele mere mening.

Men hvis jeg skal prøve, at hjælpe dig så tror jeg desværre ikke Amino kan hjælpe så meget, da det mest er for webshops (desværre).

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til en Put & Take i et område som ikke ligger i det samme som du vil åbne og så hører om de kan fortælle dig mere. Ellers kontakt din kommune, de burde vide hvilke tilladelser du skal have.

Amino er ikke mest for webshops.

Amino er for iværksættere, om så det omhandler start af en webshop, anden hjemmeside, træhandel, blomsterbutik, eller en put and take sø. Der er hjælp at hente for alle iværksættere, eller andre som vil starte virksomhed. :-)

Mit input med hensyn til tråden omkring opstart af en put and take sø, så tror jeg ikke at det er en dans på roser.

Der er jo nogle ting som kan være besværlige.

1. Opdræt af fisk - hvis ikke du selv skal opdrætte dem, skal du have folk til at køre dem ud, og sætte dem ud for dig.

2. Rensning af søen. Søen skal jo holdes ved lige så fiskene ikke bliver syge (sygdom blandt fiskene kan jo nemt udrydde hele søen).

3. Jeg tror at det ville være en god idé som KennM siger, at tage ringe til en der ejer en put and take sø, eller måske flere, og få noget information den vej igennem.

Hvis man søger efter termer på Google som "start af put and take sø" og "virksomhed put and take" osv. osv. så kan man måske til sidst med nok søgninger og informationer også den vej igennem finde en masse informationer.

For at det ikke skal være løgn, så spurgte jeg engang selv en ejer af en sø om det var noget værd, desværre havde han ikke så meget at sige, da han ikke anede hvad søen omsatte for, da han havde en del andre virksomheder. Det var noget hans kone havde styr på :-)

Håber du finder ud af det.

Med Venlig Hilsen
Morten

Vil dog lige påpege igen at Amino er for forretningsmænd, iværksættere, og en portal for folk der gerne vil vide mere om erhvervslivet osv. osv. - ikke en "webshop"-debat da folk for alt muligt hjælp - også som privatpersoner.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dennis

Jeg talte engang med en ejer og spurgte om der var penge i skidtet, hvis man skal tage hans svar for gode varer så var det NEJ.

Mit forslag er at du skal finde en side gesjæf til søen, det kunne være der var plads til en campingplads i området eller til et par træhytter man kunne leje ud.

Hvis du har lyst, så prøv at kontakte ham der ejer Fredensborg ørrede fiskeri. Han er utrolig flink, fisker der oppe tit og han er altid meget hjælpsom.

Held og lykke med projektet

Mvh
Tim
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver ikke så meget faktisk.

Du skal finde en sø der kan skabes gennemstrømning i, så skal du have mulighed for at eje eller leje den. Når det er på plads søger du en landzonetilladelse, tror også der skal udarbejdes en miljøgodkendelse. Hvis du tager vandet fra et å løb skal der også søges tilladelse at indvinde overfladevand.

 Når det er på plads skal du bare sætte fisk i vandet og reklamere med du har verdens bedste fiskesø til rimelige priser.

 

Men det er ultra vigtigt at du sørger for at holde pænt og rent omkring søen samt at det er nemt og få fat på dig. Fiskene kan du bare købe på det lokale dambrug og få dem til evt at levere dem, det burde ikke være noget problem.

Du skal regne med du rense søen en eller to gange om året, hvilket koster en sum penge. Der udover skal du nok kigge din miljøgodkandelse igennem hver andet år vil jeg tro.

Jeg aner ikke om det er en god forretning men det kommmer jo an på mængden af mennesker der besøger den.

Vil til slut sige at jeg selv har kig på en nordjysk sø der tidligere har været brugt til det men er ikke sikker på at jeg kan leje den. Men brygger selv lidt på ideen så hv du finder nogle faldgruber vil jeg gerne om det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Suhm:

KennM:

Men hvis jeg skal prøve, at hjælpe dig så tror jeg desværre ikke Amino kan hjælpe så meget, da det mest er for webshops (desværre).

Kenn, det var noget af en hjælp! Den påstand er ikke helt fair ;)

 

Det er helt rigtigt! Den påstand er ikke fair. Det ligger faktisk sådan, at jeg tidligere har haft et P&T-vand, og jeg vil gerne hjælpe :-)

Det er ikke specielt besværligt at starte et P&T-vand. Det vigtigste er at der ikke er forbindelse til andre vandløb eller søer. For de ørreder du vil sætte ud, vil myndighederne ikke have ud i den "rigtige" natur.

Find en gammel grusgrav og forhør dig om mulighederne for at leje den.

Om der er penge i skidtet, det kommer vel an på hvordan den køres. Jeg kender flere søer, hvor der ikke er penge i den, men jeg kender også flere søer, hvor der er rigtig fine penge i det :-) Så det kan sagtens lade sig gøre....

DU spørger bare løs, og jeg skal svare efter bedste evne.

Mange hilsner

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fiahgt:
Hvis du tager vandet fra et å løb skal der også søges tilladelse at indvinde overfladevand.

Prøver lige at rette noget, jeg vil kalde misforståelser. Der skal ikke tages noget vand fra et å-løb - det er dambrug, der gør sådan. Faktisk skal søen ikke have forbindelse til andre søer eller åer, da myndighederne så ikke vil give lov til at sætte regnbueørreder ud.

Fiahgt:
Fiskene kan du bare købe på det lokale dambrug og få dem til evt at levere dem, det burde ikke være noget problem.

På Sjælland er der ikke det vilde dambrugseventyr - så ingen lokale dambrug - man skal til Jylland og købe fisk. Der er til gengæld også flere leverandører, og speciel en af dem er temmelig god. Gode fisk, til en fornuftig pris, og god til at levere.

Fiahgt:
Du skal regne med du rense søen en eller to gange om året, hvilket koster en sum penge.

Hvad skal man rense søen for? De P&T-vande jeg kender - og det er en hel del - de renser ikke deres vand. Det er jo en ganske almindelig sø, og der er normalt fisk i en sø. Så det behøver man som udgangspunkt ikke.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dennis,

Jeg har i en ganske kort periode drevet en put and take-sø under en konkurs, hvor jeg var udpeget som kurator af skifteretten. Jeg kan ikke forestille mig, at man kan blive rig af at drive en put and take-sø, så det skal nok være andet end pengene der driver værket.

Driften kræver ikke nogen særlige miljøgodkendelser (det gjorde det i hvert fald ikke på daværende tidspunkt), men du skal undersøge kommunal- og evt. lokalplan forinden, da de kan indeholde nogen begrænsninger for den form for drift.

For mit eget vedkommende gjorde jeg mig følgende erfaringer:

Kundeporteføljen bestod for halvdelens vedkommende af de faste danske kunder og den anden halvdel var tyskere/polakker/balter/russere mv.

Søerne skal være præsentable og tilgængelige.

Man (driftslederen) skal være til stede og synlig!!!

Omsætningen skal hentes hjem fra påsken og frem til efterårsferien. (Og ellers har du fundet et rigtig godt koncept).

Det er sikkert en god idé, hvis du ejer jorden selv, men hvis du forpagter søen, så overvej, om du af hensyn til likviditeten skal betale mere i de "gode" måneder og mindre i de "dårlige".

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)