Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, personlig omsætning og SKAT?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer

Jeg har egentlig bare et hurtigt spørgsmål vedrørende udtræk til mig selv, fra min virksomhed.

I det næste års tid har jeg tænkt mig at studere. Jeg kan derfor max have en personlig omsætning på 8990 kr. om måneden ved siden af min SU. Hvis jeg hver måned trækker dette beløb ud til mig selv. Tæller de efterfølgende udtræk der går til betaling af skat af min løn, så som en personlig omsætning i følge SU reglerne?

Altså tæller 1 udtræk (løn): 8990,- og 2 udtræk til skat: 3600,- således som en samlet personlig omsætning? Da jeg reelt udtrækker 12590,- månedligt, er det så dette tal SU ser som min personlige omsætning?

Håber der er nogle der forstår mit snørklede spørgsmål.

/ Daniel  

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget, der hedder personlig omsætning. Fribeløbet er som udgangspunkt på DKK 8.901,00 om måneden, og det er selvfølgelig før skat.

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Emanuel:
Jeg kan derfor max have en personlig omsætning på 8990 kr. om måneden ved siden af min SU.

Når du er på S.U. må du højest tjene 50.000 årligt, ellers skal du betale din S.U. tilbage. Dette betyder at du kun må tjene 4.166,66667 om måneden.

Det er hvad der står i reglementet. Hvad har du af "godter" siden du må tjene 8990,- mdr?

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk. at der er overskuddet, der tæller med, og ikke omsætning.

 

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Sorry det er mig der blander termerne sammen. Jeg mente selvfølgelig fribeløb, men du forstod da budskabet :-)

/ Daniel 

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg har tænkt mig at bruge VSO. Så er det vel kun mine udtræk jeg bliver beskattiget af?

/ Daniel

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alex Westergaard:

Daniel Emanuel:
Jeg kan derfor max have en personlig omsætning på 8990 kr. om måneden ved siden af min SU.

Når du er på S.U. må du højest tjene 50.000 årligt, ellers skal du betale din S.U. tilbage. Dette betyder at du kun må tjene 4.166,66667 om måneden.

Det er hvad der står i reglementet. Hvad har du af "godter" siden du må tjene 8990,- mdr?



Det håber jeg sandeligt ikke. Så skal jeg betale en del SU tilbage :=). http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/2012/Sider/default.aspx

dvs. 8.901 kroner UDOVER SU. Er det ikke rigtigt Peter Revisor? :=) 

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Linde:
Det håber jeg sandeligt ikke. Så skal jeg betale en del SU tilbage :=). http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/2012/Sider/default.aspx

Efter hvad jeg har fået af vide, må jeg max tjene 50.000 om året *ved siden af* min S.U. Dvs kun udtræk til mig selv, som virksomhed må jeg stadig gerne have en højere omsætning på et år.

de 50.000 kan vel være efter skat?

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop nu med de halve sandheder

Google er din ven

Læs her: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/satser.aspx

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Måske du kunne rådgive & klargøre den egentlige problemstilling for mig? :-)

/Daniel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)