Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nytænkning til kiosk??

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det alt sammen noget der bestemt bør overvejes som en nødvendighed..

Men er jeg den eneste der ser det som en døende hund der slikker sår?

Det hjælper ikke noget at slikke det væk, hunden må til dyrlæge!

Med mindre pædagogik sagt, så er det ikke holdbart på sigt, der må søges nye indtægtskilder.

En kiosk kommer aldrig til at kunne konkurrere med Netto, Fakta og lign på pris, de vil altid have stordriftsfordele! 

Vejen frem er at levere et alternativ til Supermarkederne, differentiere sig på service og de glemte dyder som supermarkederne anser som overflødige.

Hvorfor har de fleste kiosker fasthold det fordanskede udvalg af convinience produkter? 

Som den tidligere omtalte Online kiosken differentierer sig på amerikanske produkter og selvfølgelig levering lige til døren som supermarkederne endnu ikke har fået implementeret i deres koncepter

Bare nogle tanker herfra ;-)

vh

C-Consult

Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger præcis samme svar som dig. Jeg har en kiosk, dog med et automatanlæg, vaskehal og autoværksted ved.

Jeg er også konstant på udkig efter gode ideer, her er måske et par, som du også kan bruge.

- Få håndkøbsmedicin, så kan du også samtidig blive udleveringssted for det lokale apotek (det kunne måske bl.a lokke flere ældre til, og nu de er ude af døren, skal de måske også have deres blad, tobak osv.)

- Hvis du har plads i butikken, så få sat et lidt længere "barbord" op med stole til (evt. tæt på lotto, så kunderne kan sidde ned. Men samtidig kunne du reklamere med gratis internet, det kunne måske lokke flere unge til

- Kør med en prisbasker, et eller andet som alle kunder bruger, fx mælk, sælg det så billigt at du ikke tjener på det, men så køber de måske mere.

- Tirsdag og torsdag er 2 stille dage i min kiosk, der er evt. en idé at have et kanon tilbud de da der er stille

- Send brev ud til foreninger, firmaer, plejehjem osv. at du bringer ud

- SYNDLIGHED

- Lav små ting som at børn om julen kan komme og pynte juletræ, finde påskeæg i butikken om påsken, for de har som regel deres mor eller far med og selvom de ikke køber noget, så kommer de sikkert igen osv.

- Opret din kiosk på Facebook

- Sørg for at dine ansatte yder en optimal service. Jeg har bla. lavet en del procedure for fx. viskerblade, bake-off osv. så de bliver meget bedre til at sælge det

- Vi har rigtig mange cigaretkunder og lotto kunder og det er ikke ligefrem de 2 grupper man tjener mest på, så lav et super tilbud kun til fx cigaretkunder og billig tyggegummi, lighter osv, (vi giver en gratis lighter med ved køb af karton og det sættes der pris på)

- Indsnæver dine varegrupper så der kun er det du sælger mest af

- Som Anette siger, så kig på åbningstider og andre steder hvor der kan spares

- Hav en stor opslagstavle i butikken hvor kunderne kan hænge ting om (kat, cykel eller andet til salg)

- Et lidt dyrer ting, men fx. reklame på taxi

Det var alt hvad jeg lige kunne komme på, men held og lykke :)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Ved jo ikke hvor du indkøber dit sortiment til kiosken.
Men hvis du kontakter www.sugro.dk sender de sikkert en konsulent ud og besøger dig. De har masser af gode ideer, og en masse forskellige koncepter som du måske kan bruge. Held & lykke Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Fra  Online-Kiosken.dk Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Se mit indlæg her - Håber dette kan være en mulighed for dig, og andre som sidder i samme situation.

http://www.amino.dk/forums/t/192020.aspx#1288289

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :


Hejsa

jeg har også et kiosk som jeg er meget glad for og vil fortsætte den vej det elsker jeg. Det kommer jeg til at arbejde med meget af mit liv.

Men synes der er så mange kiosker der bliver drivet forkert men skal tænke fremtiden og ha de ting som supermarkeder ik har.
Tips og lotto spilleautomater fransk hotdog sluch ice soft ice og sandwich det nogen ting men skal ha! og overveje kraftigt det gør at vi ik konkurrer med de stor. Og udbringning ene de ting ja. Og lad nu være kig på hvad medierne skriver altid.!

Goddag til alle

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om dette er en mulighed for dig, men ved i min nærliggende by hvor min skole ligger, så har den lokale SPAR/også lidt en kiosk nærmest der har de franskhotdog hver dag for 15 kr. 2 for 25 kr. Derudover så kan du købe en cola i flaske, eller fanta eller hvad du er til for en 5'er, så har jeg en hotdog og en cola for 20 kr. som jeg havde med i skole :) Så kunne du måske lave noget lignende! Derudover har de hver tirsdag hotdog for en tirsdag, og der er det så lang kø at de fleste egentlig ikke når atk omme tilbage til skolen fordi der er så mange der skal have!

Der hvor jeg arbejder, samt ved konkurrenterne har de tilbud som køre mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag - Så det vil sige at der måske Mandag er økologisk mælk til en 5'er samt bøffer til en 20'er eller sådan. Så tirsdag er det noget andet, også videre. Når man så når til weekends tid ved fredag så er der altid bland selv slik, samt andet slik på tilbud, og hvad der ellers høre til der :) 

Bare lidt anderledes ideer, som også kunne laves med så meget andet.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)