Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge...

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit svar... fedt at man kan lave en webshop for 3.900,- kr. Utroligt, når man tænker på hvad det kostede for blot nogle år siden... Men for 3.900,- kr. skal der ederbroderme produceres nogen løsninger om måneden for at kunne betale lønninger, husleje m.v. 

OG

det er vel så en HELT standardløsning vi taler om her?

Nu kender jeg ikke Presta - men kan det integreres med f.eks. e-conomic, som jeg bruger, eller?

De prof systemer som jeg har kigget på - der ejer jeg da selv både tekster, indhold m.v. - det er rigtigt at jeg ikke ejer systemet, men kun har en licens til det - men sådan er det jo også med Open Source - der ejer man jo hellere ikke systemet, men har ret til at bruge det og til at rette i det og dele med andre.

Jeg er fortsat meget usikker på Open Source, for som du siger så kan et "prof" firma gå ned, men jeg vil da føle mig endnu mere usikker på at et firma der sælger en løsning til 3.900,- kr. kan gå ned - for selvom det er en Open Source løsning, så aner jeg nada om programmering og opsætning af design i sådan en fætter - og vil derfor være 100% afhængig af at andre kan og at den dokumentation som dit firma måtte producere er iorden?

Jeg mener hellere ikke det er fedt for mig, selv at skulle sætte det op, da jeg er MEGET bedre til andre og mere spændende ting - efter min mening.. Men fedt input.. TAK

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Nu vil jeg helst undgå at rode med nogen koder overhovedet - ellers går det nok helt galt :-)

Men fedt at der er nogen der kan finde ud af det... 

Betyder det at du ikke har betalt noget som helst for Magentoløsningen, udover Hosting?

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om, at open source er fremtiden - det giver muligheder for at dele forskellige specieldesignede løsninger på kryds og tværs - og flere og flere kommuner vælger da også open source løsninger og sparer millioner af kroner på det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemstillingen med opdatering, er ikke speciel for Open source. Hvis to systemer er limet sammen "integreret" er det alfa omega at begge dele opdateres og ikke  kun den ene. Så er det ligegyldigt om systemerne er open source eller ej.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth.

Tak for dit svar. Det jeg tænkte på omkring "uden sikkerhed" er som jeg også skrev til Karsten tidligere i tråden, er hvis man har en løsning, som bygger på Open Source og man så selv udviklet er modul, til f.eks. e-handel, eller noget som ikke findes i forvejen... 

Hvad sker der så når Joomla kernen opdateres.. virker det man så har udviklet, eller virker det ikke? Fordi mange udvikler selvstændigt, så er der jo netop IKKE nogen fælles Road Map for fremtidige udviklinger - det giver fantastisk diversitet, men er det ikke tænkeligt at det er på bekostning af driftssikkerhed, kompatibilitet osv..?

Jeg glemte måske også at skrive oprindeligt, at når jeg kigger på løsninger, så er jeg måske lidt mere ambitiøs? Jeg synes uden at det skal opfattes som kritik at næsten alle de udviklere som arbejder med Open Source - har et ekstremt fokus på pris (sikkert også kvalitet), men det virker mere som at komme ind hos en PC pusher butik på vesterbro end at komme ind i en B&O butik på strøget... det er jo klart at der er markeder for begge dele.. men mit store spørgsmål er - hvor stor prisforskellen reelt er?

Hvis man kan få en Presta webshop til 3.900,- kr. og en kommerciel licens til andre f.eks. koster 5.000,- kr... så er prisforskellen trods alt så lille at der er andre ting der spiller ind?

Som "sælger" af systemet, som jeg kan forstå at du er - er det endnu mere uforståeligt for mig med Open Source - hvor er din backup i forhold til den kunde, som satser sin online tilstedeværelse på f.eks. Zooweb?

Hvis man har en forretning, hvor man sælger noget billigt - så skal man sælge MERE for at kunne oppebære en løn og det har jeg altså svært ved at se at nogen online snedkere rigtig kan??

Men gerne referencer på professionelle Open Source leverandører... 

/Morten

NB. Iøvrigt mange tak for dit svar og alt det bedste med Zooweb... Spændende!

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth: Narh... Det er nu oftest sådan at udvikler f.eks. Dynamic Web en e-handelsløsning, som opdateres med deres andre systemer, så er det testet inden de frigives... såh.. :-)

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt,

Tak for dit svar... At flere og flere kommuner vælger Open Source er jo også et politisk valg... Hvis de sparer penge, er det jo ofte fordi det offentlige er så ufattelig dårlige til at købe ind.. :-)

Jeg har arbejdet i grafisk branche og kan se hvordan det offentlige køber ind igennem Statens Indkøbsaftale og SKI - amatøragtigt, uprofessionelt og helt sikkert for dyrt for samfundet..

Jeg tror at Open Source har en kæmpe værdi i deling af løsninger på kryds og tværs, som du skriver, men hvis det ikke skal blive en kæmpe økonomisk udfordring i fremtiden, så håber jeg at kommunernes løsningsleverandører har styr på dokumentationen - for i fremtiden vil kravene til forandring også i offentlig IT og forvaltning blive større og større...

Problemet er jo ikke Open Source - men udelukkende om det sælges på pris... 

Hvis prisen er den samme som for kommercielle licenser er der jo nok nogen som tjener tilpas mange penge til at det er interessant at drive forretning... Mon ikke vi alle kender det fra foreningerne at ildsjæle er fede, men når engagementet falder - man kan blive skuffet, få andre interesser, ens børn stopper til fodbold osv. - så falder foreningen tilbage til sig "gamle"...

Det er det jeg er bekymret for... 

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt,

Tak for dit svar... At flere og flere kommuner vælger Open Source er jo også et politisk valg... Hvis de sparer penge, er det jo ofte fordi det offentlige er så ufattelig dårlige til at købe ind.. :-)

Jeg har arbejdet i grafisk branche og kan se hvordan det offentlige køber ind igennem Statens Indkøbsaftale og SKI - amatøragtigt, uprofessionelt og helt sikkert for dyrt for samfundet..

Jeg tror at Open Source har en kæmpe værdi i deling af løsninger på kryds og tværs, som du skriver, men hvis det ikke skal blive en kæmpe økonomisk udfordring i fremtiden, så håber jeg at kommunernes løsningsleverandører har styr på dokumentationen - for i fremtiden vil kravene til forandring også i offentlig IT og forvaltning blive større og større...

Problemet er jo ikke Open Source - men udelukkende om det sælges på pris... 

Hvis prisen er den samme som for kommercielle licenser er der jo nok nogen som tjener tilpas mange penge til at det er interessant at drive forretning... Mon ikke vi alle kender det fra foreningerne at ildsjæle er fede, men når engagementet falder - man kan blive skuffet, få andre interesser, ens børn stopper til fodbold osv. - så falder foreningen tilbage til sig "gamle"...

Det er det jeg er bekymret for... 

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:

Kenneth: Narh... Det er nu oftest sådan at udvikler f.eks. Dynamic Web en e-handelsløsning, som opdateres med deres andre systemer, så er det testet inden de frigives... såh.. :-)

Og hvis man betaler kassen er man sikker på det virker! [ironi] - polsag ?
Har godt nok svært ved at finde rundt i dine rationaler.
Så vidt jeg forstår dig er det værste der kan ske at alle [gratis] udviklere hoppede fra Joomla (eller andet Open Source) i dag.
Men i morgen ville jeg så være præcis lige så godt stillet som folk med et betalt system, da jeg blot skulle til at betale udviklere til få udviklet på min Joomla installation? Min installation forsvinder jo ikke? Der er ingen der tvinger mig til at opdatere? Fordelen ville være at der er et hav af udviklere der er klar til at gå ombord i projektet da det er et kendt produkt.
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AB.

Øh... Jeg kender ikke Wordpress, men jeg kender jo hellere ikke alle andre systemer, så det synes jeg da er en mærkelig udmelding.. Kan da hilse sig at Wordpress er HELT uden sikkerhed ift. integrationer med andre systemer... men det er også ligemeget.. Wordpress er et blog værktøj (såvidt jeg ved) og er super til det, men at kalde det et CMS system - tjo.. Det betyder jo blot Content Management System...

Hvorfor mener du at Wordpress er mere prof end andre systemer?

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)