Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antivirus - Lige nu!

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:
det er vel derfor Trådstarter har den her tråd...

Du har fat i det helt rigtige... Jeg siger jo ikke der er noget er kan sættes 2 streger under og det er lige det man skal gøre, men søger jo blot input fra folk, og deres erfaring :)

Hvis der var én løsning, ville alle i verden jo bruge den ;)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Mads S. Petersen:

SERPNAME:

Jeg bruger KasperSky den absolut bedste på marked. Den overvåger min computer 24/7 og fortæller mig hvis der er en virus på vej ind og om den skal slette den osv...

Har aldrig brugt andet end Kaspersky

Den har jeg også haft kig på, men synes de andre få en anelse bedre score i test :)

Glem testen, mig og den gamle har nu brugt kaspersky i 6 år, og vi har aldrig haft virus. Jeg er meget stor tilhænger af kaspersky, da man virkeligt får meget for pengene.

Hvis du kun har brugt da, kan du praktisk talt ikke vide om du har haft virus... En virus behøver jo ikke lukke din pc ned eller tage al din info, kan jo også bare være en af de simple keyloggers osv. der fanger noget af din data og udnytter den hvis de kan, uden at vække megen opsigt.

-MS fungerer ikke for mig, det lukkede simpelthen min firewall ned... Og derefter virkede det ikke selv... Så ligger pt. med AVG free, da min 3 år gammel toshiba satelite, jeg gav 4000 kr. for dengang :D = Antivirus, ville næsten være dyrere end dens værdi ligger på :D

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:
MS fungerer ikke for mig,

Jeg er helt enig :)

Min overbevisning siger også at hvis man betaler for AV kommer der en bedre beskyttelse af ens data, med det i mente at man ikke kan garderer sig 100% mod malware, spyware, antivirus etc. Men uanset hvor sikkerhed man kommer i biler, kan man jo heller ikke garanterer at der ikke sker ulykker...

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads S. Petersen:

Simon Hansen:
MS fungerer ikke for mig,

Jeg er helt enig :)

Min overbevisning siger også at hvis man betaler for AV kommer der en bedre beskyttelse af ens data, med det i mente at man ikke kan garderer sig 100% mod malware, spyware, antivirus etc. Men uanset hvor sikkerhed man kommer i biler, kan man jo heller ikke garanterer at der ikke sker ulykker...

Et eller andet sted tror jeg at jeg har en virus... Men har kørt 3-4 forskellige skannere her og der, og ikke fundet noget... Hvis de vil bruge mange timer af deres liv på at cracke mig for 2-300 kr (fra min blog) og cracke min mail, så beviser de bare, at hacking ikke er arbejdet værd :D -Men altså, alt kan jo stortset hackes, så det er jo bare, at holde de små hackere ude, at have et antivirusprogram, hvilket også er godt nok til mig :D 

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh, jamen det er da godt at jeg kan få svar på tiltale ;)  Men min pointe synes jeg stadig er valid - det er super aktuelt og meget interessant at høre forskelliges mening og holdninger til diverse anti-virus programmer - jeg vil dog fastholde at det IKKE drejer sig om fabrikatet af  sikkerhedsprogrammellet, men BRUGEN af det der betyder noget - og der synes jeg stadig at der ER én rigtig måde at gøre det på, nemlig som nævnt i lag - og IKKE fokusere på et eller andet anti-virus-system der har scoret 109 eller 110% i en eller anden uvedkommende test...

Er bare lidt træt af netop DEN snak har bølget frem og tilbage i så mange år - og der er stadig ikke fundet noget "super-anti-virus-eneste-der-virker"-program som alle har....findes ikke og kommer formentligt heller ikke til det...  Der findes jo NYE vira næsten hvert sekund døgnet rundt...

Har man f.eks nogle års driftserfaring, vil mange også vide at den ENESTE form for sikkerhed der REELT virker 100% - er en velfungerende backup og ikke mindst RESTORE...

Og vi GIDER ikke snakke forskellen på Win og OSX - virus/malware-mæssigt som åbenbart også er populært i øjeblikket - vel ;)

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars G. Pedersen:
Og vi GIDER ikke snakke forskellen på Win og OSX - virus/malware-mæssigt som åbenbart også er populært i øjeblikket - vel ;)

Den diskussion skal vi slet ikke starte ;)

Og jeg er stadig enig med dig i din påstand, der findes ikke noget ideelt program/software... Men jeg må indrømme at jeg nok lige skal have frisket den med sikkerhed i "lag" op igen :)?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ting er jeg ihvertfald ret sikker på at vi alle kan blive enige om:

At have en eller anden form for antivirus installeret - uanset producent, mac/win, købt/freeware - er bedre end slet ikke at have noget installeret.... Geeked.

/Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:
er bedre end slet ikke at have noget installeret.... Geeked

Du har HELT ret... 

Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Mads mht. "Lag":  Jamen det er ikke noget teknisk - det er bare en idé om at når man designer ting (her, sikkerhed) i LAG, så er chancen for at bare ET af lagene der er i mellem...... skal vi kalde det "fjende" og "data"....rent faktisk modstår angrebet alene - derfor er det faktisk også en rigtig god idé (i et større driftsmiljø) at installere FLERE forskellige anti-virus produkter og IKKE bare holde sig til ét produkt, selvom f.eks Norton kan fås i en flerbruger-pakke version til en god pris....  På den måde sikrer man sig at der ikke blot er ÉN type programmør der holder øje med virus - men FLERE - og det er jo altid en god idé...

Og et "lag" mere, er jo at hvis, eller rettere NÅR en virksomhed rammes af virus/malware/hackning/flodbølge/heatwave/indbrud - whatever der kan gå galt - så er der en tekniker/netværksmand som har sikret sig og virksomhedens data med en god backup - "Last line of defence" - det LYDER bare bedre på udenlandsk Big Smile

Alt mit galde er bare min lille kæphest og vane fra gamle dage - fra dengang Danmark ramtes af sin første PC-virus - vi snakker september 1989, Postgiroen, hvor stemningen kunne skæres i skiver og sælges til Hollywood, åhhhh hvilke minder ;) 

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars G. Pedersen:
Norton kan fås i en flerbruger-pakke version til en god pris....

Nu nævner du selv Norton, som jo også er en af dem jeg påtænker at vælge.. Her beskriver de at de beskytter i 4 lag, hvordan skal man tolke det?

Mit setup er jo også Backup til SugarSync, backup til USB og så en AV med firewall etc... Godkendt?

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)