Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne revisor regning rimelig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er den ene del af et I/S, hvortil der er valgt en revisor. Det er ejet af to forskellige ApS, så derfor er der revisorkrav. Det er et lille hygge firma vi har lavet, egentlig bare fordi vi ikke kunne lade være.

Vi har været i gang i cirka 5 måneder, og har haft en 30-40 bilag (incl. salgsfakturaer) - Alt er afstemt undtaget moms.

Er en revisorregning på 7500 + moms rimelig for revision. Jeg må blank erkende men jeg synes det lyder til at være i overkanten

Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været i samme situation. Min revisor forklarede at der var så mange skemaer der skulle udfyldes i forbindelse med revisionen. Jeg er bekendt med større regninger med mindre antal bilag. Vi har dog valgt personlige anparter i et ApS, - så er der ikke revisionsligt og regningen formindskes.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder til at de har været på samme "revisor kursus" - Jeg fik også en forklaring med, at der var nogle engangsudgifter til opstille af regnskab. Jeg mener bare, vi har intet lager, det vil sige at aktiverne består af en bank konto. - Passiverne er en egenkapital samt momskonto - Det burde være lige til vil jeg sige.

Grunden til at vi valgte at lave vores lille hygge firma på den måde var, at vi begge to have noget overskudskapital i hvert vores selskab. Vi havde ikke behov for at stifte ApS, for vi har ikke brug for kapitalen i vores I/S og der er ingen risiko, for alt bliver solgt på forudbetaling.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Indledningsvis er det op til jeres revisor, hvorvidt I/S skal revideres eller ikke, idet der ikke er noget krav til revision af I/S. Hvis det derimod er et selskab, så er der som udgangspunkt revisionspligt, som dog er muligt at fravælge.

Ved revision af I/S vil honoraret kunne fastsættes således:

  • Kvalitetssikring/-styring ca. kr. 3.000 (Lovkrav for godkendte revisorer ved afgivelse af erklæring)
  • Revisionens gennemførelse kr. 2.000
  • Opstilling af årsregnskab, møder samt opgørelse af hver enkelt interessents egenkapital, overskud og skattepligtige indkomst kr. 3.000

Ialt kr. 8.000 excl. moms

Jeres honorar er derfor efter min bedste overbevisning rimeligt, men når det er sagt, så er det måske "overkill" med revision på så lille en virksomhed, som jeres I/S, hvorfor der vil kunne spares omkostningen til kvalitetssikringen.

Tonny

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

Tak for dit svar. Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår dig korrekt.

Vil det sige, at der er krav om at der er revisor på (fordi det er to anpartsselskaber der ejer) men der er ikke krav om, at regnskabet revideres ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Enig med Tonny.

Nej...der er hverken krav om revisor eller revision i et I/S........!

Har intet med ejerskab af ApS`er at gøre.

MvH

Peter 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Underligt - Vores tanke var nemlig i starten at vi ikke ville have revisor på dette firma, i og med det er så lille som det er. Vi blev dog kontaktet af Erhvervs- & selskabsstyrelsen, at der skulle vores en revisor, fordi der ikke var den personlige hæftelse som der normalvis er i et I/S

Interessant vil jeg sige

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm..nu kommer jeg da i tvivl? Dog mener jeg ikke, at det kan være rigtigt, at Erhvervsstyrelsen påkræver revisor/revision!

I/S`et fungerer ikke som holdingselskab vel?

Hvis ikke..og betingelser er opfyldte, vil revision vel altid kunne fravælges uanset.

MvH

Peter

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige ud fra det du skriver. Hvor mange timer skriver han/hun at de har brugt på dit regnskab?

30-40 bilag lyder ikke af meget.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det da ikke så underligt, at os almindelige kommer i tvivl ;-)

Nej det er to Holdingselskaber der ejer et I/S

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)