Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg var mega tæt på døden!

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Oslo
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sterk historie, godt det gikk bra!
Føler meg nesten også uovervinnelig, men burde nok gjøre en årlig checkup uansett som du skriver.

Velkommen tilbake ihvertfall!

Har vært registrert donor i noen år :)

Fra Løgumkloster
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan alle blive stoppet i farten, men's vi har noget så travlt med at lave karriere og samle penge og ego.

Når man hører en historie som denne er den jo ikke ny i sig selv, men erindrer om hvor vigtigt det er at vi tager stilling. Det gør man på http://tagstilling.nu/

Jeg er enig i andre indlæg om at man ikke skal kunne tilmelde sig organdonation, men derimod i stedet skulle framelde sig samme, men sådan er det desværre ikke.

Derfor er det vigtigt at alle - også du og jeg - tager stilling til organdonation. Jeg har gjort det for længst  - har du ?

Og så lidt historie: For ca. 14 år siden skubbede jeg som alle andre beslutningen igen og igen. Jeg tog IKKE stilling. Men så skete der noget. Jeg mødte en mand, som var midt i fyrrene og som lige havde fået nyt hjerte. Vi sad i samme bestyrelse og fik mange gode samtaler. Han fortalte sin historie og jeg lyttede. En historie om, hvordan han som far til 4 (heraf de fleste mindreårige) nægtede at give op, for han ville opleve sine børns konfirmation.

Og han var heldig, for heldigvis for ham fandtes der et donorhjerte som passede. Han blev opereret og fik lovet 8-10 år med det nye hjerte.  

Lykkelig var han. Han fik et helt nyt liv og jeg kunne følge ham, hvor han nød hver eneste dag. Hvor han så sine børn vokse op, blive konfirmeret og mere til. Men så - nyrene svigtede. Den megen medicin pga. det nye hjerte havde sat sine spor og en ny transplantation var nødvendig. Men - kunne man finde en passende nyre?

JA, nok engang var der et donororgan og nok engang fik han bonusår.

Manden lever den dag i dag og har et righoldigt liv takket være mennesker, som tog stilling. Han har indtil dato fået 14 år ekstra - 14 år hvor han kan leve, se sine børn (og børnebørn) og være del af livet. Han takkede (og gør det fortsat) ved at tage ud og fortælle skoler og alle der gider høre, hvor vigtigt det er at tage stilling.

Ud over nævnte historie fra det virkelige liv kunne jeg ønske, at vi her på AMINO finder en AKTIV måde at få folk til at tilmelde sig. En form for kampagne eller andet, så folk ikke længere bare skubber beslutningen. Personligt prædiker jeg ved enhver given lejlighed, men det er ikke nok. Der er stor mangel på organer, så der skal meget mere til - meget mere.  

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det var en grum historie. Jeg håber det går fremad og det får en til at tænke om man nu skulle besøge den læge engang...
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Før i tiden var jeg sindsygt meget herinde på Amino, men i juli måned i år blev jeg meget alvorligt syg. Det startede med opkastninger, hovedpine, træthed og andre influenza symptomer. Efter 14 dage mistede jeg lysten til at spise, fik synsproblemer [ næsten blind ], pludselige og voldsomme nervesammentrækninger, vejrtrækningsbesvær og meget meget mere.

Den 2. august besvimede jeg i hjemmet, min krop brød fuldstændigt sammen af alt det den har været igennem den seneste måned. Jeg tænkte at den var helt galt med mig, og besluttede mig for at tage en TAXA til hospitalet, og det viste sig at være en rigtig god idé - for sygeplejskerne og lægerne kastede sig over mig lige med det samme da de så mig [ var helt ligbleg og havde udstukkende øjene ]

26 august der blev jeg udskevet, så var næsten indlagt i en hel måned på Rigshospitalet. Har fået konstateret at det drejer sig om kronisk nyresvigt, en meget alvorlig sygdom, som virkelig påvirker ens liv meget.

Da jeg lå i sygesengen på hospitalet, så tænkte jeg meget over om det egentlig var selvforskyldt - for jeg har drukket som et svin det meste af mit liv, men overlægen har sagt at det ikke har noget at gøre med at jeg har drukket masser af alkohol, for hvis der var et organ der skulle bukke under, så ville det i såfald være leveren, og den fejler ikke noget.

Årsagen til mit kroniske nyresvigt er simpelthen at jeg gennem flere år har gået rundt med et alt alt alt alt alt for højt blodtryk - det har jeg overhovedet slet ikke mærket noget til, har sgu altid følt at mit helbred har været super godt.

Nu er det sådan, at jeg resten af livet skal til masser af kontrolbesøg hos lægen, og dagligt skal tage en lille håndfuld piller tre gange om dagen, og skal også ligge i dialyse i fire timer tre gange om ugen. Så mit liv er blevet ændret 180 grader kan man godt sige.

Til sidst vil jeg bare lige have folk til at tænke på to ting.

1) Tag stilling til at blive organdonor: I dag er jeg blevet organdonor, for jeg er glad for at nogle kan få brug for mine kropsdele når jeg ikke længere trækker vejret. 

2) Gå til lægetjek: Før i tiden anså jeg mig selv for usårlig, det ved jeg nu at jeg ikke er, desværre. Går du også med en tro på at du er usårlighed selv - det er du ikke kan jeg så fortælle dig. Synes at folk skal lytte godt til dette råd, og det er få lavet et grundigt lægetjek mindst en gang om året - for du kan sagtens gå rundt med et højt blodtryk uden du aner noget om det.

Ha' det godt alle sammen.

Så folkens, så kommer der lige en opdatering, det synes jeg jo at jeg "skylder". Jeg blev indlagt igen her den 1/3 og er lige blevet udskrevet i dag for nogle få timer siden. Min storesøster har nemlig doneret sin ene nyre til mig, og operationen var helt vellykket for os begge to, så nu kan jeg leve rigtigt igen. Mit liv har været rimligt trist det sidste halve år, trætheden har været helt umuligt at overvinde, sov næste hele tiden, og da jeg var vågen var jeg bare enorm søvning.

Jeg tror kun jeg har gabt 10 gange siden jeg fik nyreren ind i kroppen, det er helt vildt, i forhold til de 200-300 gabninger jeg kun præstere førhed, og jeg sover ikke mere end seks timer nu, og det fede af det hele er at jeg slipper for at gå i dialyse, som optog omkring 15 timer om ugen.

 

 

Det her billed er så mit ar, det er nok lidt svært at se, men jeg er lukket sammen med metalclips - det fik jeg et lille chok af, er nemlig kun vant til at blive syet med tråd.

Jeg har masser af energi til at skrive mere, men jeg skal lige ordne en hel masse andre ting og sager - der skal sendes en masse sms o.s.v.

Hygge, og pas godt på derude.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt det er gået godt, velkommen tilbage

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

FUUUUUUCK hvor er det rart at høre, STORT tillykke

Hils din søster og fortæl hende hun er dejlig.

Jeg glæder mig til at se lidt flere skriverier fra dig herinde.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at det hele forløb vellykket. Jeg tager hatten af for din bror som doner, det er ikke alle mennesker der er villig til dette. Selv om det gælder ens familie.

Håber du kommer 100% ovenpå og snart kan tage dig en rask løbetur :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Sort tillykke med det, godt at høre du har det godt.
Vi glæder os til at have dig tilbage på Amino!

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy

Lad mig først ønske dig tillykke, og lad mig sige at du har en rigtig god søster der.

Og så vil jeg også sige at du er savnet her. Og jeg kan godt forstå at du har haft nok at se til, da det ikke har været optimale forhold at leve under, og heller ikke de sundeste. Men at det nu er lavet om, og alt ser ud til at gå godt, er noget som der absolut varmer mit hjerte.

Og så lige en ting til, så er det altid en god morale at få tjekket kroppen mindst engang om året, og det er vel den lære vi alle kan tage med os fra dette. For selvom vi har det godt, og vi knokler derudaf, så kan der stadig være ting, man ikke føler.

Men held og lykke med din nye, brugte nyrer. Og lad os da bare også bruge en tanke til din søster, som jeg synes er et stort forbilled.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Velkommen tilbage til livet, det er så fedt at komme ud på den anden side, det er en helt vildt tur man får både fysisk og mentalt, da jeg blev transplanteret der kæmpede jeg vildt med at finde tasterne på min com, men HOV FUCK JEG KAN JO TALE IGEN, fat i fon og ringe rundt til venner og familien nu var der endelig LUFT nok til at tale igen, du har det helt sikkert på samme måde, med NU skal livet leves fuldt ud og jeg er helt sikker på du har ændret dit liv, således de der forbasket små ting man gik så meget op i før i tiden, ABSOLUT INTET betyder i dag efter en transplantation, hvor ens liv har været på spil i så lang tid, det ændre enhver der går den lange vej gemmen et forløb med et nyt organ i kroppen.

FANTASTISK ER DET MED, AL DEN HJÆLP MAN KAN FÅ, TIL ET NYT LIV.

Venligst

René Buch

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)