Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside som indskud i ApS

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Rigtig god ide med et Aps!

Jeg har stået i samme situation som dig og her blev jeg rådet til at indskyde den krævede kapital, da revisor-dokumentationen kan blive ret omfattende rent økonomisk. Min side lyder til at have en større omsætning end din, så selvom det rent hypotetisk kan lade sig gøre, skal du være opmærksom på, at omkostningerne ikke løber løbsk allerede i opstartsfasen. 

Hvad med at geare indtjening på dine sider og på den måde rejse de 80.000 kr?

Man kan jo altid optimere..

- Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Celgaard,

Mange tak for input.

Jeg kan ikke rigtig undgå at sidde tilbage med følelsen af, at det handler om at være "heldig" med valget af revisor - måske, jeg tager fuldstændig fejl dér..

Med hensyn til at optimere mine sider, så bliver der da også hele tiden udvidet, men da det langt fra er dér, hvor min primære indtægt kommer fra, så bliver tiden hurtigt et problem, hvad det angår. :-)

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Overgaard:
Jeg kan ikke rigtig undgå at sidde tilbage med følelsen af, at det handler om at være "heldig" med valget af revisor - måske, jeg tager fuldstændig fejl dér..

Denne bemærkning håber jeg sandelig ikke er tilfældet, hvilket bl.a. bekræftes i det forhold, at godkendte revisorer har en lovbestemt kvaltetsstyring med løbende kvalitetskontrol gennem Revisortilsynet, der hører under Erhvervsstyrelsen.

Hvis der findes fejl eller mangelfuld dokumentation i den godkendte revisors vurderingsberetning, så bliver vedkommende indklaget for Revisornævnet.

Vurderingsberetninger vil altid blive gransket ekstra i tilfælde af, at et selskab indenfor en periode af 3-5 år går konkurs, idet det kan være særdeles afgørende at få fastlagt, hvorvidt kapitalgrundlaget var til stede ved stiftelsen.

Iøvrigt samme forhold der er gældende ved kvalitetskontrollen, hvor den kontrollerede revisor altid skal have kontrolleret selskabsregnskaber og revision for de selskaber der indenfor 1 år efter seneste årsregnskab er gået konkurs. Her kontrolleres bl.a., hvorvidt den godkendte revisor har taget forbehold eller på anden måde tilkendegivet, hvorvidt selskabet er eller har været i problemer.

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, okay, Tonny. 

Jeg fik bare det indtryk efter, at Henrik skrev, at hvis jeg kunne overbevise en revisor om den måde at prissætte på, så ville jeg i princippet godt kunne være i stand til det.

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop valget af revisor er essentielt.

Du vælger selv, hvorvidt du vil være heldig eller ej - og i denne tråd er der allerede to gode bud.

Jeg selv bruger Deloitte og er super tilfreds.

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Overgaard:
Jeg fik bare det indtryk efter, at Henrik skrev, at hvis jeg kunne overbevise en revisor om den måde at prissætte på, så ville jeg i princippet godt kunne være i stand til det.

Den bemærkning vil jeg gerne stå på mål for. Jeg er principielt ikke uenig med Tonny's bemærkninger, som jo afspejler den hverdag som en godkendt revisor arbejder under. Der er tale om en vurdering og ikke en eksakt videnskab. Så det drejer sig i høj grad om hvilken revisor, man vælger. 

Jeg har eksempelvis set tilfælde, hvor en godkendt revisor har lavet vurderingsberetninger på baggrund af nogle fakturaer, som skulle påvise at selskabet havde aktiver for  x kr. Dette uden at efterprøve om aktiverne var tilstede. Hvor let er det ikke at lave et bilag? Så et eller andet sted har det stadigvæk noget at gøre med revisors risikovillighed.

Dit eksempelvis med 16.000 kr i indtjening vil jeg være overrasket over hvis nogen revisor skrev under på - men i "princippet" kunne det lade sig gøre, hvis du fandt den risikovillige revisor.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et PS.

Hvis du vil indskyde affiliatesider ind i et ApS - så sørg for at den pågældende revisor har erfaring med den slags sider. Det kan have en betydning at den pågældende revisor kan se muligheder mv. i det forretningsområde. Det er ikke alle revisorer som er fuldt med tiden (dem finder du heller ikke på Amino :)).

/Henrik

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil i overhovedet have sådan en side i et ApS ?

Der er langt større fordele i et personligt selskab hvis der ikke er den store risiko forbundet :).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det er ikke alle revisorer som er fuldt med tiden (dem finder du heller ikke på Amino :)).

Det er jo svært at læse som andet, end at du mener at der ikke er en eneste revisor man møder eller finder på Amino som er fuldt med tiden? Den var da harsk. Jeg tror du har helt ret i, at der jo er specialer og nogen sikkert er bedre til affiliate eller til skuespillere/el selskaber m.m. men at de revisorer man finder her ikke er fuldt med tiden må enten vise et kendskab til alle revisorer herinde, som jeg i alle fald ikke har, eller en lidt underlig formulering?

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ordkløver du vist mere end sætningen kan holde til. Jeg kan forstå dit forbehold, hvis jeg havde skrevet: "...dem finder du på Amino..."

/Henrik

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)