Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cvr nummer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil gerne starte firma men er lige kommet på dagpenge, jeg har ikke endnu fået cvr nummer, mit spærgsmål er:kan man dele reklame/kort ud og se hva respons man får inden man får cvr nummer og starter sit firma op? og hva med opstart udgifter kan man så stadig trække det fra, tænker udgifter på visitkort- label og hjemmeside? er der noget der stadig hedder iværkesætter ydelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal passe på ikke at komme i konflikt med dine dagpenge. Du skal være fuldt til rådighed, og de må ikke kunne hævde, at du bruger dagpenge som opstartsstøtte Smile Når du har CVR er det generelt slut med dagpenge. Du skal så meldes i en a-kasse der kan håndtere selvstændige

Du kan godt - og jeg tager så ikke hensyn til at du er på dagpenge - uddele reklamer og kort og foretage vurderinger inden du starter CVR og selv om der ikke er klar lov der siger du kan trække ting fra fra før opstarten, så er praksis, at skat og moms altid accepterer omkostninger der 100% er knyttet til virksomheden i nogle måneder før registrering.

Der er mig bekendt ikke længere iværksætterydelse eller halve dagpenge eller den slags tidligere tiders muligheder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej T.

JA:

T. Jakobsen:
kan man dele reklame/kort ud og se hva respons man får inden man får cvr nummer


JA:
T. Jakobsen:
trække det fra, tænker udgifter på visitkort- label og hjemmeside
 
     - når du har disse udgifter føre du dem i regnskabet som omkonstninger og de reducerer jo din  
       omsætning og dermed dit skattepligtige resultat af driften.

T. Jakobsen:
men er lige kommet på dagpenge

ad dagpenge: Du kan få en aftale med dit job center om at du anvender x time/er om ugen på at starte din virksomhed og så kan du gøre det uden problemer.  Wink

Det er et godt initiativ held og lykke med det og hvis du mangler nogen der kan trække dig igang med bogholderiet så kontakt mig og få starthjælp. Du kan finde freeware program dertil - søg på google WinFinans - et udemærket program til starten af virksomhed.


mvh

john sommer 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke aftales med Jobcenter - det skal aftales med din Akasse.

Alle timer forbrugt i dit firma skal modregnes i Akasse-ydelsen - uanset om du har tjent så meget som een krone - dvs alt tidsforbrug modregnes (adm., bogføring, reklame, salg, udførsel, tlf-salg,)

Om det modregnes time for time eller indtægt for akasse ydelse kommer an på hvad du laver/sælger. Det kommer anpå hvordan det ansøges og godkendes i din akasse.

Modregningen er da ikke så rar - men det er bedre at tjene sine penge selv ;o)
så klø på !!

Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til virksomhed og dagpenge, men ja der kan være "interessekonflikter".

Min ven stilte faktisk et meget godt spg, som jeg ikke helt kunne svare på:

"hvis man vil omgå dagpengeproblematikken mens man har egen virksomhed, kan man så ikke "bare" oprette et ApS og kører virksomheden som dette? (antaget naturligvis at man har penge til opstartskap." Et aps er jo ikke en juridisk person? eller er der noget han misser her?

Er der nogle der kan svare her?

vh

jcinvest

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

så er han ansat i ApS'et og dermed skal der også være en kontrakt med fx 0-160 timer mdl. aflønning på ren provision når der er en opgave.

Der er en del faldgruber i det setup - selvsagt at hvis det blot er omgåelse af regler så kan straffen være alvorlig (at snyde forsikring og Akasser er ikke at spøge med)

Tror det er mere oplagt at få det godkendt som selvstændig bibeskæftigelse, hvor dagpengeperiode så hedder ca. 1½ år

Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I må ikke tro jeg er intereseret i at snyde, for det er ikke sådan mit spørgsmål skal forståes, jeg er lidt usikker og en trykheds nakoman vedr. indtekt så derfor høre om man MÅ starte firma og modtage dagpenge og hva reglerne er for det, og det samme med opstart af firma til skat og om man kan trække det fra når man så får cvr. nummer. hilsen T.jakobsen

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

;o)  jeg mistror dig heller ikke - det er et regel-fyldt farvand så man skal passe på så du ikke risikere at miste dagpenge-retten.

Ja, du må starte firma med CVR nr. men det skal godkendes af din Akasse - enten er det;
1. fuldtids dvs uden dagpenge
2. bibeskæftigelse med dagpenge og derfor reduktion for timer du har brugt. Generelt kan du få godkendt dette såfremt det du laver kan laves uden for normal arbejdstid. Du må ikke reklamere med faste åbningstider - ret logisk ikke ?

Fradrag for investeringer er ok ligesom indtægt beskattes - men hold dig udenfor virksomhedsskatteordning m.v. 
Regnskab opgøres årligt med året overskud/underskud hvilket påføres selvangivelsen. og dermed betaler skat i samme år som de er tjent.

se evt. FTF-A's brochure og info

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt ses en ejer af et ApS som selvstændig i A-kasse og dagpenge sammenhæng. Det rækker derfor nok ikke bare at blive ansat hos sig selv i et ApS, selvom man får fuld normal løn og angivet fuldt timetal per måned. 

Derimod vil det, sammen med det at de kan vurdere virksomhedens drift, jo række fuldt til at beholde og fortsat optjene dagpengeret hos enhver a-kasse der håndterer selvstændige. Her skal man være opmærksom på, at efter min erfaring, er der stor forskel på hvor gode a kasser er til selvtændige, så vælg en der har rutine i selvstændige, og ikke en der normalt kun har ansatte, og bare har en lille afdeling for selvstændige.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)