Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antivirus - Lige nu!

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 31
Fra  Easys Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, uden at direkte snakke produkter, så Ja, Norton har været god, og er helt sikkert med i "top 10" - og SugarSync er velkendt herhjemme også...og faktisk billige efterhånden!  Og hvis du kombinerer det med f.eks en R-DRIVE-program fra TT (google er din ven), så har du både HELE disken OG dine data sikre ;)

Lyder fint - held og lykke!

Sr. Systemkonsulent Lars G. Pedersen

Danmarks Dejligste Systemer - Easys.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er jeg også nød til at komme med min ide til Antivirus.

Jeg er for F-Secure, og har været det i ca 6-7 år.
Der er for og imod hvert Antivirus program.

Det er det samme som at få 3 mekanikere enige om, hvilken bil du skal købe, der bli´r aldrig enige.

Dog vil jeg sige at:

2 forskellige producenter af Antivirus, fx program1, på ½delen af arbejds PCér, og den anden ½ på resten, og et 3 på serverne, hvis man har nogle.

Som standard, må man ikke have 2 antivirus programmer på ens Computer, for de vil modarbejde hinanden. - Medmindre man kan sætte den ene til at scanne aktivt på åbne og lukkede filer, og den anden kun til at checke mail, så er det lidt bedre.
Men det er i teorien. Nemmere er det med 1 type på alle klienter, og en anden på servererne.

De vira (og alt den slags) er stadig blevet mere "smart" og er svære at scanne for nymodens Antivirus programmer, men det er stadig et must at ha det på.
 - hvad den ikke fangede i går, fanger den (måske) i dag..

Det er ikke nok, som mange siger (behøver ikke at være på Amino), at de surfer ikke på noget snavs, og er så ikke udsat.

<PLING.mp3>  - der tager de fejl, det mest normale i dag, at få virus (og alt den slags) er via "drive by" det vil sige, fx når du besøger tv2, dr, jp eller andre, så er de enten en beskidt banner-reklame, mere skal der ikke til, og du behøver ikke at klikke på noget.

Engang imellem bør man tage en 3 parts online-scanner, og scanne som maskine, lige efter man har kørt CCleaner, for at rense ud i ens browser cache, da den så ikke stopper op ved cookies.

Jeg har arbejdet med at få bugt med computer virus i mere end 10 år, så jeg ved hvor lumsk det kan være, ja selv mutere kan de, og har gjort det længe.

Selv om man tager backup, så kan en eventuel virus også være blandt de filer som så bliver restored, og så skal man passe på ikke at få den aktiveret.

Der er mange der har betalt kassen på ikke at ha hverken backup eller antivirus på deres PC, men det lærer de på den hårde måde.

For at komme tilbage til pointen, om der er "det bedste som kan stoppe alt" det findes ikke, som mange siger, og det er desværre korrekt.
For at rense en maskine, kan man blive nød til at benytte en håndfuld forskellige tools, og igen af dem er lette at bruge.

Pyha, det blev lidt af en stil alligevel, men ville lige ha de ud :-)

/Chris

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)