Hej Simon.
Først vil jeg gerne sige, at jeg i hvert fald synes, at du har en rigtig pæn og professionel side. Jeg kan rigtig godt lide designet, og jeg synes, at det passer perfekt til dit produkt.
Jeg har ikke læst alle besvarelserne, så mit indlæg overlapper muligvis nogle af de andres. Men som en anden var inde på, så tror jeg også, at det er en god idé med lidt mere uddybende tekst omkring, hvorfor man skal vælge at købe kød hos lige netop dig, og du er allerede kommet med nogle ganske fine bud herpå. Købsprocessen er som bekendt påvirket af tillid og troværdighed, derfor gælder det om at finde de stærke salgsargumenter frem.
Din største udfordring netop nu er formentlig - som nogle allerede har været inde på - at mange ikke er trygge ved at købe kød på nettet. De foretrækker at stå i supermarkedet, så de kan se den umiddelbare kvalitet af kødet. Det gør jeg også selv for det meste. Din udfordring må altså derfor være at rykke ved folks faste købsvaner og overbevise dem om, at det kan betale sig at købe kød hos dig i stedet for i supermarkedet, ligesom når man før i tiden altid gik til slagteren for at få en ekstra god kvalitet.
Derudover står du også overfor en anden udfordring: Hvis man som potentiel kunde er en af dem, der gerne vil købe kød på nettet, hvorfor skal man så lige handle på en side, der kun handler kød? Min kæreste og jeg handler ofte ind til weekenden på den side, der hedder nemlig.com, men når vi køber kød her, så har vi jo også mulighed for at købe alle de andre varer, vi har brug for :-). Og hvis vi nu valgte at købe kød fra din side, så skulle vi betale fragt fra to forskellige forhandlere (altså dig OG nemlig.com).
Hvis du skal differentiere dig, ville jeg slå rigtig meget på kvaliteten af dit kød (hvis det altså er bedre end meget af det, der ligger i kølediskene i supermarkederne), og muligvis lave nogle rigtig gode tilbud, hvis man - eksempelvis - køber større mængder hjem.
Måske noget med, at man skal vælge dig, fordi du kan levere det, som de gode, gamle slagteree kunne? Der er blevet længere og længere imellem de gammeldags slagtere, så man "går ikke bare lige til slagteren" længere. Overbevis dine potentielle kunder om, at man skal komme til dig for at få rigtig godt kvalitetskød og rigtig god rådgivning herom.
Ja, det er lettere sagt en gjort. Nu fik jeg ikke lige set, om du har en blog på siden, eller en menu, der fortæller om alt, hvad der er værd at vide om kød. Men det ville da være oplagt at gøre det. "Nørderi" vidner om passion, og det kan folk godt lide, det fortæller dem, at her er der en, der ved en hel masse om det emne, som den besøgende jo netop er interesseret i (ellers var vedkommende aldrig kommet ind på din side).
Så optimer indholdet på din side yderligere og arbejd også på at få endnu flere besøgende (selvom du i forvejen har en del af dem). Det kan i hvert fald aldrig skade.
De bedste hilsner
Thomas