Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside som indskud i ApS

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg kan udmærket følge dig, men vil dog lige kommentere følgende:

Henrik Koudahl:
Jeg har eksempelvis set tilfælde, hvor en godkendt revisor har lavet vurderingsberetninger på baggrund af nogle fakturaer, som skulle påvise at selskabet havde aktiver for  x kr. Dette uden at efterprøve om aktiverne var tilstede. Hvor let er det ikke at lave et bilag? Så et eller andet sted har det stadigvæk noget at gøre med revisors risikovillighed.

Det er muligt, at der stadig kan findes en risikovillig revisor, men det begynder at blive endog meget svært, idet kvalitetskontrollen er blevet væsentlig skærpet de senere år.

Et af spøgelserne er netop dokumentationen af aktivernes tilstedeværelse, hvor man nu som godkendt revisor, når man skal afgive en erklæring med høj grad af sikkerhed (ansvarsgrundlag som for revision), skal sikre sig tilstedeværelsen i form af fysisk kontrol, dokumentation for ejerskab og i realiteten også fotodokumentation. Hvis revisor ikke sikrer dette, så er risikoen for at ende i Revisornævnet blevet markant større.

Disse problemstillinger er gældende for de materielle anlægsaktiver (fysiske aktiver), hvilket så kan give et udmærket indtryk af, hvor svær problemstillingen kan være med immaterielle aktiver.

Jeg er helt enig i, at der for den godkendte revision er tale om en vurdering/værdiansættelse ud fra et forsigtigt og relativt konservativt udgangspunkt, især i forbindelse med immaterielle aktiver og andre komplicerede forhold, som ofte også kan være uden nogen form for realiserede økonomiske resultater eller lignende.

Håber ikke det blev alt for teknisk.

Tonny

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skægt - vi står faktisk og har lige akkurat sat advokaten i gang med at stifte et par ApS'er til os.

Vi diskuterede de forskellige muligheder - f.eks. indskud af vores websites samt nogle materielle aktiver hvor vi nemt ville kunne argumentere for en samlet værdi på 80k. Vi diskuterede vores tanker med vores revisor og blev af flere årsager om at det var nemmere og billigere at indskyde 80k i cool cash, så det har vi gjort - og så må selskabet købe aktiviteter der skal drives videre, som blev startet i I/S'et, inden vi kvæler I/S'et.

Een af grundene til, at det er billigere er at vi ikke skal bruge penge til revisoren for udarbejdelse af en vurderingsberetning.

Affiliate er jo i rigtig mange tilfælde ikke nogen indtægt du 100% sikkert kan regne med - hvad nu hvis Google vælger at riste dig over et bål og dine rankings forsvinder. Er du uafhængig nok af Google, til at det kunne ske uden du lider? I det tilfælde at dit site stopper med at omsætte penge, så er kapitalen pludselig ikke længere tilstede i dit selskab

Ud over det - sådan for at spørge direkte: Jeg har lavet en side der kan tjene dig 16.000 kroner om året. Vil du købe den for 80.000? Hurtig handel!

Vi omsætter langt mere end 16k/år via vores affiliate sites, men har valgt at værdisætte dem relativt lavt, fordi der er en temmelig stor usikkerhed forbundet hermed. 

Hvis du ikke lige står og har 80 af de brede på lager, så lån dem i banken. Det er trods alt ikke et særlig højt beløb som, og du kan hurtigt betale det af igen - for du skal vel tjene penge i dit selskab? ;-)

For at sige det enkelt, så ville jeg vente lidt med at stifte et selskab. Det ville også være træls at skulle droppe hele sit projekt igen fordi man var lidt for luftig da man gik i gang.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det er muligt, at der stadig kan findes en risikovillig revisor, men det begynder at blive endog meget svært, idet kvalitetskontrollen er blevet væsentlig skærpet de senere år.

Nuvel - så er det aktuelle eksempler som jeg er stødt på. Jeg er enig med dig i at kvalitetskontrollen og ikke mindst omfanget af papirarbejdet er stigende. Jeg har revisionsbranchen meget tæt på min hverdag. Min holdning til kvalitetskontrollen vil jeg derfor lade hænge og nøjes med at give dig ret i, at opmærksomheden er større og ikke mindst antallet af sager er stigende.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Nu ordkløver du vist mere end sætningen kan holde til. Jeg kan forstå dit forbehold, hvis jeg havde skrevet: "...dem finder du på Amino..."

/Henrik

bare det ikke var det du mente, men hvis man skriver

Det er ikke alle revisorer som er fuldt med tiden (dem finder du heller ikke på Amino :)).

så må det vist kunne opfattes som, at de revisorer der er fuldt med tiden - dem (= de revisorer der er fuldt med tiden) finder du ikke på Amino - men NO problem, bare det ikke var sådan det skulle opfattes - kan sagtens være mig der læser lidt bagvendtSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er sikkert delte meninger om hvorvidt revisorerne herinde har fulgt med tiden ((-: Spøg til side, jeg tror det bliver meget svært for jer at få en vurdering af en affiliateside hvor det økonomiske udbytte står mål med de økonomiske ressourcer det kræver.

Med andre ord, jeg tror det bliver for dyrt for jer.

Derudover så er kapitalkravet i selskaberne ikke kun i kreditors interesse men også i jeres egen. Hvad sker der hvis I selskabet ikke kan betale sin gæld? Kreditor lukker skidtet og tager både affiliatesider og domæner og hele svineriet. Det er der ingen der kan være tjent med så sørg for at den fornødne kapital er tilstede inden I begynder virksomhed - for alle parters skyld.

Knæk og bræk med det

/Banditten

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres gode svar! :-)

Det er bestemt ikke fordi, jeg vil stifte et helt ApS kun med hjemmesider, men det var blot en tanke, jeg havde fået, og jeg ville derfor gerne vide, om muligheden rent faktisk var reel.

Det virker til, at der er lidt splittede holdninger til det, men jeg sidder dog med fornemmelsen af, at jeg godt ville kunne bruge mine sider som noget af indskuddet, hvis ikke det bliver for dyrt i revisor.

Tak for hjælpen.

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det at du gerne vil have et aps ? Jeg kan muligvis hjælpe med en anden mulighed, hvor du slipper for kravet om indskud.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Jeg synes du skal droppe ideen med at få værdisat nogle aktiver.. Det vil formentlig koste en mindre formue i revisor regninger.

Du nævnte at du er indstillet på at smide nogle af dine egne penge i projektet. Har du ikke mulighed for at låne de resterende penge op til 80.000 kr. af dine forældre i en dag eller to?

Du har mulighed for at udbetale de 80.000 kr i løn til dig selv efter stiftelsen, og hvis du ikke har brugt dit frikort i år, vil du kunne få cirka. 50-60.000 kr. efter SKAT. - de penge kan du så betale dine forældre tilbage og wupti så har du et ApS :-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Mange tak for dit indspark. :-)

Nu er det ikke fordi, det vil være et problem at indskyde det hele i kontant, men som sagt, så gik mit spørgsmål i ligeså høj grad på at finde ud af, om muligheden overhovedet var realistisk og rentabelt. Det virker det efterhånden ikke til. ;-)

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, skal ledelsen ikke sørge for at det nødvendige kapitalredskab er tilstede længere? Og skal der ikke gives besked til E&S når halvdelen af EK er tabt længere?

Det kan da sikkert være en fin fidus men som med så mange andre fiduser så virker de ikke altid efter hensigten hvis tingene (meget mod de flestes forventning) går galt?

Når det så er sagt så er jeg enig i konklusionen om at droppe indskuddet af aktiver idet det formodentligt vil blive for omkostningsfuldt, særligt i lyset af at du kan indskyde moneterne i kontanter.

/Banditten

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)