Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har mit enkeltmandsfirma og omsætter for ca 20.000 om året med en indtjening på ca 10.000

Jeg ved at jeg skal betale skat af mit overskud. Men hvordan betales den. Sidste år udfyldte jeg min udvide selvangivelse men syntes ikke jeg endnu har hørt noget fra skat, hvordan indbetaler man normalt den skat af overskuddet i virksomheden?

Jeg har et excel regneark hvor jeg har mine udgifter og indtægter samt alle mine bilag. Jeg har ikke registreret når jeg har trukket penge ud til mig selv, da de jo stadigvæk vel bør figurere i mit regnskab, for ellers er mit overskud pludselig mindre også betaler jeg ikke skat af dem, hvilket jeg selvfølgelig ønsker at gøre.

Så jeg er lidt i tvivl om det er noget som jeg skal indregne i mit excel regneark, bare ikke som en udgift, for hvis det noteres som en udgift bliver mit overskud jo mindre.

Jeg har umiddelbart ikke tænkt mig at bruge et regnskabsprogram fordi det er så små beløb det drejer sig om, ej heller ikke revisor hjælp da jeg tænker at det ikke kan være det store netop pga. Antallet af penge/bilag

Håber nogle af jer kloge forstår mig

På forhånd tak

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent til SKAT meddeler dig at du kan se din selvangivelse. 

På den skriver du dine tal ind og lader SKAT beregne resten for dig. Det handler jo også om hvordan resten af dine tal ser ud (privat). 

Det er i hvertfald sådan jeg har gjort det de sidste 5 år :)

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler selvfølgelig min normale skat på 39% på min almindelige 37 timers indkomst som er ca 350.000 om året før skat

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Varesalg                      kr. 20.000

- varekøb + salgsomk.  -   10.000

Overskud                    kr. 10.000

der påføres selvangivelsen som overskud af selvstændig virksomhed. Hvis overskuddet ikke er medregnet i din forskudsopgørelse, vil du alt andet lige få en restskat. Så enkelt er det! Hvis du vil undgå restskat for 2012, skal du ændre din forskudsopgørelse.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er på virksomhedsordning beskattes de 20.000 som alm. indtægt. Som nævnt i tråden anfører du overskuddet på selvangivelsen. Du kan lade være at skele til de penge du hæver, idet du betaler skat af indtægt minus udgift, uanset hvad du hæver.

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det vil sige at jeg bare skal holde øje med mine udgifter og indtægter. Også huske at udfylde min udvidede selvangivelse.

Det gjorde jeg også for år 2011 men syntes ikke jeg har betalt andet end am-bidrag sidste år. Jeg har i hvertfald ikke betalt en sum for skatten, men som sagt ved jeg ikke om den kan trækkes via en højere træk% på min normale 37 timers indtægt

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan så med det som man har taget med over i firmaet fra sidste år, det er der betalt skat af, eller bør man hive alt ud ved årsskiftet så ens konto oversigt i banken følges af med ens regnskab, eller betyder det ikke noget.

Jeg ved jo godt om der er penge på kontoen eller ej

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46480
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du driver et personligt selskab - du ER økonomien og pengene er dine. Hvis du ikke er i virksomhedsordningen, så betaler du hvert år personlig skat at resultatet af din virksomhed = overskud minus fradragsberettigede udgifter.

De penge du har eller ikke har på kontoen har jo ingen som helst betydning for dit overskud - de kan bare blive. Dine kontanter og deres placering har intet betydning for din skat

Du kunne nok med fordel ta et eller andet lille kursus i regnskab - og nok også med en vis fordel bruge et bogholderiprogram - som noget gratis winfinans eller købe f.eks Summa. Det er vigtigt for dig at du kan følge dit regnskab og kende resultatet fuld ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Timo:
Hvis du ikke er på virksomhedsordning beskattes de 20.000 som alm. indtægt.

Formoder at det er en slåfejl. Du mener vel at det er de 10.000 kr. som beskattes som alm indtægt.

/Henrik

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan så med hensyn til hvis man kommer til at tjene min egen 37timers løn + overskuddet i min virksomhed.

Hvor meget skal jeg tjene før jeg evt. Rammer topskat hvis jeg kan det. Lægger man bare begge indtægter sammen, eller er mit overskud b-indkomst også rammer man ikke topskat?

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)