Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Har prøvet at få fat i SKAT uden held. Er havnet i laaaaaange køer hver gang jeg har ringet op.

Derfor vil jeg høre om der er en herinde, der kan svare mig på, om der er en max grænse for hvor stort et kørsels fradrag man kan have, som selvstændig, når alle ens opgaver ligger spredt udover hele landet.

Har f.eks. de første 5 måneder i år kørt 18000 km i virksomhedsregi og regner med at total for året bliver et sted mellem 30 - 40.000 km.

Bilen er ikke en del af virksomheden og der laves kilometerregnskab.

Mvh.

Pernille

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener der er en grænse på omkring 20.000 km, Indtil denne grænse er beløbet ca. 3.60 kr. Herefter er det vist ca. 1.20 kr. 

Er dog ikke 100 % sikker, men mon ikke der er en der kender de nøjagtige tal :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Tak for svar, men det er jeg med på :)

Det er mere om der er en max grænse for, hvor meget fradrag man kan trække - evt. i forhold til hvad man tjener ?

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ppeder:
Det er mere om der er en max grænse for, hvor meget fradrag man kan trække - evt. i forhold til hvad man tjener ?

Det bliver vel næppe et problem hvis du fakturerer kørslen videre til kunden, jeg fakturerer f.eks. kunden 5,10 pr. km. så på den konto er der altid overskud.

mvh Bo

 

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Fakturerer ikke videre til kunden, da dette ikke er muligt ved disse opgaver. Laver kilometer regnskab og skal selv trække fradrag hos Skat.

mvh. Pernille

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Hollesen Montage Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille

Så vidt jeg ved er der ingen grænse for hvor meget du kan trække fra - hvis det er nødvendigt at du kører 35000km om året så kan du trække det hele fra.

Jeg trækker selv omkring 40000 km fra om året og det har jeg aldrig haft problemer med i forhold til skat.

Det burde være ligegyldigt om du viderfakturerer til kunden, da dette jo bare ville være en alm. indtægt.

 

Men for guds skyld husk kørebog... Har prøvet at skulle genskabe et helt års kørsel eftyer hukommelsen ;o)

MvH Jesper

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du kan fremvise kvitteringer der viser at du har kørt de antal km burde der jo ikke være noget problem. Husk husk at føre kørebog så du har fuldstændig styr på dine kørte km. Desuden husk når du fører km må du ikke trække benzin/ diesel fra.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ppeder:

Det er mere om der er en max grænse for, hvor meget fradrag man kan trække - evt. i forhold til hvad man tjener ?

Nej, der er ingen øvre grænse for udbetaling af skattefri kørsel i forbindelse med erhvervsrelaterede opgaver i din virksomhed.

Men hvis du generelt har større udgifter end indtægter på dine opgaver i virksomheden, således din virksomhed altid giver underskud, så skal du passe på, da man ikke konsekvent må drive en underskudsgivende forretning, som ikke har udsigt til at give overskud.

Derfor kan der godt være en "indirekte" øvre grænse.

 

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indspark :)

Tænkte nok der kunne være en "indirekte" grænse. Ikke fordi det er et problem pt. men rart at have i baghovedet.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)