Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaber vi en falsk tro

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Thomas Sørensen:
Ikke nok med, at mange åbner 1 affiliate side og skaffer sig erfaring

og alle disse sender penge ud af landet direkte til googles kasse, ikke underligt at Danmark går en hård tid i møde, betyder jo bare at dem der eksporterer skal arbejde endnu hårdere for at holde betalingsbalancen i positiv.

Nu er affiliate jo ikke udelukkende penge, der går i Googles kasse. Der er mange danske affiliate aftaler derude, og selvom nogle af pengene sendes til udlandet, så giver indtægterne herhjemme jo skattekroner i statskassen.

MVH

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46512
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Nu skriver du ikke hvem eller hvad der narrer folk til at tro, at det ikke er særligt vanskeligt, men jeg gætter på at du oplever at debatterne her på amino narrer folk til at tro, at der er genveje, og at det er super let at få succes uden hårdt arbejde og så videre?


Jeg mener bestemt ikke der er enkelt personer der "narrer" - det er snarere den store mængde SEO og affiliate - som udgør vel - helt uvidenskabeligt - 80% af Amino, som måske får nogen til at tro, at det er det de skal leve af for resten af livet - simpelhen mængden, som kan gi nogen den tro, at det er et let liv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46512
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:

Jeg synes, den kan vendes på flere måder. Og for the record er jeg en af dem, der går med både livrem og seler - Jeg har mit studie, men jeg bruger næsten mere tid på mine web et eller andet-sider. ;-)

Potentielt kan det skabe et problem, at en ung person ikke ønsker at uddanne sig videre, fordi han tror, han har fundet den hellige gral i grafisk design eller linkbuilding. Men heldigvis kan man stadigt starte på et studie efter det fyldte 20. år, og det danske uddannelsessystem er i det hele taget meget elastisk med masser af muligheder (HF, VUC, STX, HTX, erhvervsuddannelser (HA) osv.).

Helt enig - naturligvis kan det være super at teste sig af på SEO og Affiliate - og selvfølgeligt er der mange der gør det sideløbende med andet, som du gør, og så vil det vel generelt blot være positivt, så tak for en god kommentar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tomas Pedersen:

Helt enig!

Desuden er der flere af de personer, der ved noget om disse nørdede emner, der også påberåber sig guru-status på livets andre forhold, med en række

lommefilosofiske floskler...

Den her med guru-status er lidt sjov - nogle får den påduttet og andre går efter den bevidst. Hvis du er den første der går ud og påberåber dig ekspertstatus på et område, som er relativt ukendt land, og du kan din markedsføring, så kan du ofte slippe afsted med det - og endda også med god succes. Tag Thomas Bigum som eksempel - en (for mig i hvert fald) ukendt mand, som bevægede sig inde for affiliate-verdenen og brugte Facebook til dette. Han øjnede chancen for at gøre Facebook til sin levevej, og tog den. I dag betragtes han af mange som Facebook ekspert og mange medier ser ham også som eksperten, man går til, hvis man skal have en udtalelse om Facebook.

Det handler vel "bare" om at komme de par skridt længere, der gør at andre mennesker også ser dig som ekspert, og så er du home-free :o)

MVH

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46512
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Når vi nu debatterer falsk tro, så er der faktisk ikke helt så mange iværksættere der lægger vejen forbi Amino trods de flotte tal som Amino kan pynte sig med. Tallene skyldes jo at Amino er en slags "linkcentral" der bruges i SEO-øjemed og dermed er brugerne ikke repræsentive for hvad der rører sig omkring iværksætteri, - heller ikke indenfor internettets muligheder.

Du har nok fat i noget her - Amino er nok i ganske høj grad pt et sted for affiliate og SEO og noget mindre for iværksættere som helhed - ikke mange malermestre eller fysikere, i alle fald når man ser hvem der er aktive her. Jeg vil dog stadigt sige, at de som findes, heldigvis stadigt her har det bedste der er i forumform, til at hjælpe dem gratis med spørgsmål om jura, virksomhedsform, regnskab o.l. - Men ja - netop affiliate og SEO er meget domminerende, og netop det kan måske få nogen til at tro at sådan er iværksætteri.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uden at kommentere andre dele af debatten, som jeg finder punkter jeg kan være enig og uenig i, så er det vel svært at komme udenom online markedsføring / seo osv , når nu salg via nettet er steget med ca 20-25 % de seneste 5 år. En udvikling alle eksperter forventer vil fortsætte, senest er det supermarkederne som forventer at folk indenfor en overskuelig fremtid forventer at folk foretager de fleste handler over nettet.

Jeg synes det er endnu mere bekymrende med dem som tror at " det der med nettet ", kun er for bumsede 15 årige som ikke kan noget andet. Hvis ikke de allerede er gået konkurs, sammen med alle de andre her i krisen, så gør de det snart.

Ps: men nej intet er nemt, og det finder man tids nok ud af

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har arbejdet med affiliate marketing i 2 år og tjent nada ! brugt flere hundrede timer.

Nu har jeg kastet mig ud i at være vinduespudser og på bare 3 uger har jeg tjent mere end de 2 år med affiliate marketing.

Aldrig affiliate for mit vedkommende igen, jeg vil ud og tjene penge istedet ;)

Kan også være jeg bare er bedre til ofline marketing og bruge mine hænder :)

/MIkkel

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har nok fat i noget her - Amino er nok i ganske høj grad pt et sted for affiliate og SEO og noget mindre for iværksættere som helhed - ikke mange malermestre eller fysikere, i alle fald når man ser hvem der er aktive her. Jeg vil dog stadigt sige, at de som findes, heldigvis stadigt her har det bedste der er i forumform, til at hjælpe dem gratis med spørgsmål om jura, virksomhedsform, regnskab o.l. - Men ja - netop affiliate og SEO er meget domminerende, og netop det kan måske få nogen til at tro at sådan er iværksætteri.

SEO er vel bare blevet en lige så stor nødvendighed i de fleste virksomheder som et regnskab. Uden tilstedeværelse på markedet, ingen indtjening. Og SEO er et meget mere abstrakt begreb end fx regnskab og derfor falder der naturligt flere spørgsmål i denne kategori, da der kan være mange variationer og intet rigtigt svar.

Er selv af den generation der aldrig har åbnet en telefonbog eller skaber kontakt med brev. Trenden er vel at forbrugeren mere og mere skaber kontakt igennem hjemmesider og email - og derfor bliver SEO et større og større nøgle-element i iværksætteri.

Arbejder selv i et webbureau hvor en kunde havde alvorlige problemer med indtjeningen, så vi lavede en webshop - det hjalp lidt. Så tilbød vi SEO og nu har han øget sin omsætning med op til 200.000+ om måneden. Så der må siges at være hold i alt den hype omkring emnet. :-)

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
Narres de lidt til at tro, at det er ikke særligt vanskeligt - at der er mange penge den vej - at det nok skal ende med villa volvo og vov - At uddannelse er lettere overflødigt, for idag kan man bare sætte en god web URL op og så kører det??

Jeg finder også at der til tider bare svares for positivt i forhold til opstart uden baggrund. Uanset hvordan og hvorledes vi betragter tingene, så er erfaring ofte en af faktorerne der er afgørende for en succes når der ikke tales om små virksomheder.

Der findes naturligvis naturtalenter som f.eks. Casper Blom og mange andre (herunder mig selv som også har fejlet voldsomt). Men Casper startede jo ikke bare for 1 år siden, det er mange år siden han startede og hans talent er derfor bl.a. affødt af en vedholdenhed i en ung alder, og han har også lavet fejl som os andre, men der har været folk på sidelinien til at støtte og hjælpe.

At starte business i dag er ikke som for 20 år siden, det er på nogle områder lidt sværere og på andre områder meget lettere.

Mange af de indlæg jeg ser her om opstart er i mine øjne ikke affødt af et ønske om en tilværelse som selvstændig, men om en ændring i ens liv som enten skyldes arbejdsløshed, ønske om bedre økonomi, dårligt arbejdsklima osv osv osv osv.. så derfor er de råd der gives farlige.

Hvis man snakker om noget så simpelt (og dog avanceret som Casper Schneiderheit) som affiliate så kan alle gøre det men kun de færreste få en god succes.

Jeg har selv mange års erfaringer og betragter mig selv som serieiværksætter på godt og ondt. Jeg har altid drømt om en produktionsvirksomhed hvor der kommer en råvare ind i den ene ende og en førdigvare til behandling i den anden. Det har jeg nu, og efter 2 mdr. begynder det faktisk at køre rundt her i Marokko og generere lille men overskud. Det tog mig 1 år i forundersøgelser omkring råvarerne, leverandørerne osv osv osv og jeg mente jeg havde godt styr på tingene, men nej, der har været mange mange justeringer undervejs og det har kostet mange penge.

Der hvor jeg vil hen med det er, at der er stor forskel på hvad der kræves og hvad man i realiteten kan opnå, og jo mindre erfaring og uddannelse man har, des mere kompliceret og besværligt bliver det.

Jeg så et indlæg forleden, hvor en med fast job som chauffør overvejede at skifte job til 3x34. I mine øjne er det en tåbelig tanke, da tingene som de ser ud lige nu rent økonomisk i Dk og EU, ikke levner en kinamands chance for at kunne oppebære den løn som vognmand hos 3x34 uden at man enten har flere biler, faste aftaler samt afløsere til aften og weekend.

Det er derfor ikke nemt, for "nye" at starte op . med mindre man havner i en niche som "must have" eller man gør som mig at man emigrerer og producerer en vare som anvendes både lokalt og internationalt og som er unik - så er chancerne bedre.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)