Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaber vi en falsk tro

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes vældig meget herinde handler om SEO - Affiliate - Dropshipping og OFTE baseret på helt nye i business, som vil skabe sig en fremtid den vej.

Især den på SEO tror jeg at der er mange der finder en pengemaskine igemmen uden at vide hvor svært det er.. Jeg har selv været i gemmen seo 2.0- seo lex - e universe - seo faq - og jeg føler mig stadig "lidt" lost på nogle områder.

og nej SEO er gudfanende ikke nemt hvis nogen tror det..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

Jeg synes vældig meget herinde handler om SEO - Affiliate - Dropshipping og OFTE baseret på helt nye i business, som vil skabe sig en fremtid den vej.

Narres de lidt til at tro, at det er ikke særligt vanskeligt - at der er mange penge den vej - at det nok skal ende med villa volvo og vov - At uddannelse er lettere overflødigt, for idag kan man bare sætte en god web URL op og så kører det??

Jeg skal undlade mange kommentarer, men jeg er lidt nervøs for, at der er mange der tror, det er lettere med den vej, end den traditionelle hårdere vej via uddannelse/lære. 

Jeg påstår IKKE, at man ikke kan komme igennem med noget stort og smart via en webstore osv. - blot, at det er synd hvis mange tror, så kan de springe så meget andet over. 

At nettet er både nutid og fremtid, det er der ikke tvivl om - men business kræver stadigt generelt sin baggrund og sine "ofre" og lad være med bare at tro, I kan lave en web et eller andet - så kører den.

Hej John

Jeg er jo en af dem, som ind i mellem udtaler sig offentligt om affiliate marketing, giver råd og hjælper med at vurdere projekter - også her på amino.

Og jeg skal skynde mig at sige, at jeg er 100% enig med dig i dine betragtninger om at det kræver uddannelse og eller erfaring, hårdt arbejde, tålmod osv. at få en forretning til at fungere (der er undtagelse dog - vi har alle set helt unge uerfarne og uuddannede mennesker, som på ingen tid bygger en fantastisk forretning op, fordi de knokler hårdt og bare har købmandsskab i blodet).

Nu skriver du ikke hvem eller hvad der narrer folk til at tro, at det ikke er særligt vanskeligt, men jeg gætter på at du oplever at debatterne her på amino narrer folk til at tro, at der er genveje, og at det er super let at få succes uden hårdt arbejde og så videre?

Jeg ser det ikke sådan selv. Faktisk synes jeg at folk får ret realistiske svar på deres spørgsmål herinde. Altså generelt set. Der er selvfølgelig undtagelser, og det er et åbent forum, hvor enhver kan skrive lige hvad de vil, og det betyder at der også er en del støj. 

Jeg tænker bare at de fleste som spørger på amino sagtens kan sortere og vurdere svarene. Folk har en fin mavefornemmelse af hvem der er værd at lytte til og hvem der evt. ikke er det.

Men det kunne være interessant at se et eksempel eller to på debatter, som bekymrer. Jeg ser ikke selv en ret stor del af debatterne herinde - kigger kun forbi med mellemrum, når der er tid til det. 

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når vi nu debatterer falsk tro, så er der faktisk ikke helt så mange iværksættere der lægger vejen forbi Amino trods de flotte tal som Amino kan pynte sig med. Tallene skyldes jo at Amino er en slags "linkcentral" der bruges i SEO-øjemed og dermed er brugerne ikke repræsentive for hvad der rører sig omkring iværksætteri, - heller ikke indenfor internettets muligheder.

Der vil altid være nogle mennesker som tror at de der arbejder hårdt for deres mål er nogle komplette idioter, men regnestykket er jo såre simpelt; hvis vi dividerer antallet af millionærer op med befolkningstallet på jorden, - så er selv oddsene for at vinde med en lynlotto bedre, - medmindre man altså gør noget aktivt og lægger en indsats for dagen for at opnå det man gerne vil.

Jeg har som serie-iværksættere hjulpet en del andre iværksættere gennem tiden, og når de først har løbet hornene af sig med deres grafitti-links over hele internettet, - så kommer de til den erkendelse at substans tæller højere. Selvfølgelig er der folk der sender penge til Nigeria for at få del i deres ukendte onkels guldmine, men flertallet af de potentielle kunder er faktisk ret kræsne med hvor de smider deres penge.

Derfor går de "gamle værdier" omkring købmandsskab aldrig af mode, og én af dem er jo netop at tilegne sig viden. Om det skal ske gennem skoleundervisning, mesterlære eller ved erfaringslæring er jo afhængig af hvad der virker bedst for den enkelte, - men de iværksættere jeg kender satser meget seriøst på at tilegne sig viden gennem uddannelsessystemet. Det giver jo også god mening fra et købmandssynspunkt, - med SU og gratis undervisning m.v. vil det jo være tosset ikke at gøre brug af det.

Jeg har slidt hul i mange skosåler og spist mange leverpostejmadder i busskure gennem tiden, og at man i dag kan sidde hjemme ved en computer har gjort det mere bekvemt, - men ikke lettere.

Så jeg er ikke så bekymret for iværksætterene. Mange af dem - også de helt unge - er faktisk klogere og mere fornuftige end man lige skulle tro.

 

Michael

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Sørensen:

Tomas Pedersen:

Desuden er der flere af de personer, der ved noget om disse nørdede emner, der også påberåber sig guru-status på livets andre forhold, med en række

lommefilosofiske floskler...

Haha. Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste herinde, der ind imellem sidder med rullende øjne, når en guru går på slap line.

Hej Thomas og Tomas

Uha, det der ord, guru, er en af mine største aversioner. Heldigvis er det ikke et ord, som folk bruger om sig selv for alvor endnu - det er mere et ord, som andre bruger om dem. 

Men det skal nok ændre sig. Alle kalder sig eksperter nu - fordi det er det kunderne og journalisterne vil have. Der er ikke så meget at gøre ved det, tror jeg. Det er bare sådan verden virker. Folk leder efter nogen de kan stemple som autoriteter for forskellige områder.

Nå, men at de her guru-er så også påberåber sig guru-status på livets andre forhold, som Tomas skriver, det kan jeg ikke genkende.

Lad mig give et eksempel: Thomas Rosenstand er virkeligt ekspert i søgemaskineoptimering. Han har super meget erfaring, har studeret alt hvad kloge mennesker har sagt og skrevet om emnet næsten lige så længe som diciplinen har eksisteret, og han har en ægte pragmatisk tilgang til arbejdet, som har givet ham masser af succes forretningsmæssigt.

Sidste år valgte han så at skrive en selvhjælpsbog, Virkeligheden er klog. Og nogen kunne måske vælge at opfatte det sådan, at en guru påberåber sig gurustatus på livets andre forhold. Men læser du bogen (eller bare dens forord), ser du med det samme, at Thomas Rosenstand bestemt ikke påberåber sig gurustatus. Nej, han er pragmatisk og ydmyg overfor emnet og opgaven.

At andre så læser bogen, og at de er rigtigt glade for den, og måske vælger at stemple forfatteren som guru eller andet, er jo en helt anden ting.

Mvh Anders Saugstrup 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Poznan, Polen
Tilmeldt 3. Jul 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange små uoriginale Martin Thorborg look-a-likes - der kopier stil og form.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lille kommentar om ordet guru. Guru betyder "mørke fjerner" på sanskrit. Den der bringer lys hvor der før var mørke.

Det er vel lige så stor en falsk "tro", om ikke meget større, at tage en meget lang uddannelse for at komme ud i arbejdsløshed. Og en dag blive tvunget til at lave noget du ikke ønsker.

At være selvstændig er ikke for alle mennesker. Mange er og bliver lønslaver i deres mentalitet. Og intet negativt i dette. Men at være selvstændig kræver en eller anden form for fantasteri, mod og viljestyrke, som få har.

At være på Amino er lige som at være andre steder. Her er fyldt med folk som vil sælge, skabe deres eget image og bare snakker løs om alt muligt de ikke har nogen pratik viden om.

:-)

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det skal ikke forståes sådan, at man kun må kommentere på det man er ekspert indenfor - slet ikke.

Jeg synes bare, der er en kedelig tendens til, at folk hyper personen istedet for budskabet. 

Det handler ofte i højere grad om, hvem der siger det, end hvad der bliver sagt herinde. Jeg har set talrige debatter, som ender med, at en guru siger: hvis du ikke vil lytte til en mand med erfaring, så kan det også være lige meget. Straks efter, så kommer der sympatierklæringer til guruen og lidt slesken over de kloge ord, der kommer fra guruens mund. Dette ægger tilsyneladende ofte de personer der har gurustatus, så de både taler nedladende og prøver at belære om alle livets forhold. 

Vi må meget gerne være uenige. Jeg forstår og respekterer din holdning, men jeg har også min holdning vedr. dette emne :) 

/Thomas

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Spændende emne. En vinkel jeg dog synes mangler i debatten er de folk der bilder sig selv ind, at uddannelse og et job er vejen til en "sikker tilværelse". Heldigvis har de dårlige økonomiske tider fået flere til at få øjnene op for realiteterne. Jeg oplever dog stadig MANGE som stadig bilder sig selv ind, at de er sikre i deres job, det er kun andre der bliver fyret og at konstant uddannelse og bedring af sine evner ikke er nødvendigt.

DET ser jeg som et langt større problem end at nogle (unge) mennesker tror at de kan klare hele verden med en affiliate side. I det mindste handler de og tror på at egne evner skal bære dem i fremtiden.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg synes, den kan vendes på flere måder. Og for the record er jeg en af dem, der går med både livrem og seler - Jeg har mit studie, men jeg bruger næsten mere tid på mine web et eller andet-sider. ;-)

Potentielt kan det skabe et problem, at en ung person ikke ønsker at uddanne sig videre, fordi han tror, han har fundet den hellige gral i grafisk design eller linkbuilding. Men heldigvis kan man stadigt starte på et studie efter det fyldte 20. år, og det danske uddannelsessystem er i det hele taget meget elastisk med masser af muligheder (HF, VUC, STX, HTX, erhvervsuddannelser (HA) osv.). 

Men personen, der tager chancen, lærer nu også en hel del ved bare at springe ud i det, man ikke kan lære i en skole:

  • Hvordan det er i det hele taget at være selvstændig og hvilket krav det sætter i forhold til at finde nye venner. Det sker automatisk på et studie, hvis ikke man er sygt asocial.
  • Hvor vigtige personlige relationer er ikke blot i det private, men også i erhvervsmæssige hensyn
    - og i forlængelse heraf, hvordan man bør opføre sig for ikke at miste disse relationer
  • At levere en ydelse på et professionelt niveau
  • Hvad moms og skat betyder på et lidt højere niveau. Den er jeg selv rigtigt glad for.
  • Rigtigt mange andre ting.
Dem, der springer ud i det og dedikerer sig selv til et webeventyr lærer måske ikke om det samme som andre ting. Men de bliver ikke sat tilbage! Skype-Smile
Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende debat!

Jeg vil gerne lige tage de unge i forsvar, for det er helt korrekt at sitet er fyldt med unge drømme om at tjene gode penge på en reklamerende blog. Dertil sagt tror jeg de fleste gør det som en ekstra SU til studiet.

Det er ikke min opfattelse at der er nogen (forhåbentligt) der har droppet studiet til fordel for affiliate marketing. Jeg tror de fleste har drømme om at være selvstændige senere i livet, og affiliate marketing osv. kan være en god træning at starte på. 

Tomas Pedersen:

Helt enig!

Desuden er der flere af de personer, der ved noget om disse nørdede emner, der også påberåber sig guru-status på livets andre forhold, med en række

lommefilosofiske floskler...

:-)

Haha, trak lidt på smilebåndet da jeg læste dette, for det er delvist rigtigt. Jeg tror ikke der nogen der påberåber sig selv guru-status, men jeg tror derimod andre tildeler dem det fejlagtigt.

Har læst et sted, kan ikke huske hvor, at man skal bruge 10.000 timer på et emne, for at kunne kalde sig en sand ekspert. :-)

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)