Hej Søren
Du er kommet lang vej siden du startede ud med første design, men det virker til du enten forsøger at tilbyde kunden for meget, eller at du ikke har taget stilling til hvilke ting du ønsker at tilbyde kunden.
Et hvert shopsystem har et hav af muligheder, og desværre ser man mange webshops som har aktiveret alle disse muligheder - bare fordi funktionen findes.
Sæt dig ned og vær kritisk, tror du salget øges ved at tilbyde:
- Sammenlign produkter(som ikke virker særlig godt hos dig da du ikke anvender attributter på varerne)
- Ønskeliste (Hvor mange tror du går ind på din side opretter en konto, laver en ønskeliste og sender til deres venner?, mit gæt er 0,01%, men du forvirrer måske 5% med et link til ønskeliste)
- Bedømmelser af produkter ( Så længe du ikke har flere salg og besøgende så fjern bedømmelser, din side kommer til at virke mere død end den er)
- Log ind / opret konto (Du er selv inde på at mange besøger siden, hvorfor ikke helt fjerne den? Realistisk set hvor mange af dine kunder vil være tilbagevendene kunder der har behov for en konto hvor de kan se deres tidligere køb, have gemt forskellige adresser etc?)
-----
Derudover så er der slet ikke nok fokus på dine call to actions, der er alt for meget ligegyldigt omkring dine vitale funktioner som pris og købsknapper.
Hvis man kigger på et produkt som dette: http://www.colorstones.dk/solv-smykker/solv-ringe/ekstravagant-solvring-med-multicolor-safirer.html så er det første jeg ser Trustpilot fordi det er en stor grøn plamage, dernæst ser jeg share og facebook knapper, men øjet skal faktisk lede efter den lille pris der er gemt under en facebook knap, og derefter skal jeg scrolle på siden for at finde en købsknap.
Prøv fjern alt andet end Billede, pris og købsknap(skal helst stå samlet) og en beskrivelse. Hold facebook shares, trustpilot, tweets etc til bunden af din side. Jeg går ud fra du ønsker dine kunder køber og ikke kommer til at klikke sig over på facebook og som en anden zombie hænger der de næste 3 timer og derefter har glemt alt om det smykke de egentlig ville købe. :)
----
Checkout har du fået onestep nu kan jeg se, der er dog stadig rigtig meget forvirring. De færreste danskere kender logoerne for euoline, pci certified, verisign secured - De skaber måske tryghed i lande hvor disse logoer er anerkendte men i danmark så skaber de mere forvirring. Jeg vil gå så lang til at fjerne alle logoer pånær kort logoer i betalingsform.
Derudover står felterne i en underlig rækkefølge. By og postnummer står ikke samlet, Firma og momsnummer(som jeg nok ville kalde CVR nummer) står heller ikke samlet.
Unde lande kan jeg vælge mellem 500 forskelige lande, en del jeg aldrig har hørt om før. Ryd op i listen og vis kun de lande du har en reel interesse til at sælge i.
Jeg kom desuden til at trykke på den lille nulstil knappe der var i højre hjørne af betalingsform, dette medførte at jeg ikke længere kunne gennemføre ordren - hvad skal den gøre godt for?
----
Håber ikke overstående blev for rodet, det er taget i den rækkefølge jeg opdagede tingene i. Held og lykke med sitet.