Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgiver man momsen i starten?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg tjener 36.000,- + moms, ialt 45.000,- på min webshop via bankoverførsler og uden cvr nummer. Opgiver jeg så hele beløbet i b-skat eller kun de 36.000,-

og glemmer de 25 % moms da man jo ikke behøver være momsregistreret før man krydser 50.000,- Ü

ps. tænkt eksempel da jeg ikke har solgt noget endnu!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, du kan jo ikke kræve moms når du ikke er momsregistreret. Så momssatsen har hidtil været 0%, hvorfor det selvfølgelig er det fulde beløb der er overført til dig der bliver beskattet.

Har du lavet noget til 36.000 og sat +25% moms på er det forkert, da du ikke har momsnummer.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt som med hønen og ægget, det virker jo også fjollet ikke at lægge moms på sine vare i webshoppen det første år eller hvor længe det end tager før man nærmer sig de 50.000,-

Håber i kan sætte jer ind i det start dillemma og husk det var et tænkt eksempel og ment med et glimt i øjet, jeg ville helt sikkert opgive det hele.

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne ansøge om og få et CVR-nummer, inden du har omsætning i butikken. Det giver endda god mening at gøre det, da dine udgifter i opstarten derved kan trækkes fra.

Så se at få det CVR-nummer hurtigst muligt, hvis du virkelig mener det! ;)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke udgifter....disse kan altid trækkes fra.

nicolai du mener vel købsmomsen??

 

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Købsmomsen også, naturligvis :)

Men jeg tænkte bare jeg ville skrive udgifter, da det er nemmre at bogføre alt korrekt fra starten og have styr på bilag. Det kan blive lidt rodet, hvis man ikke deler det op fra starten, og blander firma- og privat-økonomi.

Jeg er stadig ved at lære, og har heldigvis en revisor til at lave det hele for mig :)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis du ikke er momsregistreret, så skal du slet ikke TÆNKE ordet moms. Så er alle priser UDEN moms, hvorfor du ikke bare kan lægge +25% oven i priserne.

Hvorfor lader du dig ikke bare momsregistrere med det samme? Kan du sagtens med 0,- i omsætning.

Så kan du også trække moms fra udgifterne du har i virksomheden.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsregistrering afhænger i høj grad af, hvem der sælges til...er det b2c?

B2b kan være ligemeget, idet momsen jo så bare trækkes fra.

En konkret beregning vil kunne vise eventuelle fordele/bagdele.

Men ved 50k i omsætning pr. løbende 12 måneder er momsregistrering påtvunget.

Og glemmer du det....skal der betales moms også af de første 50k.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal sælge og udgive en børnebog samt plakat og puslespil i samme serie som jeg selv har tegnet mv.

men udover at forholde mig til test af mine webshops een i PrestaShop og et par stykker i Shooples færdiggøre skabeloner til tryk, oprette et forlag så jeg kan få ISBN nr., passe mit fuldtidsjob osv. så prøver jeg langsomt  men sikkert at få pengedelen på plads, der er faktisk ingen udgifter at trække fra før jeg siger go og får produceret alle ting samtidigt så det vil kun stresse mig at skulle forholde mig til et cvr. nummer for tidligt. forøvrigt er pengene ikke det vigtigste men projektet som helhed skulle helst lykkes inden for rimelig tid!

Det er muligt at det nemmeste for mig vil være at starte op med priser uden moms på shoppen og så se om der overhovedet kommer henvendelser via udgivelsesprocesserne, bogbranchen, ect.

Starter jeg med bogen kan jeg have 1000 stk.  klar for under 20.000,- dem tåler jeg nok at tabe.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)