Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogførings spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej alle aminoer...

Nu skal jeg lave regnskab for min enkelmand virksomhed.

Da jeg åbnede virksomhed så brugte jeg min privat konto.

1.Der er penge på privaten fra starten af, når jeg nu skal lave regnskab skal de penge der var på kontoen tælles som kapital indskud eller et passiv?

2. Jeg har blandet privat og virksomheds økonomi på konti sammen. Skal så privat udgifter opgives som privat forbrug aktiv? og penge der er indgået skal tælles som virksomheds overskud debet og udgifter som kredit?

Undskyld jeg er lidt ny i bogføring så skal lige have styr på det....

Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej parterapeuten

Benytter du virksomhedsskatteordningen?

Hvis ikke du benytter denne skal du blot udarbejde en oversigt over dine indtægter og omkostninger. Du bliver altså beskattet af hele overskuddet og har ikke muligheden for at spare op.

Benytter du virksomhedsskatteordningen er der nogle grund regler der skal være opfyldt. Den ene regel er at din privatøkonomi og virksomhedensøkonomi skal være adskilt. Øvrige krav kan du finde i nedstående link.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648473

Som jeg forstår det kan du altså ikke benytte virksomhedsskatteordningen og du skal udarbejde et regnskab over dine udgifter og indtægter, hvorefter du bliver fuldt beskattet af overskudet.

Mánge hilsner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er så ny i bogføringen, ville jeg overveje at søge en herinde der lige vil hjælpe. Du kan jo selv starte med at skille alle bilag i private og firma bilag - både indtægter og udgifter. Vær skarp der, så der ikke smutter private med over i firma og visa versa.

Læg firmaets i datoorden - indtægter og udgifter mellem hinanden, men gerne dine egne fakturaer i egen stak de skal ha fortløbende numre.

Print bankkontoudtog for hele året for den/de konti der er benyttet.

Nu kan du så bogføre alle dine bilag i tidsmæssig rækkefølge (og det skulle du jo ha gjort fra dag 1Smile) og få dem i nummerrækkefølge. Bemærk, at du i princip kun kan trække moms fra hvis den fremgår tydeligt af bilaget og bilaget tydeligt er til dit firma hvis det er over 750 kr (mener jeg det er andre kan lige kommentere) - samme gælder vist uden grænse hvis det f.eks er telefonregningen.

Husk også, at repræsentation ikke giver fuldt fradrag i selskab og heller ikke i skat - også sær regler for hotel og meget andet som du - eller en hjælper bør kende.

Når du så har bogført alt, kan du nok få en herinde til at gå igennem og korrigere for et rimeligt beløb. Du kender selv freelancer og alt. Kan du ikke klare at bogføre, så kan en extern også klare det, og du sparer ved selv at ha ordnet alt så langt du kan inden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indlæg John!

og du sparer ved selv at ha ordnet alt så langt du kan inden

Ja, hvis der ellers ikke er for mange fejl - så er det faktisk hurtigere at bogføre det hele fra starten af.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Ja, hvis der ellers ikke er for mange fejl - så er det faktisk hurtigere at bogføre det hele fra starten af

Jep - Det er jo et krav at man bogfører rimeligt rigtigt, det var det jeg forsikrede mig mod at skrive 

Ordnet SÅ LANGT DU KAN-Big Smile  for jeg tror også, at mange vil ha større held med at outsource dele eller helhed.

Dog KAN man jo altid selv tage de oplagt private bilag fra, og lægge ting i datoorden og printe et bankkontoudtog for hele perioden - så det handler om at komme så langt man kan - og ikke at komme så langt at det bliver vanskeligere at rydde op, end hvis der slet ikke var startet.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Cookie:

Hvis du er så ny i bogføringen, ville jeg overveje at søge en herinde der lige vil hjælpe. Du kan jo selv starte med at skille alle bilag i private og firma bilag - både indtægter og udgifter. Vær skarp der, så der ikke smutter private med over i firma og visa versa.

Læg firmaets i datoorden - indtægter og udgifter mellem hinanden, men gerne dine egne fakturaer i egen stak de skal ha fortløbende numre.

Print bankkontoudtog for hele året for den/de konti der er benyttet.

Nu kan du så bogføre alle dine bilag i tidsmæssig rækkefølge (og det skulle du jo ha gjort fra dag 1Smile) og få dem i nummerrækkefølge. Bemærk, at du i princip kun kan trække moms fra hvis den fremgår tydeligt af bilaget og bilaget tydeligt er til dit firma hvis det er over 750 kr (mener jeg det er andre kan lige kommentere) - samme gælder vist uden grænse hvis det f.eks er telefonregningen.

Husk også, at repræsentation ikke giver fuldt fradrag i selskab og heller ikke i skat - også sær regler for hotel og meget andet som du - eller en hjælper bør kende.

Når du så har bogført alt, kan du nok få en herinde til at gå igennem og korrigere for et rimeligt beløb. Du kender selv freelancer og alt. Kan du ikke klare at bogføre, så kan en extern også klare det, og du sparer ved selv at ha ordnet alt så langt du kan inden

vh

Hej ja, alt er i rækkefølge og virksomhed og privaten er skilt ad!:)

nu skla det blot bogføres rigtig i et system så revisor kan godkende så ejg kan aflivere en rigtig regnskab til skat.

Jeg vil ikke lave kun indtægter og udgifter , det har jeg lavet for 3 mdr siden, men jeg vil lave en rigtig regnskab, så skat lige pludselig ikke opkræver det eller ......

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

ja moms alt er ordnet indberettet osv osv, men skal blot indtaste rigtig med kredit og debet ind i systemet... e ekonomiks fik jeg at vide af min revisor.:)

mange tak for alles råd..... i er så søde... eh altså...:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tag lidt sikkerhedskopier hen ad vejen. Så HVIS du er usikker, så vil du kunne starte op igen fra der hvor du tog sidste sikkerhedskopi (du ved f.eks at 14/3 kl 13 tog du en hvor du havde bogført frem til September, og kl 14 frem til November osv. Så er det ikke så svært at korrigere hvis noget er tosset - og ellers kan revisor jo sagtens lave lidt efterposteringer der korrigere små sagerne.

Det kommer at blive fint

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

god ide, det havde jeg ikke tænkt på mange tak!

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)