Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. leveringsmetode

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ved at starte en webshop op, og den er også køre klar senest om 2 uger.

Mit problem/ spørgsmål er vedrørende forsendelse af vare.

I min webshop sælger vi vare som koster fra 115- 600kr, og varen fylder ikke ret meget det vil sige det kan nemt være i en maxibrev. Ham som laver min webshop vil vide hvordan jeg gør tingene hvor méget levering skal koste om der skal være gratis levering når man har købt for mere end 1000kr osv.

Jeg vil gerne gøre alting så enkelt, og billigst så muligt for kunderne.

Jeg har overvejet at give gratis forsendelse på alle forsendelser , men hvad gør i andre? Er det risikablt at sende det uden sporing? Eller har i andre forslag? Vil det ikke også være dumt hvis jeg havde en pris eksempelvis 19 kr for forsendelse også koster det 80kr for forsendelse med sporing.

Jeg har brug for råd og vejledning her, håber i kan hjælpe mig.

Han skal bruge det til forsiden eksempelvis hvis der er gratis forsenlse eller køb så meget og få gratis osv. Håber i kan hjælpe

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil blot gøre opmærksom på, at man kan sende med sporing (track&trace) for 65 kr. i stedet for de 80 kr. Forskellen er blot, at forsendelsen ikke bliver leveret til døren, men til posthuset eller en døgnbox, mens kunden får besked herom på sms eller brev. Det kunne være en mellemvej for dig... 

Hvis du sender mere end 5 pakker ud om ugen, året rundt, vil jeg foreslå dig at ringe til PostDanmarks Erhvervsafdeling der helt sikker kan oplyse sig om endnu flere fordelagtige muligheder...

Jeg vil bestemt ikke sende dne varer ud med almindeligt brev, når værdien af dine varer er som den er!

Jeg fornemmer de fleste kører med 'fri fragt ved køb over X kr.'. Det må jo være din overvejelse omkring hvad du får ud af det, kan forsendelsen (din betaling) opveje den indtægt du får ind fra din kunde? Men det er fakta, at 'fri frat' leder kunden til køb, så jeg synes i hvert fald du skal overveje gratis fragt ved køb over eksempelvis 600 kr.

Held og lykke med din nye webshop :) 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altid en vis risiko ved ikke at kunne tracke sine pakker - der kan gå mange tabt i posten, som butikken skal erstatte og sende igen.

Ligeledes er der også mange delte meninger omring fragtpriser - skal det være gratis etc. Alle ved at der ikke er noget der er gratis her i livet - og det gælder også fragt - sendes der med Post Danmark er der faste priser som alle kan se - butikken kan også få en aftale med Post Danmark omkring rabat på pakkerne, men det er ikke så meget man kan få der. Min helt egen personlige mening er, at man "snyder" kunderne ved at have skjulte fragtpriser. Hvis man ikke tager penge for fragt skal man tage det andet sted fra, og det kan være på prisern på varene som nogle butikker så tillægger "skjult" fragt på - Ellers taber man måske penge på en vare der i forvejen ikke er den strore avance på. Alle der handler på nettet ved at det koster at få det leveret - det betaler man gerne når man så bliver fri for selv at skulle UD i butikken.

Når man i din webshop køber varer der ikke fylder så meget og derfor heller ikke koster så meget som f.eks i min butik hvor jeg sender gavekurve, vin etc. der mange gange vejer rigtig meget - kan du måske passende tillægge en fast fargtpris - f.eks. 45,00 for alt der sendes fra butikken - det giver kunden en realistisk og ærlig/synlig forretningsgang.

Pøj pøj med butikken :)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for jeres hurtige svar! Jeg har bare set webshops som har forsenselse til 19,- og når jeg kigger på hvordan det bliver sendt står der at det er maxibrev. Jeg er også bange for at folk skriver de ikke har modtaget, selvom pakken er afsendt.

Vil der så ikke være dumt at give dem mulighed for at sende med 2 forskellige muligheder.

 

Det bare hvis man bestiller en vare til 125kr og skal af med 65kr oveni, så er det jo en del. Jeg kan se mine konkurrenter sender med maxi brev men jeg er meget i tvivl:(

Måske bliver nogen sure pga pakken skal hentes på posthuset?

Hvad gør i??

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du godt kan have begge muligheder, hvis bare du gøre meget ud af at oplyse kunden om forskellen i forsendelsen og anbefale dem den dyre løsning eller købe for mere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Argghh der er ikke andre som sender som maxibrev og demt noget der bliver sendt ud?? Eller om kunderne ikke modtager fordi den bliver jo bare smidt i postkassen, dte gør en pakke ikke

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ozzo

At give kunder muligheder er godt. Men for mange muligheder, gør også at en kunde kan blive forvirret, og dropper købet.

Hvis du vælger at sende maxi breve skal du være opmærksom på at der ikke er nogen erstatning fra Post DK i tilfælde af at den er væk. Og dine kunder vil du ikke skuffe, og du må så sende et nyt produkt ub., medmindre du vil have dårlig omtale.

Og som der er nævnt i et tidligere indlæg kan post danmarks erhvervsafdeling nok godt hjælpe dig med en mere attraktiv opsætning. Da Post Danmark indførte volumenvægtberegning gjorde de det også væsentligt billigere at sende småpakker, fremfor store pakker. Dette opnås dog kun med en erhvervsaftale. Og eftersom du har overvejet maxibreve, må de fleste af dine forsendelser kunne gå ind under den laveste pris ved post DK.

Vi sender en hulens masse pakker (800-5000 ugentligt) for en masse forskellige webshops som vi styrer lager og logistik for, og vi råder vores kunder (e-shop købmændene) til at tage Post Danmarks "Med omdeling" - da end-consumer som oftest forventer at posten kommer helt ud til døren. Derudover er der et stigende marked for brug af GLS's pakkeshops. i snit vælger kunderne i 75% af tilfældene Post Danmark hos os, hvilket nok oftest er et spørgsmål om tillid til det lille posthorn :-)

Men det er kun os danskere der forventer det... I udlandet er det langt mest normale at man henter pakken i en butik, eller på et postkontor.

Om du skal tilbyde fri fragt er altid et spørgsmål alle tænker over. Fordelen ved fri fragt er at det kan tiltrække en masse kunder. men køber dine kunder kun 1 produkt til 125,- skal du afholde en masse omkostninger, og ender måske med en negativ DB på mange ordrer. Tendensen i markedet er at mange tilbyder frifragt over X antal kr. Men den erfarne E-shopper ved jo også at fri fragt jo skal betales, og derfor ligger det "skjult" i prisen. - Fint nok når man køber 1 produkt, men købes der 4 produkter betales der jo 4 gange "skjult" fragt.

Uanset hvad skal du i hht. post danmark være obs på deres privatpakker sendes uden moms, og at det er muligt at videreføre bilag, så du får en skattemæssig fordel ud af det. Det kan de Revisor helt sikkert hjælpe dig med. (jeg kender ikke det helt, men ved det eksistererer)

Ved godt at der måske ikke var mange svar, men mere lidt du skal tage til overvejelse - håber du kan bruge det :-)

Er der mere du har brug for at vide kan du sende mig en PB :-)

Mvh Rune Krogh

 

 

 

  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runa

Tak for svaret, problemmet ligger i at jeg starter i første omgang uden CVR nummer eftersom jeg ikke regner med en så stor omsætning. Men overvejer det drastisk eftersom jeg gerne vil have en pbs aftale.

Jeg vil gerne gøre det så attraktiv for kunderne så muligt, og derfor synes jeg at 80 kr er for meget at opkræve kunderne for. Jeg ville gerne kontakte POST DK ,men sikker på de kun tager folk som er cvr registeret.

Ellers ved jeg ikke om man skal gamle , og sige vi tager postforsendelse uden track and trace og håbe på det bedste. Ved ikke hvile erfaringer man har, og om nogen vil udnytte det og sige de ikke har modtaget ved jeg ikke noget om.

Jeg har måske sendt 50 pakker med maxi hvor 1 eller 2 ikke har modtaget pakken, så jeg ved ikke hadv jeg helt gør der. :(

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ozso

Det er klart det skal være attraktivt for dine kunder - specielt hvis du sælger produkter de kan købe andre steder.

Du har helt ret - et CVR nummer er nødvendigt.

Det værste ved at sende den uden T&T er jo som du selv nævner at den kan forsvinde, og du så står med udgiften ved at sende en ny.

50 pakker er ikke meget at lave en statestik over, og jeg tror nu generelt at Post DK leverer over 99% af deres forsendelser uanset om det er pakker eller T&T.

Det du ikke kan sikre dig imod er folk der forsøger at udnytte dig såfremt pakken er kommet frem, men det er vist en meget begrænset skare...

Jeg tror hvis jeg stod i din situation, ville jeg vælge at sende maxi indtil videre, og holde statestik over hvor stort dit svind er økonomisk.

Efter et stykke tid vil det være meget let at evaluere og regne ud hvad du har brugt på svind vs. de ekstra udgifter du ville have haft ved pakkepost.

Mvh Rune Krogh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lieg snakket med postdanmark

Og de har givet mig nogle ebdre priser, men kræver cvr registering

 

Priserne er 60,- kr med omdeling

Og 45 kr uden omdeling vidst...

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)