Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min markedsanalyse helt hen i vejret?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nu fået udarbejdet min markedsanalyse på mine private kunder.

Via den meget givne mini-risc model og Danmarks statistik er jeg kommet frem til følgende for min webshop, der skal udleje tasker til kvinder.

Der findes i Danmark 2.017.453 kvinder i aldren 16-65 årige.

Af dem er der 388.358 kvinder der passer ind på min kundegruppe efter jeg har opdelt dem i segmenter udfra mini-risc modellen. Dette er udfra deres sociale mønstre og købsadfærd.

388.358 virker som et rigtigt stort marked i mine øjne, men okay rigtig mange kvinder går så også med tasker jo.

Af min kundegruppe udgør 40% det blå segment, 5% det grønne, 30% det grå, 20% det violette og 5% det rosa. ( For dem af jer der kender modellen )

Er dette et realistisk bud på en markedsanalyse, idet jeg aldrig har lavet en før??

Hvis jeg kan få en markedsandel på bare 1% det første år, generer jeg jo 3883 kunder mit første år. Det ville jeg mene er en god andel?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sætte alderen til 16-45 og ikke helt op til 65. Jeg tror ikke aldersgruppen 45+ er interessant for dig, da disse nok foretrækker at købe i fysisk forretning end online.

For at vurdere salget, så bør du undersøge om hvor mange køber via nettet, kontra hvor mange direkte konkurrenter er der. Der må findes noget statistik på dette.

Derefter bør du undersøge markedet for at leje tasker. Hvor mange er interesseret i det? Få foretaget et spørgeskema på din målgruppe. (alternativt kan du gøre via surveymonkey.com og diverse kvinde forums)

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. det med at vurdere salget, syntes jeg ikke at kunne finde nogle brugbare værktøjer og statistikker, alternativt skal man betale for sådan en undersøgelse ( Vil jeg gerne undgå hvis muligt )

Jeg er ved at udarbejde en rundspørge til diverse forummer, men er lidt skeptisk overfor den surveymonkey. Den kan kun spredes via ens egen facebook ikke? Det er ikke en DE sender ud for en eller har jeg forstået det forkert.

Jeg er nemlig ikke meget at bombardere mine facebook venner med sådan en rundspørge, plus tvivler på nogle ville bruge tid på at svare sådan et sted, jeg ville ikke selv.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Krogfelt Hansen:

Jeg er ved at udarbejde en rundspørge til diverse forummer, men er lidt skeptisk overfor den surveymonkey. Den kan kun spredes via ens egen facebook ikke? Det er ikke en DE sender ud for en eller har jeg forstået det forkert.

Surveymonkey får et direkte link til din undersøgelse, jeg ville finde forums som var aktuelle. F.eks. Woman.dk 

Bemærk at gratis versionen er max 100 besvarelser.

Har selv gjort det (I et helt andet marked) og folk er ret flinke, du skal dog sortere i svarene bagefter, nogle er ret useriøse eller skriver useriøse ting som "fuck" eller lignende som svar. (På surveymonkey kan man se svar indelt på svarmuligheder eller svar fra hver enkelt besvarelse.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok ikke kalkulere med mere end max 1% i markedsandel, så på den måde er jeg enig. Jeg tror også det er begrænset hvor meget der køber i en alder af 65år. Jeg tror også du skal regne med mere 18-45, men det afhænger også af hvor stort dit sortiment er. Det kan jo tænkes du har nogle tasker som passer bedre til den lidt ældre generation, men som udgangspunkt, så regn nok hellere med 18-45, så vil alt derudover jo kun være positivt på din bundlinje.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil tage jeres svar til mig og kalkulere med maks 45 årige.

100 svar er en god start, så skal bare igang med at have lavet nogle spørgsmål. På Enalyzer survey solution kan man hvis gøre det samme, dog kun 30 svar.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.rentmeahandbag.com

er det noget lignende dette?
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Du ska finde dem der ikke har råd til købe taskerne.
Men som ikke ønsker at købe en piratkopi på LV eller GUCCI etc.
Og jeg ville også lave en kvalitativ undersøgelse.

men spørgsmålet er om du ikke bare ska lave shoppen og få lavet noget SEO og så kommer de kunder der er intresserede...

Dette med tanke på at en markedsanalyse koster en del penge
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de har dog bare et enormt bredt sortiment. En utrolig pæn hjemmeside er denne her www.bagborrowandsteal.com

SEO skal der helt sikkert laves ligemeget hvad :) Men for at tilføre kapital og kunne overtale bankmanden og investor bliver jeg nød til at lave en så grundig markedsanalyse som mulig jo.

Hvordan finder man ud af, hvor meget ens kunde ligger af penge i ens forretning? Forventet indtjening?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Sjovt koncept...her er mine 2cents

- Jeg tror dit største issue er, at finde ud af hvad der kan få kvinder til at leje en taske...umiddelbart lyder ideen for mig helt tosset, men det er der så mange kvindemarkeder der gør :-)

- Jeg tror at du vil opnå en markedsandel på langt under 1% de første år hvis ikke du virkelig kommer til at forstå hvordan vi kan trigge kvinder til at leje tasker...og bruge det meget aktivt i din markedsføring og især opbygning af siden

- Jeg tror du har brug for en dyb kundebehovsanalyse og det får du ikke via et spørgeskema på nettet.

- Mit forslag er, at du laver en kreativ fokusgruppe med forskelige kvinder, med forskellige tilgange til dette. Der skal være nogle som ikke har råd, nogle som har råd, nogle som ikke gider bruge penge på tasker, nogle der måske har råd til 1 taske men gerne ville have flere muligheder....eller noget. Du kan evt. betale dem med en fin taske eller sådan noget :-)

- Fokusgruppen skal diskutere forskellige emner omkring tasker og du skal være god til at få dem til at reflektere med spørgsmål....hvorfor har du brug for at have flere tasker? Er det vigtigt at tasken passer til dit tøj? m.m.

Alle inputs kan bruges direkte i din markedsføring og bagefter vil du have en dyb forståelse for hvad der kan trigge din kunde og skræddersy dine tilbud til dette......

Jeg tror personligt at det bliver et projekt hvor du får meget svært ved at finde investorer til....da jeg ikke tror markedet rigtig findes i DK endnu?? Eller?? Så er det meget svært at komme med sine 100 udfyldte internetspørgeskemaer og bruge dem som baseline....det vil ingen hoppe på. Jeg tror du skal lidt anderledes til det og nok indse at finansiering kan blive op af bakke....

Ps. ift. at finde ud af hvor mange penge de vil ligge i din butik skal du spørge ind til det i fokusgruppen...hvor meget må det koste (f.eks. af taskens pris...) mv.

Dbh. Tobias

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)