Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal lære at programmere

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg skal simpelthen igang med at lære PHP og mySQL, da jeg senere hen gerne vil kunne lege med evt. CMS-systemer når min hjemmeside går i luften.

Jeg valgte at følge nemprogrammering.dk og deres guides, men da jeg installerede Xampp og derefter Netbeans til at lege med, fandt jeg ud af, at det ikke er sådan ligetil med Macbook, eftersom guiderne er lavet efter Windows.

Hvis nogen har erfaringer med at gemme projekter fra netbeans under htdocs på Mac, så sig gerne til :)

Ellers, hvad kan i anbefale at starte med af gratis programmer, der fungerer med mac og som kan lære mig php og mysql?

Mvh Dennis

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at købe en god og grundig bog. Små tutorials og videoer på nettet kan være udemærket, men en god bog er, der ikke noget der slår. Det tager længere tid, men du lærer også alle detaljerne.

Med hensyn til programmer til Mac, så har jeg Netbeans installeret uden problemer. Er det programmet du ikke kan få til at virke eller er det Xampp? Personligt køber jeg bare lidt serverplads når jeg bare øver i stedet for at køre det lokalt. Derved kan jeg også altid downloade filerne på en anden pc, og jeg slipper for serveropsætning.

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil helt klart også anbefale dig at købe i en god bog, evt på dansk hvis du ikke er så hjemmevant i koder sprog. Så får du basis med, og kan senere nemmere bruge de forskellige tutorials der ligger på nettet.

Min anbefaling er også at huske, at få en bog der dækker objekt orienteret programmering, så du kan udnytte php ordentligt.

Selv udvikler jeg på eclipse, dog på win, men finder også til MAC. Dog udvikler jeg også java, så derfor har jeg altid været vant til eclipse.

Mvh
Henrik

Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Jeg vil anbefale dig at købe en god og grundig bog. Små tutorials og videoer på nettet kan være udemærket, men en god bog er, der ikke noget der slår. Det tager længere tid, men du lærer også alle detaljerne.

Hvilken bøger kan du anbefale? 

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse:

Min nørd-kæreste har lokaliseret htdocs-folderen, men den giver fejlen: "Project Sources directory is not empty."

hvad betyder det måske?

Mvh Dennis

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå følgende:

1. Flyt alt fra htdocs mappen et andet sted hen, så den er tom.

2. Opret en tom index.php fil.

3. Opret et netbeans projekt med "eksisterende kilde" og vælg htdocs mappen. Det skal meget gerne virke. Tillad netbeans at bestemme hvor den skal gemme sit metadata.

Har du installeret PHP syntaks pluginnet til netbeans?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense C
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale Tutsplus Som er et kæmpe site med alle slags tutorials

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har problem med engelsk, så ville jeg kaste mig over denne bog.

Apress - Beginning PHP and MySQL - From Novice to Professional

http://www.apress.com/9781430231141 

Den er super god.

Og program til at udvikle i, der bruger jeg Notepad++ dog på Windows super lækkert. på mac ville jeg tage et kig på Textwrangler eller Textmate 

 

Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg vil forslå dig og starte med html/css opsætning 

www.html.dk er en skide god guide til nybegyndere og ellers er det bare og ligge timer af øvelse i det

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)