Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er man sikker mod opkald telesælger ved oplyser sit cvr nummer på sin side

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Mikael christiansen:

hvad er reglerne ved telesælger der ringer en og man er reklame beskyttet skriver det på kontrakt siden her ,

det som jeg har gjort er at  skriver jeg er reklame beskyttet med mit cvr nummer og desuden har jeg også reklame beskyttet mit cpr nummer da jeg er godt og grundigt træt af de telefon sælger

hvordan anmelder man dem 

hvordan beviser jeg de har ringet op

må man optage deres opkald skal man sige man optager deres opkald 

Michael

Jeg forstår ikke hvorfor du har dette problem.

Du er gammel i gårde her inde, og kender spilles regler

hvad er dit problem ?

kvajer mig konstant jeg en telefon sælger køre løs med en salgs snak 

mit næste problem jeg bliver ej ringet op meget mere så glemmer lidt at blev lovet lidt meget for 7 måneder siden nu ringer anden sælger og man har en tendens til at tro det bedste i folk og jeg er bange for om måske et år ringer anden så har jeg helt glemt denne her oplevelse og så ringer en ny , men de må vel slet ikke ringe til en når man er reklame beskyttet 

hvordan beviser jeg de har ringet og hvad er regler lige der 

hvad vis man tror på dem hvor meget er en aftale gyldige når de har ringet en op og man er reklame beskyttet , der er overhovedet en aftale som er gældende på nogle måde 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nu gjorde en telefon sælger det idag igen ringet , hvad skal jeg gør , skal jeg optage opkald , jeg har skrevet det på min kontrakt siden jeg er reklame beskyttet og det står i cvr.dk med mit cvr nummer 

hvad skal man gøre , det er rimeligt vildt de forsætter når man tænker jeg er reklame beskyttet 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Jeg tror, der går lidt tid, før reklamebeskyttelsen slår rigtigt igennem. Det har jeg i hvert fald hørt fra flere selvstændige.

På et tidspunkt blev jeg kontaktet af et firma, der hedder søgemedier.dk (www.sgme.dk) som sælger sig selv på at de kan hjælpe med at luge ud i alle de unødvendige annoncer, man kan komme til at købe. De tilbyder, at man bare kan henvise til dem, når en (annonce)sælger ringer. De påstår at så er der maks. 15 %, der egentlig ringer, fordi de gider ikke diskutere med nogle, der er professionelle til at sige nej.

Jeg er klar over, at du ikke kun er generet af annoncesælgere, men også af folk, der sælger alt muligt andet. Men måske kunne du få en ven eller kollega til at være din buffer, så han mod gode ord (og lidt betaling?) kunne afvise disse sælgere for dig.

Ja, måske kunne der endda være en Amino, der kunne lave en forretning ud af det??

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael, husk det ikke betyder at man ikke må ringe og sælge til dig via telefonen hvis sælgeren sidder med en gammel liste. Reklamebeskyttelsen gælder kun i forhold til oplysninger, der videregives, efter at virksomheden er blevet reklamebeskyttet. Du kan derfor opleve, at modtage reklamehenvendelser efter reklamebeskyttelsen er registreret, hvilket ikke nødvendigvis er ulovligt. Der er dog tale om en forholdsvis kort periode. Læs mere her https://kontakt.eogs.dk/formular/reklamebeskyttelse/?from=eksisterende-virksomhed

Så snart det firma sælgeren arbejder i, opdaterer deres kundeliste fra kraks markedsdata for eks. vil du være slettet næste gang man laver en telefon liste udtræk.

/M

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

nu gjorde en telefon sælger det idag igen ringet , hvad skal jeg gør , skal jeg optage opkald , jeg har skrevet det på min kontrakt siden jeg er reklame beskyttet og det står i cvr.dk med mit cvr nummer 

hvad skal man gøre , det er rimeligt vildt de forsætter når man tænker jeg er reklame beskyttet 

Hej Mikael

Jeg tror desværre du vil modtage rigtig mange opkald endnu, også selvom du er blevet reklamebeskyttet.

Ud over den åbenlyse grund med at nogle firmaer vælger at være ligeglade, er en anden, og ret simpel grund, at de emner telemarketingbureauer trækker til ringelister, desværre sjældent bliver opdateret og "bare" bliver kørt i "loop" så de "kun" bliver kontaktet med 'x antal' måneders mellemrum, alt efter hvilket opgaver de har selvfølgelig.

Tror desværre, hvis ikke du finder en nem måde at få det ud af hoved på, at du kommer til at bruge en masse tid på at optage telefonopkald, hive folk i retten mm. til ingen verdens nytte. - og den tid vil måske være givet bedre ud andre steder?

Jeg plejer at sige, 'ingen interesse men tak for dit opkald' - 30sek senere har jeg glemt alt om det og er tilbage til de sure pligter :)

Held og lykke

Lars

 

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at det IKKE er ulovligt at ringe fra en virksomhed til en anden, det link der er blevet lavet til forbrugerombudsmanden omhandler telefonopkald til private.

Din reklamebeskyttelse bliver hurtigt sat på dit cvr nr. Men de callcentre der har trukket en emneliste (liste over virksomheder de gerne vil ringe til) før du fik din reklamebeskyttelse har dig jo stadig på listen, og derfor modtager du stadigvæk opkald, nogen gange kan der gå helt op til et år før du rent faktisk ikke bliver ringet op mere.

-

Peter

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

afviste i hvert fald den igår godt og grundigt hurtigt maksimalt 30 sekunder gik , havde solgt før et produkt til mig , jeg har skrevet til dem ikke tilfreds med det om de kunne forbedre det indenfor kroner som de havde det kunne de ikke ,de ringer så op igen og vil tilbyde forbedre noget som nogle kan lave 200 kroner nogle havde gjort skulle de have 5000 kroner for , men jeg havde den gang misforstået sælger må jeg erkende , men de kan også snakke godt fra sig 

selvfølgelige skal man tænke sig om og dette her været nogle meget dyre lære penge , selv om det er åbenlyst meget høj timeløn der ligger i produktet , tror jeg ikke på de bliver millionær på det for der er ikke mange der siger dem videre igen altså de behøver ikke ringe mere rundt og skaffe kunder mere , skal siges det var en anden sælger denne her gang der ringet så åbenbart vis først er der har de bare en liste de  går efter for de husker ej jeg ønsker opkald ,

måske var det en fejl jeg betalte for at få dem ud ad verden for det viser jo man er tilfreds , men de ville ellers have sendt rykker og de sender rykker hurtigere end skat.dk måske var det lige lovligt hurtigt sendt rykker de sendt 1 hverdag efter den skulle være betalt og sender den med b post så oveni har færre dage at reagerer på for nu har jeg kun et par dage i at betale , det samme gjorde de med regning sender dem så man næsten ikke kunne undgå en rykker sendte første regning også med b post og havde et par hverdag til at nå betale før der kom rykkergebyr på , jeg har tænkt også om det er ulovligt at sende regninger sådanne måske skulle jeg slet ikke have betalte men have anmeldt virksomheden til ved jeg ikke hvem da jeg har cvr nummer men er det ikke forbrugerombuds manden man skal skrive

jeg tror cirka den regnings måde de sender ud på med 100% sikkerhed er ulovligt , men hvor det kan tappe ens kræfter sådan nogle mennesker køre sager med mere koster jo også tid og stresser en meget og det er ikke lige frem det man har brug for når man ønsker frem gang at der er nogle der ønsker reelt at drive forretning den måde , jeg skal koncentrerer mig om min egen forretning og den service er på højeste punkt det er svært når nogle sender rykker der er ulovlige nok og ringer lidt forsat 

i alt må jeg har sagt vis de ikke vil tilbyde mig noget 100% gratis dem som ringer smækker jeg i igen på få sekunder og nu vil jeg i hvert fald sige hver gang sige jeg er reklame beskyttet 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et par ting der gør alt det her en smule speget. Nu har jeg arbejdet i branchen i 4-5 år og ved hvordan tingene hænger sammen.

- Som tidligere beskrevet er der ikke nogle regler når det gælder B2B salg. Blot at dit produkt skal være relevant for den virksomhed du ringer til.

- Som "ejer" af et CVR nummer kan man blive reklamebeskyttet via cvr.dk: Dette hjælper dog sjældent. I det de fleste organisationer (Især de helt store aviser) meget meget sjældent opdaterer deres lister!

I mit telemarketingbureau ringer vi aldrig til folk der er reklamebeskyttede, det er simpelthen respektløst! I øvrigt er det også et fåtal, der er reklamebeskyttet. Typisk 2-5% af virksomhederne!

 

Til Michael: Stik piben ind! Accepter at vi skriver år 2012! Et af de vigtigste egenskaber for et menneske anno 2012 er at kunne sortere i information!

 

Et godt tip:

Hvis du virkelig ikke vil snakke med telefonsælgere! Fortæl dem at du får produktet gratis et andet sted.. Så opgiver man som sælger hurtigt ævred! Eks. "Min mobil bliver betalt af min arbejdsgiver" eller, "Jeg har avisabbonnement betalt af mit arbejde"...

 

Håber noget af det jeg skrev er brugbart! Go` vind

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lært dette her 

man skal ikke alt hvad folk siger i en telefon

jeg er reklame beskyttet nu , ja jeg tror endnu mindre på dem som ringer 

man skal aldrig tro på nogle vis de siger de er til forhandle med hvornår kan betales især når lovet per telefon , fik faktisk en regning med b-post og 2 dage til at betale og da jeg ikke noget det kom der en rykker om mandagen men de sender rykker med b-post så der er allerede gået flere dage og har kun 5 dage 3 dages frist betale , lært dem som ikke kan se man er reklame beskyttet ikke overholder en rimelige adfærd , men her ved jeg godt de ikke overholdt loven ved deres rykkere måde , men hvor det kan tappe en og stresse en når folk begynder på det ikke tilladt rykkere men man kan jo også regne ud når man er reklame beskyttet hvor meget har de reelt styr på så og hvor meget skal man tro på det sagte 

jeg sagde til dem igår jeg kunne finde noget billigere en anden leveredør næsten gratis det forstod de ej , men jo koster lidt kroner og  den store regning har da gjort det er hårdt som iværksættere især da det ikke gav det jeg ønsket , men jeg ved en anden kan levere det hele billigere og bedre og det spare jeg op til heldigvis er det færre kroner der skal spares op til det bedre produkt 

i hvert fald lært meget undersøger muligheder bedre nu frem over og jeg tror intet på det sagte over telefon det skal skrives ned hvad det har lovet for selvfølgelige er en mundtlige aftale også bindene men den er meget svære at bevise  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Jeg forstår ikke hvorfor du har dette problem.

Du er gammel i gårde her inde, og kender spilles regler

hvad er dit problem ?

Jeg hælder til Johnnys side. Jeg blev overrasket over at se, at det er Mikael, der oprettede tråden. Jeg troede også, at du bare ku' sige fra, men måske er det med sælgere som med alle de damer, der savler over dig, dit heldige asen! :-)

Evt. kan du anskaffe to telefon-numre; et til officielt brug, og et til dit eget brug.

Når nogen ringer mig op og jeg ikke kender dem, er jeg straks mistænksom. Oftest skriger det langt væk af sælger, så jeg skynder mig at sige: - Må jeg stoppe dig? Er det noget med et tilbud?

Og det er det altid.

Så siger jeg: - Svaret er nej uanset hvad, så du spilder din tid. Beklager.

Hvis han/hun fortsætter, har jeg vænnet mig til at sige: - Hvis du ikke kan respektere et nej, knalder jeg bare røret på!

Dét virker altid - i øvrigt er det overflødigt at sige det med at knalde røret på, for det ender jo alligevel med, at samtalen stoppes!

 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)