Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Clausen:
Det er ikke noget den lille virksomhed kræver.

Det er jeg meget uening i Thomas.

Jeg er en lille og foreløbig enkeltmandsvirksomhed, men det meste af min markedsføring foregår via min hjemmeside og det er derfor vigtigt for mig at have gode placeringer.

Med et godt CMS system er det meget nemmere for en almindelig person at nurse sin hjemmeside så google løbende kommer forbi. Det er også vigtigt at kunne lægge små tilbud op nemt eller rette stavefejl, tilpasse urls og metadescriptions, pagetitle, h1, h2 etc. etc.

Kender du til noget ikke-cms hvor det er nemt at gøre disse ting?

Vh Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Her skal man lige være opmærksom på, at man i googles søgeordsværktøj ikke ser konkurrencen i den organiske søgning, men derimod konkurrencen på google adwords reklamerne, hvilket ikke altid er det samme.

Kan du nævne et godt std hvor man så kan se den reelle konkurrence. Jeg troede også at det var konkurrencen i det organiske felt.

Er det KEI man skal lede efter eller hvad?

Vh Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Er det KEI man skal lede efter eller hvad?

 

Ja, du kan lave en KEI ud fra dine keywords og konverteringsgraden. (hvis du sætter adwords/analytics op til det)

Men husk at annoncere bredt i første omgang, så du ikke overser gode søgefraser -og gør det over en langperiode (ikke bare 3 dage)
Det er en anelse dyrt at gøre det på den måde, men i det lange løb kan man spare mange mange penge indenfor seo.

Konkurrencen i de organiske resultater er lidt en lakrids en. Man kan jo se på gennemsnittet af PR på de første 10 resultater, hvilket kan være en rettesnor, meeeeen ikke altid helt valid.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan dine kundegrupper ser ud, men det ultimative er at spørge dem. 

Mit indtryk er at på Amino skrives der mest om eksempelvis WordPress og lidt Joomla, samt som webshops: PrestaShop og Magento.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita

Ja vi kan jo lave en lille kundeundersøgelse - det er jo en mulighed. Men i første omgang, ville jeg lige se hvad meningen var her på Amino, og jeg tror du har helt ret.

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Ramskov:

Thomas Clausen:
Det er ikke noget den lille virksomhed kræver.

Det er jeg meget uening i Thomas.

Jeg er en lille og foreløbig enkeltmandsvirksomhed, men det meste af min markedsføring foregår via min hjemmeside og det er derfor vigtigt for mig at have gode placeringer.

Med et godt CMS system er det meget nemmere for en almindelig person at nurse sin hjemmeside så google løbende kommer forbi. Det er også vigtigt at kunne lægge små tilbud op nemt eller rette stavefejl, tilpasse urls og metadescriptions, pagetitle, h1, h2 etc. etc.

Kender du til noget ikke-cms hvor det er nemt at gøre disse ting?

Vh Rasmus

Hej, nu har du klippet i det og taget det ud af kontekst.

Det jeg siger er at det ikke kræver et sindrigt cms, dvs et simpelt cms  kan gøre det :)

Jeg er absolut tilhænger af smarte cms som Joomla og wordpress til små virksomheder, det gør det virkelig nemt at opdatere for f.eks håndværkeren :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Både Jonas og Thomas har nogle gode pointer vedr. Google Adwords tool. Herudover kan det ofte være en god ide at "lure" konkurrenterne, hvis du kan se, at de allerede har været igang med SEO. Det kan være en god ide, til at finde de rette ord/sætninger at optimere efter.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine. Jeg tror de fleste vil søge på hjemmeside frem for webdesign. Måske ideer til hjemmeside eller design hjemmeside. Men prøv evt google analytics og se hvad folk søger på.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Det kan være en rigtig god ide, at afprøve søgefraser og ord med en adwords kampagne, så konverteringsraten kendes FØR man kaster sig ud i vild optimering. Som Thomas skriver "vurder" om ordne vil give konvertering i netop dit tilfælde ( eller test det).

Jeg har nogengange undret mig over din "langtids-strategi", men her giver den fuldt ud mening nu Smile

Jeg vil dog ikke sige at den strategi alene giver mening. Ligesom dem der kun er fortalere for SEO eller Adwords. Begge dele har deres fordele og ulemper. Så vidt jeg ved er tid mht SEO en faktor, ligesom en iværksætter, der starter uden startkapital eksempelvis en frisør i Nørre Snedum. Eller mig, der ikke har pengene men tiden. For mig giver det god mening at komme i gang med SEO omgående, da det også løbende giver mig nogle erfaringer. 

Hvis man sidder og planlægger for meget inden man kommer i gang, så kan spillereglerne også nå at ændre sig. Så det er lidt ligesom SEO og Adwords. Begge dele giver mening. Ligesom det giver mening at starte med SEO ASAP - men også at lave den langtidsplanlægning du taler om. 

I mit eget tilfælde har jeg været på side 1 på ordet hjemmeside, men min hjemmeside sælger overhovedet ikke endnu, men det er åbenbart nok til at få nogle kundehenvendelser pga placeringerne. Der er dog også "konverteringsoptimering". Denne del skal jo også testes, men det er igen en afvejning om dette er relevant, for det vil jeg ikke mene det er for frisøren i Nørre Snedum. 

Men det var i hvert fald en interessant tanke at du selvfølgelig kan teste konverteringer vha Adwords, hvis du ikke var en fattig studerende, som besluttede sig for at forsøge at gå efter et trofæord eller indlysende søgeord uden penge på lommen, men med tid. For betalende kunder giver det rigtigt god mening når der er tale om søgeord med stærk konkurrence. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Jeg har nogengange undret mig over din "langtids-strategi", men her giver den fuldt ud mening nu Smile

En enkelt måned og kr. 3-5.000,00 så har du fundet det, der gør forskellen på fjogeri og ekspert.

Alt det andet, er jo bare gætteri - meen rent faktisk kan jeg ofte springe det led over, da mange kunder allerede har kørt brede kampagner på adwords og har flere års statistik med i ærmet.

 

 

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)