Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udenlandsk firmabil for udenlandsk selskab, i dk?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:
Desværre er der en del personer, som dig, der gør alt hvad de kan for at finde huller eller omgå loven i ond tro.

Weltström:

Du har åbenbart ikke fattet en brik af hvad jeg skrev i sidste indlæg til dig. Tag en dyb indånding, og sæt dig ned og læs det igen inden du farer i blækhuset.

Lad venligst være med at skifte emne og fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal bruge mit liv på. Hold dig til emnet hvis du vil diskuttere og undlad fornærmelser og spydigheder. Tak!

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@Max

Hvis du vil have en billig bil, må du nok indstille dig på at flytte lige syd for grænsen, eller til Sverige - alt andet vil bare give dig problemer.

@Weltström

De horrible danske skatter og afgifer er et rent ideologisk produkt, der absolut intet har med ressourcebaseret / ikke-ressourcebaseret økonomnier at gøre, som du vist forsøger at argumentere for..

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Au79:
Hvis du vil have en billig bil, må du nok indstille dig på at flytte lige syd for grænsen, eller til Sverige - alt andet vil bare give dig problemer.

Au79:

Tja, det har du nok ret i. 

Jeg tror nu jeg flytter LANGT væk, f.eks. syd europa og tager min virksomhed med mig (klart en reel mulighed).. der er vejret ovenikøbet også bedre :-) 

Jeg har i øvrigt intet imod at betale skat. Men bil-afgiftsystemet er dælme åndsvagt. De fleste er tvunget til at køre rundt i ældre modeller, det er da tåbeligt for et af verdens såkaldte rigeste samfund. Det hele pga. en forældet ide fra dengang det kun var de rigeste der havde råd til biler. 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 10:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Uff, i DK er dette en varm kartoffel, få det skriftligt fra told og skat inden du gør noget.

Det kan blive en dyr dimse ting hvis du gør noget forkert her.

mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
og så holder vi en ordentlig tone i debatten Cool
Men det må også lige betyde, at trådstarter ikke fortæller at der er gået sport i at finde på ting og vil ha bekræftet, om han ikke bare kan sige til politiet at han kører som bud for den tyske virksomhed. Spørger man direkte til anbefaling af ulovligheder for at spare penge, som der kun er os andre til at betale, så må man forvente lidt kulørt debat

Trådstarter virker ikke i tvivl om reglerne men spørger til noget lidt andet - hvis ikke jeg er for tyndhudet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

MaxJensen:
eg har i øvrigt intet imod at betale skat. Men bil-afgiftsystemet er dælme åndsvagt
Jo det er der noget om, men der er mange der også synes det almindelige skattesystem er tosset, og momsen er langt fra indført i alle områder og kredse, ligesom der desværre er en del der ikke finder endnu mere alvorlige ting er gode love.

Du må sydpå som du skriver. At spørge i et offentligt forum, hvor skattefolk da også følger med, om man ikke bare kan snyde samfundet som vi andre dumme må betale til, og lyve stort i en politi razzia - det er lidt for lavt, så du må leve med lidt kulørt debat Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

At spørge i et offentligt forum, hvor skattefolk da også følger med, om man ikke bare kan snyde samfundet som vi andre dumme må betale til, og lyve stort i en politi razzia

Cookie: 

Holdaop hvor er du frelst.

Prøv lige at læs et af de første svar jeg skrev til en Weltström. Jeg skærer der netop ud i pap at bare fordi jeg skriver 'Jeg' dit og 'Jeg' dat så er det ikke ensbetydende med at jeg rent faktisk har tænkt mig at gøre det, men for at lette kommunikationen. 

F.eks. Hvis jeg spørger "Må jeg godt køre 140 km/t på motorvejen?" så er det altså ikke nødvendigvis fordi at jeg selv har tænkt mig at gøre det, men for at undlade at skulle skrive "Må en person i følge dansk lovgivning godt føre et køretøj på motorvejen med 140 km/t, ikke at jeg selv har tænkt mig at gøre det men fordi jeg er ved at lave research til en bog". Ka du se pointen?

Jeg skrev endda at det er en SPORT for mig at finde disse huller o lovgivningen. I øvrigt, at udnytte et hul er jo netop IKKE ulovligt. F.eks. kunne jeg da sagtens lade mig selv ansætte i mit udenlandske firma som chauffør. Det er der intet ulovligt i. Det er højest i en gråzone, men sikkert ikke mere end den gråzone der hedder transfer-pricing og som udnyttes hver dag af firmaer som Apple, Google, M$ osv. Så lad venligst være med at insinuere at jeg er en løgner der vil snyde samfundet ellers så åbner du op for at blive sagsøgt for bagvaskelse. 

Prøv i øvrigt lige at se hvor meget spild af din og min og andres tid det nu har medført at dig og Hr. Weltstrom er så frelste og anal fikserede at i absolut skal komme med spydigheder, anklager og frelste taler blot fordi jeg stiller et spørgsmål. Hvis du og andre mener at det er så dårligt et sprøgsmål så er der ingen der tvinger dig til at deltage i debatten.

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
F.eks. kunne jeg da sagtens lade mig selv ansætte i mit udenlandske firma som chauffør. Det er der intet ulovligt i.
MaxJensen:
F.eks. kunne jeg da sagtens lade mig selv ansætte i mit udenlandske firma som chauffør. Det er der intet ulovligt i.

Jo, det er faktisk ulovligt - i hvrt fald, hvis du vil køre i DK - det kan blive MEGET dyrt: http://epn.dk/brancher/transport/land/article4912236.ece

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Cookie: 

Holdaop hvor er du frelst.

Jeg skrev endda at det er en SPORT for mig at finde disse huller o lovgivningen. I øvrigt, at udnytte et hul er jo netop IKKE ulovligt. Prøv i øvrigt lige at se hvor meget spild af din og min og andres tid det nu har medført at dig og Hr. Weltstrom er så frelste og anal fikserede at i absolut skal komme med spydigheder, anklager og frelste taler blot fordi jeg stiller et spørgsmål. Hvis du og andre mener at det er så dårligt et sprøgsmål så er der ingen der tvinger dig til at deltage i debatten.

ja er jeg sikkert lidt frelst når det kommer til loven og til ærlighed. Du ved jo godt selv, at du ikke bare søger et hul men også vil lyve - du skrev jo helt tydeligt, at hvis du blev stoppet af politiet i en razzia vel bare kunne hævde at du var ansat som chauffør. Ordet hævde viser vel intentionen sammen med alt det andet du skrev. 

Jeg skrev som bare, at så måtte du nok finde dig i lidt kulørte svar - og du må gerne skrive lange indlæg for mig og kalde dig helt ærlig men jeg synes du skulle holde dig langt fra at beskyle andre - inkl mig selv for at være anal fikserede og jeg håber Amino trods alt sætter en grænse der.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)