Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate DM 2012 - Først til 50.000kr

Side 9 ud af 57 (563 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jonas,

Omend der ingen tvivl er om at det hjælper at outsource så er det overskud og ikke omsætning der er målet. Hvis du derfor havde sat 100.000 af skulle du tjene 150.000 og det er alligevel en pæn omgang.

Penge er ikke alt online. Det er jo det herlige lidt endnu at man med kreativitet, hårdt arbejde og viden kan komme langt som enkeltperson. At tro andet er at give op på forhånd, men indtil man selv har prøvet at slå de store så virker det nok urealistisk.

Sidst men ikke mindst så er der jo ikke nogen præmie til vinderen ud over æren, så ingen grund til olympiske standarder hvad angår regler.

Men du skulle da tage og tilmelde dig denne gang. Du er jo en fornuftig SEO mand, så mon ikke du kunne konkurrere ;-)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Til næste år, så overvej meget gerne om følgende punkter ikke kunne være interessante at få med i reglerne:

- Alle domains må først registreres på første konkurrence dag.
- Der må ikke købes tekst content, der må ikke købes linkbuilding og der må ikke 301 redirectes.
- Naturligvis ingen sem eller anden købt trafik
- Tema må ikke være nært beslægtet med er site ejeren allerede har succes med.

Du kan sagtens lave sådan et regelsæt for konkurrencen, Jonas, men hvor meget minder den så om virkeligheden?

Det spændende ved konkurrencen i år er netop at deltagerne får lov at opføre sig forretningsmæssigt fornuftigt.

En erfaren marketer vil altid sørge for at kaste sig ind i en niche, som hun ved en masse om, og som er attraktiv, og som hun måske allerede har domænet klar til eller køber domænet og et gammelt website til.

At sætte dine regler op, vil bare sikre at ingen der kan det her vil gide at deltage og spilde deres tid på det, tænker jeg.

Mvh Anders Saugstrup

PS. Hop nu bare med i konkurrencen! :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
Omend der ingen tvivl er om at det hjælper at outsource så er det overskud og ikke omsætning der er målet. Hvis du derfor havde sat 100.000 af skulle du tjene 150.000 og det er alligevel en pæn omgang.


Der har du da så meget ret, men på den anden side - synes stadigvæk, dem der har kassen er lidt meget forfordelt.

Jeg har skam masser af affiliate sites og lever af det, så for mig, skulle det være fordi det var sjovt at konkurrere på lige vilkår med andre, og lære en helt masse spændende nye ting.

Det var lidt derfor jeg ævlede om et tema man  ikke allerede har indgående viden omkring etc. Det ville også tvinge alle deltagerne over i nye nicher, så man ved deltagelse kunne lære endnu mere og udvikle sig.

Men jeg må indrømme, at jeg meget kraftigt overvejer konkurrencen - jeg kunne lærer rigtig meget af alle de dygtige yngre mennesker, der griber tingene helt anderledes an end jeg.

Mit indlæg skal bestemt ikke læses som kritik, bare som en slags note til næste gang.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
PS. Hop nu bare med i konkurrencen! :-)

Ihh jeg vil nu også gerne. det er bestemt ikke det.

Første gang sad jeg også og lurede misundeligt -og er 100% sikker på jeg kommer til det igen.

Jeg vil bare gerne lære en helt masse ved det -og tvinges jeg til at lave noget om kattebakker og hundeposer, så er jeg sikret en overflod af ny viden :-)

Det kunne jeg jo alligevel - men så kommer jeg jo ud som nummer 3022 og det er da ikke så fedt.

Tror lige jeg overvejer om jeg ikke skal smide en på, og så bare være med på sidelinjen.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Bagsværd
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det stadig muligt at hoppe med i konkurrencen?

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i, at det er umuligt at måle tidsforbrug for en deltager - eller rettere, naturligvis kan det måles, men det er vanskeligt, da de fleste afffilates sikkert arbejder her og der hele tiden.

Denne frihed er antageligt den samme, som tiltrækker en affilate til området. Arbejde lidt her, og så lidt der, og i mellemtiden måske følge med i en film. På et bureau er man derimod (ofte) lidt mere fastlåst til hver arbejdsopgave ad gangen, hvilket gør, at man måske ikke kan springe rundt efter sin inspiration - og pludselig kigge på en film, ligesom jeg aktuelt gør.

Men overordnet kunne det være interessant, om en deltager, vinder eller ej, har brugt 100.000 kroner på oursourcing eller 0 kroner.

Såfremt vinder har brugt 0 kroner, og andenpladsen 100.000 kroner, så er det interessant; men endnu mere interessant, hvis vinder har brugt 100.000 og andenpladsen 0 kroner.

Dette input er blot inspireret af Mikaels indlæg, som har en vis relevans, eftersom vi som iværksættere ikke kan arbejde 34 timer i døgnet for at tjene mange penge.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nu må vi også lige... Man indkalder jo heller ikke til DM i marathonløb og så stiller som krav at alle må træne maks 10 timer om ugen og i øvrigt helst ikke må have løbet en maraton før - selvfølgelig skal man da bruge al sin tidligere viden, kundskaber og al den tid man nu engang kan på at vinde. 

At man så ikke må bruge redirects eller gamle domæner giver jo god mening - det svarer til at nogle starter marathonløbet på 20 km-stregen og det er jo ikke helt fair Smile

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har kun haft ét kritikpunkt, og det var at en gruppe var tyvstartet, men efter at have spurgt ind til det på Google+ forstår jeg det dog godt argumenterne for det.

Jeg mener at have læst sidste gang, at 301 redirects ikke var i orden. 

Mht at en person med penge har fordelen er jeg ikke enig i. Tværtimod kan jeg se en fordel for en der har hele døgnet og kan det hele selv.

Ens egne timer bliver nemlig ikke modregnet. Alt hvad der kommer ind af penge tynger på vægtskålen mod en sejr. Dem, der har outsourcet skal først tjene de penge ind de har brugt. Og hvis de så også af samme grund har få timer om ugen at bruge, så er det også til deres ulempe.

Det er klart at det vil hjælpe at have en masse hjemmesider og netværk der vil linke til en. Det er der dog nok ingen indenfor affiliate marketing, der ikke har tænkt i før. 

Jeg synes det her nok er noget af det allerfedeste ved Amino, at blive opmærksom på den slags muligheder der er foran os alle. At en purung gut tjener penge på at smække en WordPress-installation op og skriver om kvindetøj. Det viser mig også at en masse kvinder går glip af en masse, da jeg er overbevist om at de nok ved en del mere om kvindetøj, men at de kunne tjene pengene hvis de fandt Amino og begyndte at lære om affiliate marketing. 

Uanset hvordan vi vender og Drejer (Dennis Drejer, første vinder) den, vil der være skævvridninger i forhold til at du må linke fra dine egne sites til dit site plus aftale at linke til hinanden. Hvis der bliver for mange regler bliver konkurrencen kvalt i jura. Dette kunne selvfølgelig passe meget godt når arrangøren er jura-studerende Halfdan Timm

En anden rigtig god pointe fra Anders Saugstrup, var at du godt kan vælge en kortsigtet strategi. Hurtige penge - og spildt arbejde bagefter. Eller du kan vælge at bruge tid og penge på noget, der måske giver et mindre udbytte først, men giver mere afkast på sigt. En anden vigtig pointe han havde, skal jeg også nogengange minde mig selv om: Regler er til for at bøjes. Martin Thorborg sagde det også forleden i en video. Kvinder er tit lidt for gode til at fokusere på at gøre alt rigtigt, og det kan være en forhindring i at nå nogen vegne.

Men tag det som inspiration, vidensdeling, fællesskab og at give den gas - på den gode måde.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

i alt synes jeg bare det er en sjov konkurrence , der stor chance for den brugt færreste timere eller fleste timere vinder for vi alle har forskellig netværk kontakter vi kan udnytte , men jeg ser mere konkurrence en mulighed at den der vil vinde gøre lige det en tand bedre med sit eget netværk og lidt mere skarpt så det udnyttes bedre så man tjener mere .

så i alt udvikler det alle muligheder for at forbedre sig på bedste vis , ja der er stor chance den med  bedste netværk ,  venner og bruger masser af tid vinder , vis alle havde samme muligheder det er umuligt , så jeg ser det meste bare det som mulighed at man gør det en tand bedre , for dem som deltager og så tjener alle flere penge om den som vinder er den som bruger har mindste netværk og bruger ikke vildt meget tid det er ekstrem tvivlsomt , så i alt er det bare en motivere konkurrence

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Jeg har kun haft ét kritikpunkt, og det var at en gruppe var tyvstartet, men efter at have spurgt ind til det på Google+ forstår jeg det dog godt argumenterne for det.

Jeg mener at have læst sidste gang, at 301 redirects ikke var i orden. 

Mht at en person med penge har fordelen er jeg ikke enig i. Tværtimod kan jeg se en fordel for en der har hele døgnet og kan det hele selv.

Ens egne timer bliver nemlig ikke modregnet. Alt hvad der kommer ind af penge tynger på vægtskålen mod en sejr. Dem, der har outsourcet skal først tjene de penge ind de har brugt. Og hvis de så også af samme grund har få timer om ugen at bruge, så er det også til deres ulempe.

Det er klart at det vil hjælpe at have en masse hjemmesider og netværk der vil linke til en. Det er der dog nok ingen indenfor affiliate marketing, der ikke har tænkt i før. 

Jeg synes det her nok er noget af det allerfedeste ved Amino, at blive opmærksom på den slags muligheder der er foran os alle. At en purung gut tjener penge på at smække en WordPress-installation op og skriver om kvindetøj. Det viser mig også at en masse kvinder går glip af en masse, da jeg er overbevist om at de nok ved en del mere om kvindetøj, men at de kunne tjene pengene hvis de fandt Amino og begyndte at lære om affiliate marketing. 

Uanset hvordan vi vender og Drejer (Dennis Drejer, første vinder) den, vil der være skævvridninger i forhold til at du må linke fra dine egne sites til dit site plus aftale at linke til hinanden. Hvis der bliver for mange regler bliver konkurrencen kvalt i jura. Dette kunne selvfølgelig passe meget godt når arrangøren er jura-studerende Halfdan Timm

En anden rigtig god pointe fra Anders Saugstrup, var at du godt kan vælge en kortsigtet strategi. Hurtige penge - og spildt arbejde bagefter. Eller du kan vælge at bruge tid og penge på noget, der måske giver et mindre udbytte først, men giver mere afkast på sigt. En anden vigtig pointe han havde, skal jeg også nogengange minde mig selv om: Regler er til for at bøjes. Martin Thorborg sagde det også forleden i en video. Kvinder er tit lidt for gode til at fokusere på at gøre alt rigtigt, og det kan være en forhindring i at nå nogen vegne.

Men tag det som inspiration, vidensdeling, fællesskab og at give den gas - på den gode måde.

Du glemte noget.

Jeg skrev noget i stil med at det var uretfædigt oæverfor deltagere der betalter topskat. De skal jo nærmest opnå et million-overskud bare foor at være i kapløbet om at blive nummer chok.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 9 ud af 57 (563 indlæg)