Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fårevejle
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har nogle spørgsmål vedrørende webdesign.

Jeg har brug for nogle gode råd til en hjemmeside som skal have layout som en nyhedshjemmeside. Altså ligesom business.dk/ bt.dk / pleasure.dk noget i den dur.

Vi snakker altaå om en hjemmeside med forside og en del artikler med billeder.

Hvad vil i vurdere det vil koste at få lavet en hjemmeside i stil med disse, som er brugervenlig for både bruger og administratore.

Hvis nogle af jer har nogle folk i kan anbefale, er i mere end velkomne til at skrive.

Med venlig hilsen
Jakob og Emil
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange aviser bliver i dag lavet i drupal system. Du kan se mere på drupaldanmark.dk

Jeg vil gerne hjælp send evt. pm.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Drupal er ikke et dumt valg til den typer sider.

Måske det var en ide at kigge efter en eksisterende template/system og få den tilrettet.

Skriv til mig, hvis i ønsker at høre nærmere omkring den type løsning.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg udgiver normalt 3 -5 artikler om dagen og bruger Joomla. Da jeg startede for godt et år siden var det med Drupal , men jeg manglede muligheder...kunne nok ikke finde dem...anyway, som nybegynder lærte jeg hurtigt Joomla at kende og er glad for at jeg valgte det....hvis du er begynder som jeg var er det en god idé at have en proff på sidelinien, for der kommer altid noget man ikke kan selv...jeg er stadigvæk nødt til at bruge hjælp en gang imellem ved kodning f.eks...
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mortenhy

Det er meget sjovt jeg havde en oscommerce shop som en medarbejder ville lave bedre men han gik kold da de forskellige funktioner ikke kunne arbejde sammen.

Han forslog Jumla og jeg installerede dette og det var ikke til at finde ud af det og en dag søgte jeg efter en funktion til en web ide jeg havde og faldt over Drupal 5.x og synes bare om det admin interface.

Og det som jeg kan lide ved drupal er at man bare ikke piller i grundkernen som mange gjorde ved oscommerce og dermed kan næsten alle moduler kører sammen.

Så det kan gå begge veje.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Glostrup
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg er første gang jeg har hørt nogen gå væk fra Drupal på manglende muligheder. Det er jo netop der Drupal overgå Joomla, at muligheder for at tilpasse, ændre og tilføje divs moduler er usammenlignelige større med Drupal.

Det største begrundelse nogle har for at vælge Joomla frem for Drupal, er at det i højere grad er Plug'n'play, og stiller mindre krav til kodning ved specielle krav. Og dermed læringskurven mere stejl i starten, men jeg kan berolige med at du på ingen måde fortryder det hvis du først bruger tiden på at sætte dig ind i hvordan det virker.

Jeg startede selv i sin tid med Joomla, men grundet den dårlige kodning i Joomla og ekstrem dårlige muligheder for at tilpasse (ting som ikke lige er plu'n'play), skiftede jeg for år tilbage til Drupal.

Jeg kører i dag mine sider med Drupal 6 og Drupal 7, og Drupal 7 er kommet rigtig langt med at gøre det mere "brugervenligt".

Ift. Wordpress kan du på ingen måde sammenligne det med hverken Drupal eller Joomla. Wordpress er fra kernen af bygget til blogs. Så ved jeg godt at der er lavet forskellige ekstra moduler siden hen, men det ændre ikke ved at kernen stadig re opbygget med henblik på at systemet skal håndtere blogs. Hvis det er det du skal bruge, så er der på ingen måde noget galt med Wordpress, men hvis ikke, så gør dig selv den tjeneste at vælge en af de to andre.

(En statistik, som i øvrigt udgives i Wordpress hvorfor man må være stærk kritisk overfor validiteten, over antallet af hjemmesider som kører på hvilke systemer, fortæller jo absolut intet andet end at der er mange private som sætter blogs op :) )

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke hjælpe dig med Drupal, men hvis du har problemer med WordPress kan du besøge StartBlogger.dk, alternativt vil jeg gerne lave en WordPress side til dig for 1.000 kr.? :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Rostved:
Det er jo netop der Drupal overgå Joomla, at muligheder for at tilpasse, ændre og tilføje divs moduler er usammenlignelige større med Drupal.

Det er helt i hampen - tvært imod er joomla markant mere strukturetet og der findes så mange muligheder både på jPlatform (jcore) go på selve cms laget også og du kan ikke kode noget i Drupal du ikke minimum kan lave lige så godt i Joomla.

Tag nu f.eks. www.baadmagasinet.dk som vi har lavet i Joomla - det bruger under 40% af de moduler som det ville hvis det var et drupal site fordi det er lavet markant smartere.

Fra Glostrup
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

Det er helt i hampen - tvært imod er joomla markant mere strukturetet og der findes så mange muligheder både på jPlatform (jcore) go på selve cms laget også og du kan ikke kode noget i Drupal du ikke minimum kan lave lige så godt i Joomla.

Tag nu f.eks. www.baadmagasinet.dk som vi har lavet i Joomla - det bruger under 40% af de moduler som det ville hvis det var et drupal site fordi det er lavet markant smartere.

Det var da det værste gang sludder jeg længe har hørt/læst. Det må da kun være fordi du absolut ingen erfaring har med Drupal. At påstå der ikke kan laves noget godt i Drupal.
Det kunne være du skulle forklare det for: MTV, Warner brothers, Tv2, Berlingske, New York Times, Det hvide hus (USA), World Food Program, Version2.dk, BBC, CNN, Mensa.. Bare for at nævne nogle større eksempler på hvad der er lavet med Drupal.

Så lad os droppe tomme påstande som at der ikke kan laves noget ordenligt i Drupal, det er ganske enkelt for lav en påstand at komme med, når den er så fjern fra sandheden. Fint du gerne vil sælge ham/dem dit produkt, men du behøver da ikke ligefrem at lyve overfor ham/dem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)