Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er 13 år, brænder for at tage billeder, hvordan kan jeg tjene penge på det?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :

Tag nogle gode billeder og sælg dem evt. via Istockphoto.com eller lignende.

Det er et rigtig godt forslag. I begyndelsen vil din indtjening nok ikke være særligt høj, men jo bedre billeder, du tager, og jo flere du uploader, jo mere tjener du.

Spar penge med solceller

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også - hvis du ikke ønsker at smide penge i det til at starte med - lav en blog på blogspot... 

Smid dine billeder op, del dem på facebook, vis dem til alt og alle..

Tjener du lidt penge på at tage billeder - så spar dem op og brug dem til at betale en fotografuddannelse ( den er nemlig selvbetalt ).. Så du hvertfald godt på vej

: -)

Hvor er du fra i landet?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads. Som andre har foreslået tænker jeg også at det er en god idé at tilbyde at tage billeder til bryllupper, konfirmationer barnedåb osv. Og så ellers sørg for at bruge en masse tid på at blive en dygtigere fotograf, læs nogle bøger osv. :) Men dyrk det som en hobby her i starten - Jeg ved at forskellige af kamera producenterne også har billedkonkurrencer hvor man måske ikke vinder alverden, men får sit navn derud - jeg har blandt andet fået et billede valgt som månedens billede ved Samsung engang.

Deviantart.com er en rigtig god side hvis du dyrker fotografi, og folk er gode til at komme med råd og ris/ros osv.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene de er rigtige gode og kan virkelig bruge dem :-)

Tjener du lidt penge på at tage billeder - så spar dem op og brug dem til at betale en fotografuddannelse ( den er nemlig selvbetalt ).. Hvor meget vil du tro at sådan en uddanelse koster :-)?

Hvor er du fra i landet? Jeg er fra Lyngby hvorfor spørg du da :-)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads1999:

Tusind tak for alle svarene de er rigtige gode og kan virkelig bruge dem :-)

Tjener du lidt penge på at tage billeder - så spar dem op og brug dem til at betale en fotografuddannelse ( den er nemlig selvbetalt ).. Hvor meget vil du tro at sådan en uddanelse koster :-)?

Hvor er du fra i landet? Jeg er fra Lyngby hvorfor spørg du da :-)

Den koster nogle knaster... Jeg ved min kære søster har den, men det er mange år siden den blev gennemført...

Men måske det her kan hjælpe dig http://lmgtfy.com/?q=hvad+koster+fotograf+uddannelsen%3F 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/medieproduktion/fotograf

 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fotografuddannelsen koster ikke noget i Danmark.

Du skal finde en læreplads hvor du vil få en lærlingeløn. Ligesom en mureruddannelse eller andre håndværkeruddannelser.
Du vil derefter (hvis du finder en læreplads) på skole i nogle uger om året og derefter ud og arbejde som lærling på din læreplads.

Hvis du er helt ny i faget så drop alt det med at starte stor business og lign. Lad være med at betale dig ud af en masse ting.

Få hellere fat i et kamera.. og LEG.. LEG LEG LEG. Hvis du går ind i faget med tanke om at tjene penge.. så går du død i faget om nogle år.
TRUST me..

Personligt startede jeg som kunstfotograf som er gået over i reklame og mode. Hvis du ikke har et holdepunkt.. Noget du brænder for indenfor faget
og kun tænker penge.. så overlever du aldrig i længden. Jeg har snakket med en del sucsssfulde fotografer både her i DK og USA. ALLE som har
klaret sig har et holdepunkt.. og det er IKKE penge. De gør det fordi de elsker at lave billeder for dem SELV.. ikke 100% hvad kunderne vil have.

Så igen. Mit råd til dig er.. Find et kamera. Lær det at kende og begynd og leg og find frem til hvilken retning af fotografien som tænder dig.
Skriv til fotografer i Danmark og hør om du må komme med ud og hjælpe dem med hvad som helst.. lav kaffe, slæb udstyr. Det er ligegyldigt.
Du skal bare indenfor i branchen.

Du er nok lidt for ung til at komme med ud som assistent.. men som sagt. Begynd og leg med kameraet. Sæt dig ind i Photoshop og tænk penge
i sidste række.. Når du er blevet dygtig.. så kommer pengene.

En sidste ting. Sæt dig ind i økonomi.. budgetter og regnskab... og HUSK!.. ALDRIG NOGENSINDE AT LAVE KONKURRENCE BASERET PÅ DIN PRIS!..
Der er altid nogen der er billigere end dig.. og hvis du først har sat dig selv billigt.. Så er det næsten umuligt at hive fat i samme kunde og give dobbeltpris.

www.medieskolerne.dk det er hjemmesiden til fotografuddannelsen i Viborg. Der hvor jeg har været.. og så er der også en teknisk skole i Kbh.. Jeg ved ikke hvor du bor henne af.. Men jeg kan klart anbefale den i Viborg.

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du have fat i noget ordenligt udstyr. Selvom man tilbyder det gratis, kan man ikke være bekendt at stille an ved et bryllup eller konfirmation, med et lille kompakt kamera.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan man jo være ret meget bekendt, hvis man er 13 år og det er for venner og bekendte(og man ikke er eneste fotograf), men derudover har vi jo overhovedet ikke hørt hvad trådstarteren har af udstyr...

Man kan sagtens lære meget af at tage billeder med et kompakt kamera(især de nyere med mange indstillingsmuligheder der ligner DSLR kameraernes) af en eller anden art - og mange ønsker ikke prof fotografer til deres arrangementer(som før vil jeg gerne nævne at bryllup jo nok er specielt). 

Så synes stadig bare at du skal klø på hos venner og bekendte med hvad du nu har af udstyr. Læs og lær en masse om fotografering og udstyr til samme. Du kan sikkert lynhurtigt blive bedre end mig - og jeg har altså fotograferet adskillige bryllupper for familie/venner som var meget tilfredse(gjorde det så også gratis). 

Så husk for alt i verden forventningsafstemmelse så folk ikke bliver skuffede - og så ellers bare klø på! Og så ud i verden omkring dig og leg med at tage billeder af alt muligt og få udstillet de absolut bedste på blog/flickr/fotostart whatever - og få folk til at give dig kritik, så du kan blive bedre!

\Mikkel

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Christiansen:
Køb et domæne navn, installere wordpress og så er du kørende :)

Lav din egen hjemmeside  - Og kan du ikke det så har jeg et tilbud du vil elske. ;) Ved godt en på 13 år ikke lige har 499kr, men se tilbudet da det er en super god ide at Kim har.

Det er wordpress opsat, med domæne og webhosting 1 år se tilbudet.

Så er konfirmations pengene god givet ud - God weekend og følg din drøm

Vh

Tom N

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)