Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks priser på pakker er en joke efterhånden.

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Peter Søe:
Priserne er +moms

Der er ikke moms på pakker til private modtagere.

MVH
Kirsten

Nej, men forsvarer dét en prisforskel på op til 60-65 kr - nogle erhverv trækkes kun 39 kr for en pakke der koster 80 kr for en privat at sende?

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Seiven:
Det er meget firkantet stillet op det der, Faktisk så firkantet det går hen og bliver forkert. Misforstå mig ikke, jeg ved godt hvad du mener, men lad mig lige give et eksempel.

Det jeg ikke forstår, er at lignende udbydere (fx i Tyskland og UK) sagtens kan holde ens pris for private og erhverv, der er moms på begge, men stadigvæk er prisen meget lavere (ned til ca. 30 kr), selvom afstanden er meget større, og infrastrukturen dermed mere besværlig. Selv i Irland, hvor jeg selv har boet, som anses som et af EU's 3.-verdenslande, er den nationale post's ydelser langt mere effektive end i vores super-effektive Danmark. Og prisen, ja den ligger på fra under 35 kr for en normal pakke. Her snakker vi om et land med store afstande mellem byer, dårlige vejforhold osv.

Efter min overbevisning er det et udtryk for dårlig ledelse og ineffektivitet, som både private og erhverv betaler til. Post Danmark har så bare valgt at "straffe" de private, som reelt ikke har så mange tilgængelige alternativer.

Ellers ville vi jo se problemet i andre EU lande....

Jeg bruger konsekvent GLS eller anden udbyder.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Seiven:
Det er meget firkantet stillet op det der, Faktisk så firkantet det går hen og bliver forkert. Misforstå mig ikke, jeg ved godt hvad du mener, men lad mig lige give et eksempel.

Det jeg ikke forstår, er at lignende udbydere (fx i Tyskland og UK) sagtens kan holde ens pris for private og erhverv, der er moms på begge, men stadigvæk er prisen meget lavere (ned til ca. 30 kr), selvom afstanden er meget større, og infrastrukturen dermed mere besværlig. Selv i Irland, hvor jeg selv har boet, som anses som et af EU's 3.-verdenslande, er den nationale post's ydelser langt mere effektive end i vores super-effektive Danmark. Og prisen, ja den ligger på fra under 35 kr for en normal pakke. Her snakker vi om et land med store afstande mellem byer, dårlige vejforhold osv.

Efter min overbevisning er det et udtryk for dårlig ledelse og ineffektivitet, som både private og erhverv betaler til. Post Danmark har så bare valgt at "straffe" de private, som reelt ikke har så mange tilgængelige alternativer.

Ellers ville vi jo se problemet i andre EU lande....

Jeg bruger konsekvent GLS eller anden udbyder.

Ved tyskland og UK kan det muligvis forklares ved at der bor mange flere der, så der er mange flere pakker, så bliver det naturligvis også billigere. Irland ved jeg ikke hvordan det kan lade sig gøre.

Men hovedsageligt er jeg enig med dig i en dårlig ledelse og ineffektiviteten nok bære en stor del af skylden. Det er desværre kendetegnet ved statsejet virksomheder i Danmark. DR, post dk og DSB bland andet.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten.

De priser jeg får oplyst af post dk i dag er plus moms, dvs. den pris jeg afregner pr. pakke.

Måske der er noget jeg har misforstået, men ret mig gerne. Tongue Tied

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det tænkes at postdanmark gik over til 3 dags levering og ikke 6 dags levering så kunne de spare enormt på deres personale udgifter og have en størrer volume med på turene.

 

så eks. mandag fik det ½ af en by og tirsdag fik den anden ½del af bye breve og pakker.

 

nogen der ved om dette har været på tale ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:
Måske der er noget jeg har misforstået, men ret mig gerne

Ja, det har du misforstået - de priser, du afregner, er uden moms. Der er ikke moms på privatpakker - se postens prisblad: http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Pakker-Danmark-0.pdf Her fremgår det meget klart, hvilke pakker, der er moms på. Hvis du checker din regning fra postdanmark, vil du også se, at der ikke er noget momsbeløb.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Post DK er generelt bare nogle svin. Hvis man modtager en pakke/et brev, der er underfrankeret med bare 25 øre, er man tvunget til at betale noget i retning af 25 kroner i gebyr for en fejl, der ligger hos afsenderen, eller endnu værre: hos Post DK selv.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ikke noget med PostDanmark at gøre, men alligevel:

Hvordan kan det nogensinde bliver PostDanmarks fejl  at afsender har sat for lidt porto på et brev?

Og noget andet: Modtageren får kun regningen, hvis der er ikke er afsender på brevet - hvis der er afsender på, sendes regningen til afsender (og ja, det er sket et par gange for mig, at jeg har underfrankeret).

PostDanmark skal vel have betaling for det arbejde, de udfører? Hvis der er underfrankeret svarer det til, at du ikke betaler hele regningen, og stort set alle andre virksomheder opkræver et administrationsgebyr for en rykker - så hvorfor skulle PostDanmark ikke gøre det samme?

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være post dks fejl hvis brevet er blevet vådt og dermed tungere i post dks varetægt.

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Ja, det har du misforstået - de priser, du afregner, er uden moms. Der er ikke moms på privatpakker - se postens prisblad: http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Pakker-Danmark-0.pdf Her fremgår det meget klart, hvilke pakker, der er moms på. Hvis du checker din regning fra postdanmark, vil du også se, at der ikke er noget momsbeløb

 

Sjovt når jeg ringer ind de så siger det er +moms, ¨å jeg tager lige et recheck i morgen :)

MVH Peter

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)