Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilagering af salg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nødt til at vende det igen, da jeg tror det er fattet men synes det lyder utrolig besværligt:

Hvis vi sælger en vare til 500 kr og en fragt til 55, ialt 555 så skal der laves 2 bilag - et bilag til de 500 med 25% moms, samt et bilag til de 55 med 0% moms.

Er det den gængse praksis?

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan godt ha det på samme faktura men det er klart at bogføringen medføre 2 linjer en på de 500 med moms og en på 55 uden hvis fragten er under udlægsordningen (google det hvis du behøver)

Hvis fragten er inkl fortjeneste og din håndtering - så er begge dele med moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tjener faktisk ingenting på fragten, og sætter endda penge til, men de 55 kr er det som VII fakturerer kunden og resten dækker vi.

Så vi skal altså lave 2 bilag for hver ordre?

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Nielsen:
Hvis vi sælger en vare til 500 kr og en fragt til 55, ialt 555 så skal der laves 2 bilag - et bilag til de 500 med 25% moms, samt et bilag til de 55 med 0% moms.

Der skal også posteres to linjer, hvis fragten er med moms, da fragten er en ydelse og ikke en vare. Oftest har fragt og gebyrer sin helt egen konto i en kontoplan.

Så leverede du en varer, tilhørerende ydelser samt fragt for varen, så ville du have tre posteringslinjer i kassekladden.

Hvis du benyttede et regnskabssystem med fakturering indbygget, så ville bogføringen kunne ske fuldstændig automatisk.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:
Hvis du benyttede et regnskabssystem med fakturering indbygget, så ville bogføringen kunne ske fuldstændig automatisk.
Ja sådan er det jo givet - Jeg har aldrig sat mig ind i det da jeg ikke har det mindste med webshops at gøre, men har dog fakturering indbygget i regnskabssystemetSmile

Det du mener, er det et system der henter info direkte fra en webshop (evt via cvs fil). Jeg kan f.eks. godt hente via netbank (og det er så helt almindelige regninger og udgifter), men ser ikke den store fordel, da modposteringen ikke sker automatisk på ret modpost - ex alle mine regninger som ligger ved øvrige kreditorer fra modtaget til betalt. Nå men det var jo et sidespor. Jeg vil godt en dag se hvordan helt automatisk bogføring sker (kender det ex fra Danløn hvor jeg importerer og alle modposter lægger sig helt ret men det ville bankens ind og udbetalinger jo ikke gøre)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke lave to bilag/faktura

Din kunde skal have 1 faktura på 555 kr incl moms den laver du og bogfører som salg og hvis du så køber en ydelse i det her tilfælde fragten skal du bogfører denne under udgifter og huske at gemme den faktura/Bilag fra din leverandør af fragtydelsen.

Uanset om den så er større eller mindre skal du altid kunne dokumenter overfor skat hvilke udgifter du har fratrukket og det gør du jo med det gemte bilag.

Og det er rigtigt som det tidligere er nævnt at hvis du "bare" lægger ud de faktiske fragt omkostninger er det momsfrit. Eks. din kunde betaler dig 55 kr i fragt din faktiske omkostning/udgift til fragt er også 55 kr så er det momsfrit

Lars 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Følelsen af at være på dybt vand i et ukendt hav er total...

Eksempel på et salg:

Faktura til kunde for køb af varer: 1655,00

heraf fragt: 55,00 kr

På kundens faktura står således: Beløb eksl. moms: 1335,00 moms 25% (320,00) ialt: 1655,00

Så langt så godt..  Bilaget lægges i kassekladde som varesalg. Hvis jeg benytter kontoplan og fakturerer under "salg" skriver den:

Beløb inkl moms: 1655, moms: 331

Så hvis jeg nøjes met 1 total bilag vil det betyde at jeg har skrevet en moms på 331 kr, men min kopi af ordren har kun en moms på 320.. Så er der jo noget galt?

Den lavpraktiske løsning jeg således udtænkte at at lave 2 bilag i kassekladden. 1 stk på 1600 kr (og momsen er da de korrekte 320) samt 1 bilag på "fragt ordrenr. xx" 55 kr, 0% moms.

Super besværligt, og jeg må have overset et eller andet?

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

men er løsningen så at jeg kan lave mine ordrer med forkert moms og så korrigere met et bilag i hver måned, når jeg får afregning fra PostDanmark med de fragt udgifter vi har? Og så nøjes med at billagere alle salgene 1 gang med total priser?

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

du har en faktura - men flere linjer i kassekladden - alle med samme bilagsnummer som er din faktura 

1 linje med varen (og den linje konteres med moms)

næste linje - samme bilagsnummer - fragten  (med moms hvis ikke det er udlægsordning og uden moms hvis det er udlægsordning)

Du kunne sagtens ha yderligere linjer hvis der var flere ting på samme faktura du ville specificere. alt i debet

Modpostering i status for hver linje vil være kredit tilgodehavender fra kunden i første omgang, og når han betaler vil du postere debet fra tilgodehavender (som så går i 0 alt andet lig) og til kredit bank. Er varen betalt med det samme, kan du bare bogføre debet udgifter i drift og direkte kredit bank

Det er ET bilag men flere bogføringslinjer med samme dato og nummer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi benytter kassekladde.dk 

Tror vi skal have et bedre kassekladde system i det tilfælde så? Vedhæfter et screendump af et test bilag (står på næste side):

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)