Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster din revisor !

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Thomas her

http://baekkelundrevision.dk/

Han har en fornuftig tilgang til tingene og kan hjælpe dig!!

Ham har jeg brugt siden jeg startede!!

 

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:

hej

 

jeg har en til at lave det meste for mig.

1. jeg sætter billagene ind i en mappe med bank udskrift

2. de taster og lave alt regnskab og lividitets og personlig regnskab for mig og min kone.

3. ca 120-140 bilag pr. kvartal

jeg giver ca 5000 kr. pr kvartal og ca 15-20.000 for det endelige regnskab ialt ca 40.000 + moms

 

jeg syntes det er ved at være dyrt for en lille virksomhed som mig at jeg skal betale mere end 5% af min omsætning til en revisor

men skal siges jeg aldrig i de 6 år har haft nogle problemer med skat eller andre i forbindelse med regnskab

hvad syntes i

thomas

 

Hej Thomas

Som det fremgår i et andet indlæg, så er det svært at vurdere honoraret ud fra de oplysninger. Du nævner ikke noget om virksomhedsform og/eller revision af årsregnskabet m.v..

Dog, når det er sagt, så er det min umiddelbare opfattelse, at dit revisorhonorar hører til i den absolut høje ende, som jeg ikke er tvivl om, at du kun få et bedre tilbud på. Måske endda halveret eller mere selv i tilfælde af, at der måtte være tale om et selskab med revision.

selvstændig38:
men skal siges jeg aldrig i de 6 år har haft nogle problemer med skat eller andre i forbindelse med regnskab

Denne  opfattelse er desværre ikke det samme som et "kvalitetsstempel" i dag, hvilket er begrundet i SKAT´s efterhånden meget lemfældige og  sporadiske kontroller. Eks. har jeg en kunde, som ikke har hørt noget fra SKAT siden 1992.

Jeg vil da også anbefale dig, at du indhenter tilbud på opgaven fra andre revisorer/regnskabsbureauer, så om ikke andet, så for at få et indblik i "prislejet" for din virksomhed m.v.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ulven.

Min regnskabskyndige tager Dkr. 270,00 pr. time + moms(selvstændig på homebasis) bopæl Nordfalster. :)

Vh. Bhaktie

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange varianter her!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange varianter jo tak. Fik idag lige en regning fra min revisor. Den lød på 23.273,- kr. + moms. Jeg har benyttet samme revisor gennem flere år og den er steget voldsomt de sidste par år. Jeg har en bogholder ansat så alt bogføres i SummaSummarum (Enterprise) Momsopg. laver vi selv. Så det er udelukkende årsregnskab i et personligt ejet firma. Der er benyttet 29,25 timer på regnskabet, hvilket jeg egentlig finder ret voldsomt, da alt er bogført af bogholder og det er begrænset hvad revisort har haft af rettelser. Timeprisen for revisor er 895,- og for assistent 670,- kr. så det er vel ok, men tidsforbruget finder jeg som nævnt i overkanten. Vores oms. er under 5 mio. kr.

Så hvad siger i. Kan man få revisionsfirmaer til at give nogenlunde faste ca.priser? Jeg skal ihvertfaldt have undersøgt det nærmere...

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender bare alle relevante papirer ned til vores revisor.
Det giver vi 9K for om året.
Dejlig nemt og servicen er i top.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1200 eks. moms

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars P:
Der er benyttet 29,25 timer på regnskabet, hvilket jeg egentlig finder ret voldsomt, da alt er bogført af bogholder og det er begrænset hvad revisort har haft af rettelser.

Helt generelt, så er der ikke en umiddelbar sammenhæng mellem tidsforbruget til at revidere et regnskab og så mængden af rettelser der findes. Hele regnskabet skal jo revideres, uanset om der findes fejl eller ej.
Hvis I har aftalt at revisoren også skal lave rettelserne i dit økonomiprogram, så vil tidsforbruget selvfølgelig variere efter antallet af rettelser.

Lars P:
Så hvad siger i. Kan man få revisionsfirmaer til at give nogenlunde faste ca.priser?

Ja, endda helt faste priser - men det kræver så også at I aftaler helt nøjagtigt hvilke ydelser der er med i aftalen.

DBH
/Brian 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jo. men hvis jeg har forstået det ret, er der ingen revisionspligt for personlig ejede virksomheder og ej heller hvis oms. er under 8 mio. kr. så hele regnskabet skal jo kun revideres hvis man selv ønsker det. I revisors erklæring står også at der kun er foretaget såkaldt review og ikke revision.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg har, af gode grunde, ikke kendskab til dit konkrete eksempel, derfor svarede jeg generelt på dit lidt generelle spørgsmål om tidsforbruget kunne være rigtigt når der kun blev fundet få fejl.

Lars P:
Jo. men hvis jeg har forstået det ret, er der ingen revisionspligt for personlig ejede virksomheder og ej heller hvis oms. er under 8 mio. kr. så hele regnskabet skal jo kun revideres hvis man selv ønsker det.

Korrekt, men du har vel valgt at få det revideret, jeg formoder ikke at revisor bare gør det af sig selv og så sender dig en regning.

Jeg formoder at hans timepris er ens, uanset om du har revisionspligt eller ej.

Lars P:
I revisors erklæring står også at der kun er foretaget såkaldt review og ikke revision.

Ja, det betyder at han har "troet på hvad du fortæller", dvs. han har ikke selv talt varelager op, kontaktet myndigheder for at kontrollere osv.
Forskellen på revisions-former kan du se lidt mere om her

Jeg har ingen forudsætninger for at vurdere om du betaler "for meget" for din revision, men der er ikke noget af det du skriver der udelukker at prisen er fair. Det er muligt at du betaler for noget du ikke synes er nødvendigt, men så må du holde revisoren op på jeres aftale om hvad det er han skal lave. :-)

/Brian

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)